Grote reus Zeus @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

Grote reus Zeus @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:45

Hallo allemaal, eindelijk weer wat foto's van mij en Zeus :)

Zeus is een grote 19jarige ruin van Rex Magna, het is een geweldige leerpaard en hij wil hard voor je werken. Ik rijd hem nu ongeveer een half jaartje, meestal 1x per week. Zeus wordt vaak gebruikt als bospaard, dus dressuren is hard werken voor hem. Ik weet niet wat het niveau van Zeus vroeger is geweest, maar ik denk dat hij wel wedstrijden heeft gereden. Ik zelf rijd denk ik L niveau, met de manegewedstrijden start ik F10, maar er worden niet heel veel wedstrijden georganiseerd. Ik rijd op veel verschillende paarden en ponies, om zoveel mogelijk ervaring op te doen en alles een beetje aan te voelen.

Van mijn instructrice moet ik Zeus onder zijn tempo rijden en veel overgangen maken en hem wat hoger rijden, hij heeft soms nog wel eens de neiging om in een houding te gaan lopen. De galop is onze moeilijkste gang, hij wil zich er snel uittrekken en door drammen, dit heeft hij soms ook wel eens in draf. Heel stiekem hebben we gister ook nog een galopswissel meegenomen, volgens de eigenaar kon Zeus dat. Hij sprong hem heel braaf, maar tijdens en na de wissel mag hij zeker nog iets ronder blijven.

De foto's zijn gemaakt door mijn topfotograaf edelweis1 @ bokt // http://www.eshots.nl :D

1. Instappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Iets te strenge binnenhand, ik wou hem iets doorvragen
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Daarna nog even lekker uitgestapt in het bos :)
Afbeelding

Mijn eigen kritiekpuntjes:
- Rechtop blijven zitten
- Tenen minder naar buiten steken
- Niet te streng worden met mijn handen

Zeus en ik hebben al eerder een topic samen gehad: [RT-HAW] Topper Zeus & Claire @ wedstrijdwork

Tips zijn altijd welkom!

aafjes

Re: Grote reus Zeus @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:50

Wat een prachtig paard. Probeer inderdaad meer op je kont te gaan zitten en je lang te maken. Hierdoor zullen je benen mooier in het zadel gaan liggen en ziet het plaatje er rustiger uit.
Succes met elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:53

Wat een onwijs gaaf beest. :j

Ga met Aafjes mee wat betreft commentaar. Probeer veel tempo wisselingen te rijden zodat hij zijn achterhand wat sterker kan maken, dan wordt het voor jou ook makkelijker om hem op de achterhand te zetten.
Voltes sluiten en openen wil ook vaak helpen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:55

Wat een super leuk dier zeg!

Probeer wat meer op je kont en naar achteren te zitten.

Voor een sterke achterhand veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen rijden.

linites

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:06

Wat een reus joh!
Let goed op je eigen houding, je handen boven de schoft en netjes naast elkaar. Duimen naar boven!
Rechtop zitten, je beugels mogen wel een gaatje langer. Tenen naar binnen en hakken naar beneden.
Je rijd nu licht in je beugels, waardoor je zo voorover zit, probeer echt te gaan ZITTEN en niet vooruit te lichtrijden maar je echt door hem omhoog te laten wippen. Is wennen in het begin, maar je gaat er veel beter door zitten.
Als je hem door wilt vragen, niet je hand naar je toe trekken, maar je hand zijwaarts bewegen, naast je bij wijze van spreken.
In de galop ook weer, zitten!! :D Ga echt overdreven zitten, op je zitbeenknobbels.
Nu hou je je vast aan je teugels, aan de mond van je paard, je ontspanning is compleet zoek..

Dus, goed aan je eigen houding werken! Succes!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:44

Wat een gaaf paard is Zeus toch! :D leuke foto's ook!! en al veel geoffend uit het trainingskamp?

Probeer recht naar voren te kijken en te kijken waar je heen gaat dan zal je zien dat je ook al wat meer rechterop gaat zitten.
Handen rechtop en tenen naar binnen maar het ziet er erg leuk uit hoor Claire!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:28

Wat een mooi paard! :D
Ik sluit me bij de rest aan, probeer naar voren te kijken!

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:32

leuk beesiee jammer dat die veel in de lessen word gebruikt want ik vind jullie een mooie combie:D verder sluit ik me bij de rest aan

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:41

Dank jullie wel allemaal voor de tips! Ik zal ermee aan de slag gaan!

IrisenUledi, het is gewoon een privepaard, maar de eigenaren genieten erg van ons bos ;)

Tamaar_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:24

Wauw, wat is die heeerlijk groot!

Ook ik sluit me bij de rest aan.

Jullie zijn wel een leuke combinatie samen, misschien leuk om er mee door te gaan als daar de mogelijkheid voor is!:)

michelle8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:54

let op je kapstokjes en pianohandjes

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:06

pracht paard !!!!!

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:07

knap dier en wat een power! lijkt heel veel op het paard van mijn vriendin alleen is die vos :+

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:34

voor een bospaard oet hij het nog aardig netjes! :)
Je bent idd iets te streng met je binnenhand ;)
Als je iets door wilt vragen, moet e juist met je BUITENhand vragen, en (bijv op volte) je binnenhand VAN de hals AF ;)
niet naar je toe

Verder valt op dat hij in de galop een beetje in verzet komt, probeer hem in de galop eens op de volte te zetten en diep rijden, hij zal vanzelf zien dat dat veel fijner voor hem is dat zn hoofd omhoog gooien ;)

Verder ziet het er leuk uit! :0
goede foto's

Niek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:12

Idd let op je binnenhand!

Supermooi paard :~

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 08:02

Dank jullie voor de tips, ik zal er mee aan de slag gaan :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:08

Hoi lekker aan het rijden ,maar het lijkt of ie niet helemaal actief voorwaarts is aan je been.
Het ziet er namelijk naar uit of je moeite moet doen met drijven-dan draai je je been -tenen naar buiten en trek je je hak op-daardoor duw je je zelf naar voor.
probeer m sneller te laten gehoorzamen aan je been en laat je been lang juist met drijven en hou je tenen in de richting waar je heen rijdt,zo voorkom je dat je je onderbeen draait. succes

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 11:55

Dankje, ik heb het geoefend! Nog meer mensen met tips?