Lucifer @ onderlinge wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Lucifer @ onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:33

Hallo,
Sinds bijna een jaar lease ik Lucifer van lucifertje hier op bokt. Hij is wegens een blessure aan het achterbeen afgekeurd voor in de sport, stond op de lijst om afgemaakt te worden, maar heeft een 2e kans gekregen. Na meer dan een half jaar rust, waarvan 3 maanden 24/7 op de wei is het rijden weer voorzichtig opgepakt. Lucifer heeft voorheen Z2-dressuur gelopen en L-springen. Met zijn eigenaresses heeft hij L1 dressuur gelopen tot hij kreupel werd.
Ikzelf heb tot 10 februari (10 jaar lang) manegelessen gehad. Op Lucifer heb ik afgelopen dinsdag mijn 1e (en tot nu toe enige, maar zeker niet de laatste) les gehad van Lisette. Dat was weer eens wat anders dan met een lang teugeltje buitenrijden...
Er werd een onderlinge wedsrijd georganiseerd en het leek ons (eigenaren en mij) wel leuk om een keer mee te doen. Kijken hoe het ervoor stond bij ons beiden. Dus witte rijbroek aan, schoenen gepoetst, cap op en alle andere spullen (chaps, plastron, shirtje, jasje en handschoentjes) heb ik geleend van Lisette en Ronic.

Tijdens het warmrijden ging alles wel goed en rustig.
Kantelt iets met hoofd
Afbeelding

Fijn beeld.
Afbeelding

Afbeelding

Maar tijdens de 1e proef gebeurde er iets in galop. Geen idee wat het was maar ik raakte even de controle kwijt. Had verder ook het idee dat het niet al te best ging. Tuurlijk wel mooie momenten gehad.
Afbeelding
Hier had ik niet moeten zijn: had op de volte moeten zitten, maar was daar te laat voor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GFCQDNJR.jpg

Ook weer een controle verlies.
Afbeelding

Hals laten strekken, mag meer.
Afbeelding

Afbeelding

De 2e proef ging veel rustiger en had ik meer gevoel van controle. Helaas zijn er wat puntjes af getrokken omdat ik zo stom was om te vergeten op het goede been licht te rijden ^) (helaas geen duidelijke galopfoto's)
Afbeelding

Afbeelding

Valt een beetje uit elkaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voldaan na de wedstrijd
Afbeelding

En nog even snoepen bij de baas
Afbeelding

Om half 2 was ik klaar en zijn we gaan vragen wanneer de prijsuitrijking was. Die was pas om 4 uur, en omdat we geen zin hadden om nog 2,5 uur te wachten hebben we de coupons maar meegenomen en zijn we naar huis gegaan. Resultaat: 192 punten voor de 1e proef en 177 voor de 2e.
Persoonlijk denk ik dat ik erg hoog beoordeeld was bij de 1e proef, had iig niet het gevoel dat ik zo goed gereden had dat ik bijna 2wp zou hebben (er was nog -2 afgetrokken i.v.m. de galop: ik was te laat voor de volte en heb een rondje gegaloppeerd om de volte alsnog te rijden)
Er zijn een heleboel punten waar we nog aan moeten werken, liever gezegd: waar ik nog aan moet werken.
- De proeven oefenen heb ik maar 1x gedaan (+ een poging alleen, zonder voorlezer) en moet nog wennen aan alle dingen tegelijk te doen: opletten wat wanneer en hoe je de oefeningen zo snel achter elkaar moet rijden.
- Ik mag nog wel wat les hebben, er zijn dressuurmatig nog een boel dingen te verbeteren: ik moet de knopjes nog goed weten te vinden.
- Galop moet veel rustiger
Al met al ben ik zeer tevreden over het resultaat. Ik had ook echt het idee dat Lucifer het wel leuk vond om weer een wedstrijd te rijden. Het is dus zeker voor herhaling vatbaar en we weten nu iig waar we aan moeten werken.

