Welkom in het topic van mij en Jessika. Jessika (Jess) is een 9 jarige Haflinger merrie van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ze is mijn verzorgpony en ik rij haar sinds 1 september 2008, bijna een jaar dus!
Sinds januari zijn we ook op wedstrijden te zien. De eerste wedstrijden gingen niet zo denderend (veel afleiding, slordigheid van mijn kant etc) maar de winstpunten komen inmiddels binnen. Ik start haar tussen de paarden dus het gaat niet allemaal even makkelijk, we moeten écht laten zien wat we kunnen. Thuis gaat alles erg goed maar op wedstrijd laat Jess nog even merken dat ze een rasechte Haflinger is

We trainen op B/L1 niveau en ons laatste topic is van zo'n 2,5 maand geleden:
[RT-HAW] Jessika [Haflinger] @ training & pas de deux met Amotes
De foto's zijn dit keer gemaakt door Nikki van N_fotografie en ik ben haar erg dankbaar!
Na bijna een jaar fanatiek trainen en dieeten is dan eindelijk te zien dat madam in vorm komt. Ze is heel wat kilo's verloren en dat is goed te zien

De laatste paar weken ben ik erg bezig met de aanleuning. Jess heeft heel lang in haar eigen houding gelopen en ik heb dit nooit gecorrigeerd

Als oplossing hou ik nu m'n linkerhand continu wat meer van haar hals af: linksom dus om iets stelling te vragen naar binnen en rechtsom om haar wat rechter te houden. In draf pikt ze dit nu aardig op maar galop linksom is nog hééél erg moeilijk

Op sommige foto's lijkt mijn linkerhand ook heel streng, dit is echter niet zo! Ik hou m'n hand verder van de hals maar trek absoluut niet, ik houd gewoon constante druk en plaats m'n hand ook vaak iets naar voren om haar de ruimte te geven om in te zakken

Galop is altijd haar moeilijkste gang geweest, dit wordt gelukkig wel steeds beter!

Omdat het L1 toch steeds dichterbij komt zijn we veel bezig met het wijken. Ze mag veel meer scharen maar dat is nou niet meteen haar sterkste punt. Ik ben allang blij als ze recht blijft, impuls houdt en reageert op m'n zijwaartse hulp

Over mijn houding..tja...ik heb sinds een week m'n beugels een gaatje korter omdat ik eerst heel weinig steun had en continu m'n hak optrok. Nu trek ik alleen m'n bovenbenen op

Nou, hier zijn de foto's. Ik zie zelf heel veel verschil met het vorige topic, vooral bij Jess. Bij mij minder maar dat komt dus door de kortere beugels

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8) hier lijkt mijn binnenhand dus erg streng, terwijl ik hem alleen iets naar binnenplaats om haar te begeleiden...ik trek dus absoluut niet

9)

weer lekker galopje
10)

11)

12)

hier zie je goed dat ze rechtsom haar schouder iets wegdrukt door overdreven stelling aan te nemen:
iets laten zakken in stap
jammer van de buitenstelling
fijne draf
13) pasje wijken, nou ben ik zelf een beetje scheef in m'n rug..maar dit is geen excuus

er was even iets spannends te zien, maar ze heeft hier wel lekker achterbeen gebruik!
galop
hier willen we heen!
14)

15) uitdraven, dit vind ik zelf echt een fijn beeld

Ik hoop dat jullie net zoveel verbetering zien (in Jess

groetjes!