[Welsh Cob] Rhoda @ work in roze setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minka

[Welsh Cob] Rhoda @ work in roze setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 16:10

1,5 maand geleden heb ik mijn eerste rijtopic geplaatst van Rhoda (zie: [RT-HAW] Welsh Cob Rhoda @ work) . Afgelopen zaterdag was Nathalie (Ntlie_) zo aardig om weer eens mee te gaan met de camera, bedankt hiervoor :D

Ik heb Rhoda nu bijna 3 maanden en sinds kort zijn we begonnen met lessen. Ze is erg scheef en maakt het hierdoor behoorlijk moeilijk voor zichzelf. Dankzij de lessen zijn we nu bezig met dit op te lossen en ik merk al een duidelijke verbetering en ze gaat steeds lekkerder door d'r lichaam lopen.

We zijn uiteraard nog geen B-niveau, maar hebben inmiddels wel twee proeven gereden buiten mededingen zonder galop, dit ging op wat spanning na aardig goed. De galop gaat nog erg hard, omdat ze nog weinig balans heeft, hier werken we aan.

Zo dan nu de foto's! Afgelopen zaterdag was het verschrikkelijk warm, dus heb ik een beetje rustig aan gedaan en niet teveel gevraagd. Na een klein halfuurtje toen ze braaf liep ben ik gestopt.

Afbeelding
1. Rustig losdraven, uiteraard hebben we ook ingestapt, maar hiervan heb ik geen foto's

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5. Beetje meer buigen voor de hoeken..

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

http://lh3.ggpht.com/_2wn1ducbAjA/SmyKh ... C_2013.JPG
Iets te druk, maar we hebben lol ;)

Afbeelding
9. De galop is nog moeilijk ook voor mij om netjes te blijven zitten :o

Afbeelding
10. Stelling

Afbeelding
11. Knappe poownie :D

Afbeelding
12.

Afbeelding
13. Jammer van mijn houding..

Afbeelding
14. Na het rijden nog even uitstappen over de baan..

Afbeelding
15. Het blijft spannend, want je weet nooit wat er uit het graan komt ;)

Commentaar is zeer welkom, al weet ik dat ik aan m'n houding moet werken en dat ik verschrikkelijke pianohanden heb ;) Ook ben ik af en toe te streng met m'n binnenhand. Ik heb les, dus er wordt aan gewerkt :Y)

Sieltjuh

Re: [Welsh Cob] Rhoda @ work in roze setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:32

Ik vind dat je wat netter moet gaan zitten in de galop, dit ziet er natuurlijk niet uit hè :n

:P

Haha, geintje. Hele leuke foto's weer Simoon. Het gaat geloof ik al stukken vooruit ivm de vorige keer :j Keep up the good work!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:35

Leuke foto's weer van jou en Rhoda, Simone.

Het ziet er idd al beter uit.
Ik zie net als jou idd af en toe een streng binnenhandje. Misschien ook met je stelling vragen, wat meer je hand van de hals af (opzij, niet naar achteren). Nu trek je je stelling een beetje naar binnen naar je buik toe (of zie ik dit verkeerd).
Verder lijkt het alsof je af en toe wat scheef naar rechts zit, misschien komt dit omdat je haar rechter voorvoetje wilt blijven volgen :D Ga dus lekker rechtop zitten en kijk vooral voor je uit. Je voelt vanzelf hoe ze loopt en hoe haar hoofdhalshouding is.

Verder ga vooral door met lessen, dan komt het allemaal vanzelf goed. Ook die galop komt vanzelf goed, oefening baart kunst.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:38

Ik heb zelf ook een moeilijk uitzittende galop. Pony word dan enorm druk...

Mijn tip is om dan helemaal gestrekt te gaan zitten. Zo word de pony rustiger en is het makkelijker uitzitten dan als je als een bommetje zit :D

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:56

Mooi dier! En mooie foto's ook!

Let idd op je binnenhand, liever van de schouder dan erover *D . En rijd je een beetje met je vingers? (op sommige foto's te zien)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:49

Ligt het niet aan de snelheid van het paardje dat je niet netjes kan blijven zitten? Die galop ziet er nogal snel uit. (Kan ook zijn dat dat moest hoor, of dat het maar lijkt. :o )
Verder heel leuk beestje!

ikkuhamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:43

Leuke foto's hoor. Het roze staat der ook leuk :)

Kijk niet te veel naar beneden, maar vind het al wel minder dan dat het was. En idd je binnenhand wat meer ontspannen, maar dat komt nog wel :)

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:08

Mooie pony!
Probeer inderdaad wat meer omhoog of in de verte te kijken, dan ga je automatisch rechter op zitten ;)
Suc6!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:09

wat een ontzettend leuke pony heb je zeg!
Heb geen commentaar op het rijden aangezien je zelf al commentaar geeft, dus weet wat je fout doet ;)

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:04

Ziet er weer lekker uit Mink!
Heerlijk ontspannen, ten minste de draf en stap :)
Succes!

