Stravero[haf] @ oppakken en oefenen[fotoshoot]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Stravero[haf] @ oppakken en oefenen[fotoshoot]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:13

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week donderdag een fotoshoot gehad, van N-photography. Het rijden ging goed, hij liep heerlijk. Ik ben nog een beetje aan het opbouwen, omdat hij 2 weken geleden, 3 weken heeft stil gestaan i.v.m. een terug komende blessure aan zijn rechtervoorbeen. Voor deze shoot heeft hij dus 3 weken stil gestaan (stal- en weiderust) en voor deze shoot heb ik ong. 6 keer gereden.

Hier wat informatie over mij:
Naam: Evelien
Leeftijd: 17 jaar
Jaren rij-ervaring: Tjah.. 6 jaar rij-ervaring. Ik heb pas écht leren rijden toen ik Stravero kreeg. Hiervoor heb ik altijd op shetjes gereden.

Hier wat informatie over Stravero:
Naam: Stravero
Ras: Haflinger
Niveau: Z1+3
Leeftijd: 11 jaar

Hier het RT-HAW lijstje:
Het niveau van ons: Z1 met 3 winstpunten
We zijn op dit moment bezig met: nu nog met opbouwen, als hij weer sterk genoeg is, gaan we zeker met de keertwendingen verder, deze kunnen altijd nog beter.
Tegen welke problemen we aanlopen: Eigenlijk geen problemen, aangezien we nog aan het opbouwen zijn.

Het is verboden om foto's te kopiëren of voor andere doeleinden te gebruiken!!

En natuurlijk heb ik losgereden, maar hiervan zijn geen foto's omdat de fotografe wat later was dan gepland.
Nou, genoeg gekletst en informatie, hier de foto's:

1. Drafje
Afbeelding

2. Galopje
Afbeelding

3. Verzamelen
Afbeelding

4. Appuyement naar links
Afbeelding

5. Eventjes stappen
Afbeelding

6. Verzameling opzoeken in stap
Afbeelding

7. Middendrafje
Afbeelding

8. Uitgestrekte draf
Afbeelding

9. Uitgestrekte draf
Afbeelding

Galopje, net aan het been gemaakt door te schakelen
http://i25.tinypic.com/16iir84.jpg

10. Drafje, lekker achterbeen!
Afbeelding

11. Nog een middendrafje
Afbeelding

12. Even gas geven in draf waardoor zijn achterhand actiever wordt
Afbeelding

13. Drafje
Afbeelding

14. Nog één keer verzamelen
Afbeelding

15. En dan zijn wij, moe, maar voldaan. :D
Afbeelding

Ik hoop een beetje opbouwend commentaar te krijgen, ik zou het leuk vinden als er veel mensen reageren op mijn topic!
Laatst bijgewerkt door Stravero op 23-08-09 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsie_Flash

Re: Stravero @ oppakken en oefenen [fotoshoot]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:16

aangezien je het leuk vindt als er veel mensen reageren :P

Ziet er netjes uit hoor! Ik heb verder geen commentaar, maar aangezien het wel moet in een HAW topic, wat dacht je van op sommige foto's je handen net iets meer bijelkaar houden? :P

Stravero

Re: Stravero @ oppakken en oefenen [fotoshoot]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:18

@ Babsie_flash: Klopt, ik heb mijn handen soms een beetje, net alsof ik op een bakfiets zit hihi! Ik ga er aan werken. :)

Tezzy

Re: Stravero[haf] @ oppakken en oefenen[fotoshoot]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:22

Wauw, ik blijf bob een mooi ding vinden!
commentaar.. eehm het lijkt alsof je sommige foto's wat naar achter zit/hangt. xD

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:23

@ Gothix_TeZZy: Haha dat klopt, hij zit nog steeds moeilijk uit :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:24

Omdat jij het graag wil en hier moet ik ' rijtechnisch commentaar' geven...volgens mij :o

Uhm.. dat van hierboven, en je had eens pianohandjes :+ En het lijkt alsof je soms een beetje hangt... :o
Voor de rest zie ik het zo niet echt... wel hele leuke foto's!

:D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:26

Stravero schreef:
@ Gothix_TeZZy: Haha dat klopt, hij zit nog steeds moeilijk uit :+

Een moeilijk zitten de haf, wow... Dat heb ik nog nooit gehoord..
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik probeer dan altijd schijndoor te zitten..
Lichtrijden maar zodanig klein dat je hetniet ziet, maar daardoor lijkt het wel alsof je doorzit..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:32

Moeilijk om nog iets toe te voegen aan wat al gezegt is, maar het moet bij een HAW topic en het enige wat ik zie zijn idd jouw handen aan het soms teveel op je k.nt zitten. Maar iemand die met een haflinger al zover is daar heb ik altijd respect voor, want sommige oefeningen zijn voor een haf nou net iets moeilijker dan met een kwpn-er. Of heb jij daar een andere mening over?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:37

@ astridelise: Dankje voor je reactie. Ik vind zelf ook dat het moeilijk is met een fjord-fries-haflinger-tinker o.i.d. dan met een chique KWPN o.i.d. ;) En aan die handen, gaan we natuurlijk werken. :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:14

Leuke foto's. Vind je hoofdstel om je profiel je haffie prachtig staan!

Commentaar: tenen iets meer naar binnen, en handen bij elkaar. Lekker dikke hals heeft hij. Wel moeilijker om te rijden denk ik? Hoe rij en hou je die lengte erin?

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:16

Leuke haf, ziet er netjes uit. Probeer hem net iets rechter te houden in dat appuyement, maar wel zodanig dat hij door zijn gehele lichaam buigt. Ook vind ik dat hij van voor net iets ronder mag zijn, blijf wel letten op de lengte van de hals dan, dat hij zijn hals niet te kort maakt.

