Zeus is een grote 19jarige ruin van Rex Magna, het is een geweldige leerpaard en hij wil hard voor je werken. Ik rijd hem nu ongeveer een half jaartje, meestal 1x per week. Zeus wordt vaak gebruikt als bospaard, dus dressuren is hard werken voor hem. Ik weet niet wat het niveau van Zeus vroeger is geweest, maar ik denk dat hij wel wedstrijden heeft gereden. Ik zelf rijd denk ik L niveau, met de manegewedstrijden start ik F10, maar er worden niet heel veel wedstrijden georganiseerd. Ik rijd op veel verschillende paarden en ponies, om zoveel mogelijk ervaring op te doen en alles een beetje aan te voelen.
Van mijn instructrice moet ik Zeus onder zijn tempo rijden en veel overgangen maken en hem wat hoger rijden, hij heeft soms nog wel eens de neiging om in een houding te gaan lopen. De galop is onze moeilijkste gang, hij wil zich er snel uittrekken en door drammen, dit heeft hij soms ook wel eens in draf. Heel stiekem hebben we gister ook nog een galopswissel meegenomen, volgens de eigenaar kon Zeus dat. Hij sprong hem heel braaf, maar tijdens en na de wissel mag hij zeker nog iets ronder blijven.
De foto's zijn gemaakt door mijn topfotograaf edelweis1 @ bokt // http://www.eshots.nl
1. Instappen

2.

3.

4.

5. Iets te strenge binnenhand, ik wou hem iets doorvragen

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13. Daarna nog even lekker uitgestapt in het bos

Mijn eigen kritiekpuntjes:
- Rechtop blijven zitten
- Tenen minder naar buiten steken
- Niet te streng worden met mijn handen
Zeus en ik hebben al eerder een topic samen gehad: [RT-HAW] Topper Zeus & Claire @ wedstrijdwork
Tips zijn altijd welkom!