Lustroso is een zevenjarige, flexibele andalusierhengst. Hij heeft een vrolijk karakter en heeft dus ook een trukendoos vol om wat lol te beleven. Ik heb heel lang niet op Lustroso gereden, winter 2008 was voor het laatst, het klikte toen niet echt tussen Lustroso en mij. Maar deze keer zijn we dikke maatjes geworden, het is echt een toppertje

Lustroso is erg flexibel en de zijgangen zijn voor hem totaal geen probleem, appuyementen, travers, wijken, meneer kan het zonder enige moeite. Ik schat zijn niveau op M/Z dressuur, momenteel worden de galopswissel ook geoefend met hem. Ik zelf rijd denk ik L niveau, met de manegewedstrijden start ik F10, maar er worden niet heel veel wedstrijden georganiseerd. Ik rijd op veel verschillende paarden en ponies, om zoveel mogelijk ervaring op te doen en alles een beetje aan te voelen. Ik heb veel kunnen leren van Lustroso, vond het echt een geweldig paardje om te rijden.
Lustroso staat gestald bij http://www.andalusian-horses.eu, op deze site staat ook meer informatie over Lustroso (sales -> categorie B) en de andere prachtige paarden. De site is zeker een kijkje waard!

Dag 2
1. De trukendoos was vlak hiervoor geopend, vandaar dat hij iets dieper en ronder is ingesteld

2. Hetzelfde als 1

3.

4.

5.

6. Appuyement

Dag 3
7.

8. Vooruit Lustroso, loop eens even door

9.

10.

Dag 5
11.

12.

13.

14.

15.

En het filmpje(met materiaal van de 5e dag

http://www.youtube.com/watch?v=INwGFMeN ... r_embedded
Over de appuyementen in het filmpje, dit werd gereden na een erg vermoeiende les, Lustroso wou eigenlijk al lekker naar stalletje

Mijn eigen kritiek:
- Handen stil houden en niet teveel kracht willen zetten op de rechterteugel, Lustroso heeft een kleine beetje moeite met rechtsom buigen.
- Rechtop zitten en mijn benen lang maken. Vooral in de galop heb er ik last van dat ik naar voren kruip en me enigszins vast klem met mijn bovenbenen. Maar ik ben er in de afgelopen dagen erg veel op gewezen en gecorrigeerd, het was eerst nog erger

Een filmpje met materiaal van de 3e dag komt nog!
Tips zijn zeker welkom, mits opgebouwd