Sinds bijna een jaar lease ik Lucifer van lucifertje hier op bokt. Hij is wegens een blessure aan het achterbeen afgekeurd voor in de sport, stond op de lijst om afgemaakt te worden, maar heeft een 2e kans gekregen. Na meer dan een half jaar rust, waarvan 3 maanden 24/7 op de wei is het rijden weer voorzichtig opgepakt. Lucifer heeft voorheen Z2-dressuur gelopen en L-springen. Met zijn eigenaresses heeft hij L1 dressuur gelopen tot hij kreupel werd.
Ikzelf heb tot 10 februari (10 jaar lang) manegelessen gehad. Op Lucifer heb ik afgelopen dinsdag mijn 1e (en tot nu toe enige, maar zeker niet de laatste) les gehad van Lisette. Dat was weer eens wat anders dan met een lang teugeltje buitenrijden...
Er werd een onderlinge wedsrijd georganiseerd en het leek ons (eigenaren en mij) wel leuk om een keer mee te doen. Kijken hoe het ervoor stond bij ons beiden. Dus witte rijbroek aan, schoenen gepoetst, cap op en alle andere spullen (chaps, plastron, shirtje, jasje en handschoentjes) heb ik geleend van Lisette en Ronic.
Tijdens het warmrijden ging alles wel goed en rustig.
Kantelt iets met hoofd

Fijn beeld.

Maar tijdens de 1e proef gebeurde er iets in galop. Geen idee wat het was maar ik raakte even de controle kwijt. Had verder ook het idee dat het niet al te best ging. Tuurlijk wel mooie momenten gehad.

Hier had ik niet moeten zijn: had op de volte moeten zitten, maar was daar te laat voor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GFCQDNJR.jpg
Ook weer een controle verlies.
Hals laten strekken, mag meer.

De 2e proef ging veel rustiger en had ik meer gevoel van controle. Helaas zijn er wat puntjes af getrokken omdat ik zo stom was om te vergeten op het goede been licht te rijden
(helaas geen duidelijke galopfoto's)

Valt een beetje uit elkaar.

Voldaan na de wedstrijd

En nog even snoepen bij de baas

Om half 2 was ik klaar en zijn we gaan vragen wanneer de prijsuitrijking was. Die was pas om 4 uur, en omdat we geen zin hadden om nog 2,5 uur te wachten hebben we de coupons maar meegenomen en zijn we naar huis gegaan. Resultaat: 192 punten voor de 1e proef en 177 voor de 2e.
Persoonlijk denk ik dat ik erg hoog beoordeeld was bij de 1e proef, had iig niet het gevoel dat ik zo goed gereden had dat ik bijna 2wp zou hebben (er was nog -2 afgetrokken i.v.m. de galop: ik was te laat voor de volte en heb een rondje gegaloppeerd om de volte alsnog te rijden)
Er zijn een heleboel punten waar we nog aan moeten werken, liever gezegd: waar ik nog aan moet werken.
- De proeven oefenen heb ik maar 1x gedaan (+ een poging alleen, zonder voorlezer) en moet nog wennen aan alle dingen tegelijk te doen: opletten wat wanneer en hoe je de oefeningen zo snel achter elkaar moet rijden.
- Ik mag nog wel wat les hebben, er zijn dressuurmatig nog een boel dingen te verbeteren: ik moet de knopjes nog goed weten te vinden.
- Galop moet veel rustiger
Al met al ben ik zeer tevreden over het resultaat. Ik had ook echt het idee dat Lucifer het wel leuk vond om weer een wedstrijd te rijden. Het is dus zeker voor herhaling vatbaar en we weten nu iig waar we aan moeten werken.
Opbouwend commentaar is zeer welkom.
) en bv bij C-X halve grote volte links, X-A halve grote volte rechts dat je dan op de X 2 keer blijft zitten!