Triumph, mijn Grib hengst, mee naar les:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 00:16

Napoleon heeft imo wel gelijk. Als het Sjuimpje niet was geweest, zou iedereen op z'n achterste benen staan. Misschien omdat Sjuimpje er veel verstand van lijkt te hebben/heeft. Maar dat iedereen maar zo braaf; 'ooooh, leuk, mooi etc' roept, is wel een beetje vreemd te noemen, aangezien het vaak anders gaat op bokt.

Toch nog ontopic Schijnheilig 't Is wel een plaatje

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 00:17

In een eerder topic stond dat ze zich vergist had in de leeftijd.
Ze dacht dat hij in maart 3 geworden was, maar toen ze op het papier keek bleek hij in mei 3 te worden. Kan gebeuren toch?
Volgens mij baalde ze er zelf ook van.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 08:17

Och,
ik denk dat het nu niet veel had uitgemaakt wie dit geplaatst zou hebben,
het komt tenslotte echt niet op een paar weken aan. Dat heeft nog nooit iemand beweerd, ik heb alleen moeite met mensen die een 2 jarige in het werk zetten. Er zijn zelfs nog posts van mij te vinden waarbij ik het niet eens storend vind als men een 2 jarige in het najaar/winter zadelwijs maakt en daarna de hele lente en zomer in het land wegzet. Maar om ze dan al te trainen vind ik slecht.

Verder heeft Billy wel gelijk, toen ik er voor het eerst op ging zitten was ik in veronderstelling dat hij al drie was geweest.
Achteraf bleek dat hij dat eind mei wordt, ik denk alleen niet dat het had uitgemaakt want hij was er klaar voor.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:43

Triumph heeft dus dezelfde leeftijd als de hengsten in Ermelo en de merries in Deurne en Drachten. Die moeten op die leeftijd echter al presteren en die druk ligt er hier totaal nog niet op. Sjuim schreef dat hij nog geen nat haartje heeft. Ga maar eens even bij zo'n verrichtingsproef kijken dat is daar wel anders.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:39

Sjuimpje schreef:
Och,
ik denk dat het nu niet veel had uitgemaakt wie dit geplaatst zou hebben,
het komt tenslotte echt niet op een paar weken aan. Dat heeft nog nooit iemand beweerd, ik heb alleen moeite met mensen die een 2 jarige in het werk zetten. Er zijn zelfs nog posts van mij te vinden waarbij ik het niet eens storend vind als men een 2 jarige in het najaar/winter zadelwijs maakt en daarna de hele lente en zomer in het land wegzet. Maar om ze dan al te trainen vind ik slecht.

Verder heeft Billy wel gelijk, toen ik er voor het eerst op ging zitten was ik in veronderstelling dat hij al drie was geweest.
Achteraf bleek dat hij dat eind mei wordt, ik denk alleen niet dat het had uitgemaakt want hij was er klaar voor.


Ik ben het met je eens dat het helemaal geen kwaad kan op er een keer of 3 in de week op te gaan zitten. En heb ook geen kritiek op je werkwijze.
Maar ik denk dat als ik een foto er op zet waar ik op mijn 3 jarige zit met als onderschrift zoiets als: Hij is nu een dikke maand echt zadelmak, hier ben ik aan het wijken en ik zou ook nog sporen om hebben..
Volgens mij krijg ik dan heel erg veel belerende vingertjes in de trant van:
Weet je wel waar je bezig bent, zou je dit niet aan proffesionelere mensen overlaten, zijn gewrichten slijten enz.

Maar goed on-topic: Haha!
Hij zit er al echt uit als een volleerd dressuurpaard, dit is een paard waar je trots op mag zijn of niet? Het ziet er ook heerlijk gemakkelijk uit zoals hij zich laat rijden.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:53

Sjuimpje schreef:
Gribaldifan:
Jullie moeten snel eens langskomen, je oom wilde hem toch nog een keer zien?
.

Jep, Volgende week heb ik vakantie dus ik zal het eens aankaarten. We wilden ook bij zijn moeder langsgaan want Triumph heeft er een zusje bij.
Misschien iets voor de mensen die intersse hebben voor de paarden uit deze lijn. Maare ik laat het wel weten als we langskomen! Wil hem graag weer keer live zien Haha!

Dennis

Berichten: 31476
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:11

Ik laat de discussie even links liggen en reageer alleen op de foto's.
Tis echt een heel knappe vent hoor! Ik vind hem echt heel erg gaaf!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:51

Ik heb altijd al een zwak voor Triumph gehad, en dat wordt alleen maar groter geloof ik. Hij past je goed hoor! Dat wordt Pavo cuppen volgend jaar! Haha! Hartstikke gaaf zeg!

manic

Berichten: 6990
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:20

Oh... ik ook even discuzeuren...