Het ziet er in het geheel wat stijfjes uit. Probeer hem wat losser te maken in zijn bewegingen door te schakelen en in zijn lijf door veel wendingen te maken etc, appuyementen kunnen daar ook goed bij helpen.

Let er zelf op dat je niet te ver achter in het zadel zit, nu zit je helemaal achter op de lepel en duw je je benen naar voren. Probeer netjes op de goede plaats te zitten en je benen recht onder je, en je handen naast elkaar.

Voor de rest, leuke haf, succes.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 10:22

@ Miss_Blimm: Dankjewel voor je reactie! En toen ik hem kreeg, was zijn nekje, echt heel dun. Ongespiert, enz. dus ik ben er zeg maar langszaam aan ingegroeit, denk daarom dat ik het niet moeilijk vind aangezien hij vanaf begin afaan niet in de buiging is getrokken, maar we min. het eerste jaar alleen maar met het neusje naar de grond hebben gewerkt. :)

@ SHALALA: Dankjewel voor je reactie, en ik ga zeker naar het commentaar werken. Bedankt :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:03

Je ziet op de foto's niet dat hij een aantal weken op rust heeft gestaan (behalve dan dat hij mss wat dikker is ;) ) Gaat goed dus?

Wat betreft de verplichte tips: ik heb geen verstand van appuyementen ;) maar je zou je hakken meer uit kunnen drukken en tenen naar binnen. Verder mss je schouders ontspannen houden en ellebogen langs je zij. En op de galopfoto heb je je handen wat te hoog.

Vind het goed dat je zo ver bent gekomen met een haflinger, het gaat toch allemaal wat langzamer en stugger dan met een sportpony ;)

Ga je binnenkort nog wedstrijden rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:07

Wat een leuke foto's!
Let er op dat je je schouders niet optrekt, bij (bijvoorbeeld) foto 10 lijkt het alsof je je schouders optrekt/vastzet. Daardoor ziet het er net iets gespannener uit dan nodig is :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 11:30

@ Hinke: Dankjewel, en we hebben nog geen wedstrijden staan maar dat zijn we wel van plan. ;)

@ Blijheid: Dankjewel voor je tip en je reactie! :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:03

ik vind het hele leuke foto's en geven een vriendelijk beeld al heb ik wel het idee dat je jezelf een beetje vastzet in je schouderpartij
de kleuren komen ook goed tot zijn recht en ik zou zeggen ga lekker zo door meid

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:51

Leuke foto's, qua tips sluit ik me bij de anderen aan, wou nog even zeggen dat ik jullie een hele leuk combinatie vind!
Echt een leuk stel, ga zo door!

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:32

Ziet er netjes uit hoor, ondanks dat die op rust heeft gestaan

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:31

Ja het is een pracht van een paard en een Z hafje zie je niet vaak.
Veel succes nog met de wedstrijden!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:41

Paard heeft prachtige gangen voor een Haflinger :)

Bij de verzamel- en middendraf foto's (en op enkele andere foto's) lijkt hij wat gespannen te worden in zijn kaak en lijkt hij het bit vast te pakken. Ik denk dat dit minder wordt wanneer je hem wat minder verzameling vraagt maar dezelfde oefening en dit heel voorzichtig uit te bouwen. Ik krijg het idee dat het hem nu nog wat te hoog gegrepen is. Probeer bij deze oefeningen zelf ook netjes rechtop in je zadel te zitten, je hebt nu de neiging in een stoelzit te gaan zitten :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 08:36

@ Heino: Hij is met de verzameling nog wat twijfelig enz. maar met de midden- en uitgestrekte draf, dan moet ik zelf contact gaan zoeken omdat hij zn neusje er iets meer uit wil steken dan nodig is, maar we hebben tóch altijd een 8 of 9 voor de uitgestrekte dus denk dat ze alleen naar de been- houding kijken. ;) Maar het bit pakt hij echt niet vast haha, hij is heel erg zacht in zn mond en je hoeft m echt niet vast te pakken want dan vlieg je door de bak!! En ik ga achterover zitten omdat hij heel heel heeeel moeilijk uitzit. Anders stuiter je alle kanten op, en dit ziet er misschien wat minder uit, maar mn pony heeft hier geen last van. ;)

Dankjewel voor de reactie's allemaal! :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:04

Ik vind het er voor Z-niveau onvoldoende uitzien op de foto's. Pony is er niet door en loopt niet voldoende opgericht. Lijkt steeds beetje op de voorhand te hangen.
Amazone heeft vaak haar handen te breed en ongelijk, handen meer dragen en bij elkaar houden.
En in de midden/uitgestrekte draf niet achterover gaan hangen.

Wel prachtige Haf overigens. Maar voor het goede moet hij meer bergop lopen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 09:33

Ik vind het vreemd dat jij vind dat het er niet Z-waardig uitziet, maar ik wel van ieder persoon op wedstrijd hoor dat ik een superpony heb. En ik vind het ook vreemd dat ik tóch constant blijf presteren en iedere proef winst rijd, of het nu onderling of officieel is. }:0
Laatst bijgewerkt door Stravero op 25-08-09 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:42

Hoi Nadita,

Als je zelf zo 'jaloers' bent op mij, hoef je niet zo achterlijk belachelijk op mijn foto's te reageren, die haf van jou zal nooit zo ver komen. In ieder geval niet met jou.

Doe het eerst na, met een HAFLINGER. Dáárná praten we verder.

Wat is er nu belachelijk aan mijn post? Ik vind dat jouw pony er niet genoeg door is. Dat mag ik toch vinden?
Dan hoef je mij niet zo'n vreselijk beledigende PB te sturen!!

Wees dan geen laffaard en zet het gewoon in je topic ipv me een PB te sturen.