Ik heb haar gekocht toen ze 3 jaar was. Ze was toen alleen zadelmak.
Ik ben begonnen met longeren en heb dit steeds verder uitgebreid. Ik reed altijd met een lang teugeltje met nauwelijks druk. Ze reageert dan ook heel goed op je zit en been hulpen. Ik heb daar nu echt profijt van. Ik heb in die 2 jaar bij verschillende mensen gelest maar die rijstijl sprak mij niet zo aan.
Ik les nu bij iemand die op klassieke manier en centered riding les geeft en ook veel aan loswerken (freestyle) doet. Deze manier van rijden spreekt mij heel erg aan. Ik vind het heel vriendelijk en heb het idee dat ik echt aan het samenwerken ben met mijn paard.
Als ik een niveau moet noemen zitten we nu ongeveer op B niveau. Maar ik vind ons nog lang niet klaar voor de wedstrijden. Ik vind het belangrijkste voor nu dat ze lekker ontspannen loopt en we er samen lol in hebben.
Punten waar ik zelf op moet letten is dat ik achterover op mijn kont blijf zitten. Ze volgt al heel fijn me hand. Maar ik ga dan ook mee naar voren zitten.
Dat ik me handen rechtop hou en me tenen naar binnen en voor me uitkijken.
Ik hoop dat jullie positieve kritiek hebben waar ik echt wat mee kan. Zodat het rijden nog leuker en fijner word voor ons allebei.

Knappe poownie
Dit waren ze weer.
Jullie komen er wel, ze moet het gewoon nog allemaal een beetje leren en jij mag af en toe best wat meer durven doen.
even uittesten..
)
)
) - hoe lief ze het ook bedoelt! ben ook erg benieuwd hoe het met koontje gaat, we moeten snel weer bijkletsen hoor