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:10

ik vind het er erg goed uitzien hoor! Lekker ontspannen en geen geruk en gepluk, ook niet te diep. Super!!
Die galop komt wel, jullie zijn een super leuk team!!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 08:20

Sieltjuh schreef:
Ik vind dat je wat netter moet gaan zitten in de galop, dit ziet er natuurlijk niet uit hè :n

Kom jij dan even voordoen hoe dat precies moet 8-)

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:36

Wat een schatje om te zien!! :9
Haha, ik moest wel lachen om de galopfoto; alle andere foto's netjes en beheerst en dan zo'n "JIEEEHAAA!" foto erbij :P . Je zit scheef en het lijkt alsof je je rechterschouder optrekt (bekend probleem). De enige remedie is denk ik jezelf er telkens weer aan (laten) herinneren dat je die los moet laten! Verder in de te snelle galop vooral proberen lang en ontspannen te blijven zitten, niet gaan spannen; een keertje overdreven uitademen om alles los te laten. Volgens mij komt dat helemaal goed!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:21

Heej, ik zie je topic nu pas! :D Leuk hoor! :j
Vind jullie alweer met sprongen vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik jullie aan 't werk zag, ook de galop is duidelijk verbeterd! +:)+
Ik vind je houding trouwens ook al beter, viel me op dat je je handen veel netter boven de manenkam houdt dan dat je eerst deed.. Ook in de les op gehamerd of jezelf aangeleerd? :D

Jullie zijn een leuk stel, lekker blijven lessen en oefenen, komt helemaal goed! :j

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:37

draf ziet er netjes uit,
let op je houding je kijkt teveel naar de grond,
en je tenen ietsjes meer naar binnen :)
voor de rest mooi combi!!

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:01

leuke pony om te zien en leuk setje!
probeer je schouders wat naar achter te houden maar voorderest ziet het er heel goed uit!

Andalusians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:15

Prachtige pony, dat roze staat haar goed :P

Behalve de galop/wegstuif foto vindt ik de rest mooi ontspannen tonen, soms gaat ze nog wel wat te diep, dan moet je proberen haar wat meer van achter naar voren te rijden, zodat ze wat meer in de oprichting komt. Je geeft druk met je kuit, maar van voor maak je een ophouding (wel daarna weer ontspannen, dus niet vasthouden). Zodat ze wel in hetzelfde tempo blijft maar wat actiever, dan komt ze vanzelf wat meer op de achterhand door bijv. veel tempowisselingen te rijden en schijnovergangen. Zo komt ze wat meer omhoog van voor.

En de galop komt vanzelf wel, vindt die Yihaa-foto best grappig :P

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:37

waat een moooooitje :D!

Probeer je handen nog rechtop te houden !

& de galop gaat vast met de les wel goedkomen !

sux6 verder.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 16:25

Aan de galop zijn we inderdaad nog aan het werken, het is nog een jonge pony en ze is lekker leergierig, dus dat komt vast helemaal goed ;)

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:06

Wauw! dat ziet er goed uit!
ik heb zelf ook een pony die zo moeilijk zit in galop (voor mij tenminste:P)

Alleen wat je zelf ook zegt: pianohandjes :D (heb ik ook snel last van :P)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:23

het gaat steeds beter met rhoda zie ik wel
let idd goed op dat je zelf rechtop blijft zitten en let op je binnenhand; probeer tevens zelf goed ontspannen te blijven in je hoduing; het ziet er op sommige fotos wat stijfe/gespannen uit
veel succes met rhoda en geef ze maar een knuffel van me ;)

amiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:54

je handen gaan zoals al vaker gezegd, plat en soms ook over de hals ;)

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:52

Wat een leuke pony heb je..Alleen zal ik geen stelling vragen als je paard scheef is.Laat hem eerst lekker op 2 teugels lopen en 2 benen.Wanneer jij stelling gaat vragen terwijl ze nog scheef zijn loopt het paard over zijn buitenschouder weg. Als je het voor elkaar hebt dat je paard op 2 teugels is en niet meer scheef loopt, kun je aan de stelling werken.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:39

Probeer met galopperen nog extra achterover te gaan zitten, goed op je kont zitten en proberen bewust zoveel mogelijk te ontspannen. Laat maar lopen en concentreer je op je houding en zit.
Als jij zo ontspannen en stabiel mogelijk zit kun je proberen je pony naar beneden te vragen. Niet zoals ze op de draffoto's loopt, want dat kan ze in galop op dit moment nog niet aan. Vraag haar voorzichtig naar beneden en laat haar lopen waar ze het zelf makkelijk vindt. Dus wel aanleuning in plaats van die kop in de lucht zoals ze nu loopt.
Als je dat voor elkaar hebt kun je vandaar uit het tempo meer gaan controleren en haar uiteindelijk echt aan de teugel gaan rijden.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 15:34

@Netam12: Ik moet inderdaad geen stelling vragen, maar probeer d'r linkerachterbeen die zwakker is en waardoor ze scheef loopt meer te versterken door veel kleine voltes rechtsom en schoudervoor te rijden. Dit werkt tot nu toe super :) Uiteraard doe ik alles onder begeleiding van een instructrise

@Aurora3: Bedankt voor de tip, ze loopt nu al stukjes nagevelijk, maar vindt het erg moeilijk. De kleine stukken dat ze het goed doet belonen we extra en hopelijk gaat het zo steeds beter.