Ik denk dat het verschil is dat als Sjuimpje haar manier van aanpak beschrijft en haar fotos hier op zit, dat het dan wel duidelijk is dat zij het op een goede manier aanpakt, en hij het op een redelijke manier oppikt...

Dit komt waarschijnlijk ook op de manier waarop ze op andere topics reageert en over het algemeen met haar paarden omgaat...

Wat je nogal eens bij andere mensen ziet is dat ze absoluut geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, hun paard niet kunnen of willen begrijpen, hun paard overvragen en dan ook nog eens om advies vragen en zich dan gelijk persoonlijk aangevallen voelen als mensen ook inderdaad advies geven.

Ikzelf zou het niet in mijn hoofd halen om op mijn (bijna) 4 jarige met sporen te gaa rijden, of om te gaan wijken... maar dat heeft meer te maken met dat ik ervan overtuigd ben dat -ik- daar niet mee om kan gaan, dan dat -hij- daar niet mee om kan gaan....

Zelf zie ik ze liever iets later onder zadel, dus eigenlijk niet voordat ze hun derde verjaardag gepasseerd zijn, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Overigens vind ik ook dat de hengsten voor het verrichtingsonderzoek al veel te zware arbeid moeten verrichten voor hun jonge jaren, maar ook dat is persoonlijk.

Toen Sjuim op de clinic reed heeft ze er mischien max 15 minuten opgezeten... ik heb trouwens grote bewondering voor haar en hoe zij met die kamikaze piloot omging, want hij kan ook best lekker door de bak heen scheuren Knipoog

Overigens vind ik Simba ook echt een fijn paardje... lekker bekkie dat dier.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:29

ik denk dat sjuimpje heel goed weet waar ze mee bezig is.
ze heeft al meerdere jonge paarden zadelmak gemaakt en ingereden.
en wat maakt die 2 maanden nou uit qua leeftijd? alsof hij in 2 maanden ineens een stuk volwassener zou zijn geworden Verward

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:28

Gaaf gaaf Gaaf!!!
Echt een fijn paard zo te zien man, én moooi!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:56

wat een lekkerding Kwijl (dat paard!!)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:02

ingrid schreef:
alsof hij in 2 maanden ineens een stuk volwassener zou zijn geworden Verward



En wat is er dan mis om met nog is 2 maanden eerder erop te gaan zitten?
Op die manier word het steeds lakser en lakser en geef je een slecht voorbeeld voor sommigen. 2.10 is nog steeds geen 3 , 2.8 ook niet en 2.6 al helemaal niet Knipoog

Ieder heeft zijn eigen manier .

Zolang je maar klaar en duidelijk overkomt en redelijk blijft.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:46

ik blijf het een plaatje vinden! maar wat is ie veranderd zeg, als je hem vergelijkt met die oude foto!! toen had ie nog zo'n bol buikje en zag ie er lang niet zo goed&chique uit als nu!

ik blijf er bij: mocht ik ooit geld overhebben dan laat ik het wel weten Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:07

Zow wat een verschil met die oude foto die je liet zien en met nu *LOL*
Mooi hoor, hoe krijgt triumph zo'n glans ineens vergeleken met de foto's dat je er voor het 1st op zat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 17:50

Die andere foto's zijn van een videocamera gehaald, dus die zijn gewoon van slechte kwaliteit.
Op zich doe ik er neits aan want ik poets weinig tot niet en meneer neemt zo'n 5 tot 6 keer per dag een stofbadje.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:00

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind het er wel leuk uitzien Lachen.
En die twee maanden maken echt niet altijd veel uit, sommige paarden beginnen ze op hun 3 aan, en dan zijn die er nog totaal niet klaar voor.
Je moet gewoon naar je paard kijken, sommigen zijn er klaar voor, en sommigen niet, alhoewel ik zoiezo zou wachten tot 3 jaar, je kan nooit zeker genoeg zijn Lachen.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:28

WAUW!! wat een super mooi hengstje zeg!! Kwijl
Rijd je ook wedstrijden? zo ja..wel niveau..? Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:38

Zazoutje schreef:
WAUW!! wat een super mooi hengstje zeg!! Kwijl
Rijd je ook wedstrijden? zo ja..wel niveau..? Lachen


Er staat bij dat het paard nu hooguit 2 maanden onder het zadel is.. beestje is 3 jaar oud, dus.. Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:03

Zozo, ziet er goed uit hoor!