Nu een echt westernpaard? Veel foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:21

Wow, dat wandelen van Frummel en Vera is voor beiden een goeie zaak, krijgen ze strakke kontjes van, hihihihihiiiiiii. Strak de zomer in!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 06:14

Wauww, leuke arabier heb jij zeg! Waar heb je Baily laten inrijden eigenlijk? Is hij western ingereden?

Gr, Franca

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 06:28

Gaaf paardje ! maar even een vraagje: hoort zo'n westernzadel nou zo groot? hij ligt zowat op de lendenen?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 06:46

Westernzadels nemen over het algemeen wel wat meer ruimte in beslag op de rug van het paard....Vooral bij arabieren (met kortere rug) kan dat wel schuurproblemen geven. Er bestaan wel kortere westernzadels (meestal de roundskirts).

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 10:48

Franca schreef:
Wauww, leuke arabier heb jij zeg! Waar heb je Baily laten inrijden eigenlijk? Is hij western ingereden?

Gr, Franca


Ik ben echt superblij Lovers met Bailey, tot nu toe is hij supercool ook met buitenritjes!
Hij is ingereden bij Dineke Jonker in Koekange, zie: http://home.planet.nl/~steenepe/BWE.html
Ja of er nou een heel groot verschil is tussen dressuur en western ingereden durf ik je niet te zeggen. De basis lijkt mij voornamelijk hetzelfde, maar ik heb zelf nooit gezien hoe een dressuurpaard wordt ingereden.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 10:54

curly2day schreef:
Gaaf paardje ! maar even een vraagje: hoort zo'n westernzadel nou zo groot? hij ligt zowat op de lendenen?

Dit is ook nog niet zijn eigen zadel hoor! Ik ben nog op zoek naar goed passende. Maar Evelien komt vrijdag langs met een hele partij dus ik heb goede hoop dat ik er dan een kan kopen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:13

FlyingHigh schreef:
Wow, dat wandelen van Frummel en Vera is voor beiden een goeie zaak, krijgen ze strakke kontjes van, hihihihihiiiiiii. Strak de zomer in!!

Niet alleen een strak kontje, ik val nog af ook! Extreme duivel
Digger (Frummel) vind het wandelen heerlijk alleen dat we zoveeeell sappig gras passeren vindt hij maar moeilijk te accepteren....grijns.....