Opbouwend commentaar is zeer welkom.

lucifertje

Re: Lucifer @ onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:28

Vooruit, ik geef als eerste commentaar :p wat een lekker ding is het toch!! Er zijn idd nog heel veel verbeter punten.

Wat ik nog erbij wil zeggen als eigenaresse:
We hebben bij de jury's nog even commentaar gevraagt. De eerste jury vond hem zeker nog een B/L paard waardig en vond het een heel goed leerpaard. Verder zei die ook nog als commentaar dat de overgangen netter moeten en de galop beheerster.
De 2de jury geloofde absoluut niet dat Lucifer afgekeurd is en vond het een leuk paard. Alleen de technische onderdelen moesten beter zoals op het juiste been lichtrijden (schaam je :P) en bv bij C-X halve grote volte links, X-A halve grote volte rechts dat je dan op de X 2 keer blijft zitten!

Al met al mag ik trots en blij zijn voor Lucifer er Iris allebei!

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:04

Je paard oogt ontspannen en dat is al iets om erg trots op te zijn. Zo aan de foto's te zien rijd je hem netjes!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 16:55

Bedankt voor de reacties! Het lijkt me iig wel leuk om vaker mee te doen aan onderlinge wedstrijden :j

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:24

Leuke foto's :D
als ik hem zo op de foto zie lopen zou ik ook zeggen dat het een leuk paard is voor B/L proeven, eens in de maand ofzo, om hem niet te veel te belasten.
lichtrijden is toch vaak wel 1 van de (weinige) dingen die je "goed" leert op een manege, maar kan best dat je dat uit zenuwen helemaal vergat :P
en misschien toch de teugels 2 á 3 cm. korter houden om meer controle te kunnen hebben, zie op de foto's dat je handen soms net iets te veel bij het zadel hebt.
En misschien om de galop "rustiger" te laten verlopen iets dieper in het zadel gaan zitten ;)

veel succes en plezier.
Toch altijd weer leuk om een "afgekeurd slachtpaard" weer aan het werk te zien :D
hopelijk hebben jullie nog jaren plezier met elkaar

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 13:28

Bedankt voor je reactie armlou! Daar kan ik wat mee. En dat van mijn handen valt me nu pas op als ik naar de foto's kijk... :o

Monica14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:54

het enigste waar ik mij aan stoor zijn je handen, die mag je wel iets meer dragen en naast elkaar houden. verder ziet het er netjes uit hoor.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:21

Nog even de uitslag:

6de van de 25 :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 13:38

Bedankt voor de reacties :)

@ lucifertje: was dat het gemiddelde of alleen bij die 1e proef? (in geval van het laatste vraag ik me af hoe het met die 2e is gegaan...)

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:41

af toe loopt je paard erg over zijn schouder weg probeer het paard wat meer recht te rechten
en de goede stelling te nemen aan beide kanten
verder leuk paard

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:59

@styba was over de 2 proeven.. in de eerste proef had je 65% procent, in de 2de proef had je 58% als ik me niet vergis

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:59

Leuk paardje hoor, het ideale leerpaardje,
ik zou les nemen, iedereen kan meer leren en
jij dus ook ;)

mijn commentaar: rijd hem wat berg opwaardser en handen
wat hoger. Rijd hem lekker wat meer verzameld en de power komt vanzelf!
als hij z dressuur is kan hij het vast nog wel!
verder hakken meer naar beneden en naar voren kijken!
succes verder met je spetter!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:43

@ bitje: Ik ben zijn eigenaresse.. Hij mag niet meer te veel verzameld worden ivm zijn blessure. Hij is niet voor niets afgekeurd ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 20:29

Bedankt voor de reacties allemaal. Les moet ik idd zeker meer hebben. Maar dat gaat wel goed komen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:49

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op dat het de bedoeling is om volgens de regels te reageren?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:03

lucifertje schreef:
@ bitje: Ik ben zijn eigenaresse.. Hij mag niet meer te veel verzameld worden ivm zijn blessure. Hij is niet voor niets afgekeurd ;)

oh sorry, er over heen gelezen...
hoop dat het wel beter met hem gaat dan :)