marco @ CH Schoorl (filmpjes)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fancylover

marco @ CH Schoorl (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:41

Hey, Leuk dat je even hier komt kijken!

Afgelopen zaterdag reed ik met marco mee in de B paarden. Van beide proefjes zijn filmpjes gemaakt die ik graag even met jullie wil delen.

Marco is een 12 jarige welsh X new forest ruin van 1.40m
Marco is afgelopen winter ernstig hoefbevangen geweest, dit is nog wel te zien aan de manier waarop hij loopt. We hebben de afgelopen tijd al heel veel verbeterd aan zijn gangen maar we zijn er nog lang niet.
Verder rijden we nu ongeveer een jaar in de B met een tussenstop van 6 maanden ivm ziekte. We hebben nu 9 winstpunten.
1x per week heb ik les en we rijden 1x per week zelf dressuur, de rest van de week maken we buitenritten.

punten waar we aan werken:
* ik moet mijn benen stiller houden
* doorzitten, hierbij komt hij terug in tempo en loopt hij wat tegen de hand.
* nagevelijk houden bij het aanspringen in galop
* actief voor het been houden
* teugels opmaat houden en wat compacter rijden
* mijn houding, vooral mijn handen/armen

Hier nog even ons vorige topic: [RT-HAW] marco is weer terug van weg geweest!

De proefjes gingen voor mijn gevoel best goed, er zaten wel wat foutjes in hier en daar maar over het algemeen was ik best tevreden. Helaas vond de jury het niet goed genoeg voor een winstpunt.

Proef 4, 175 punten
http://www.youtube.com/watch?v=90ROATyFt4M

Proef 3, 177 punten
http://www.youtube.com/watch?v=GQAj7xOKx2w

Een maandje terug hebben we ook nog een onderlinge wedstrijd gereden. Hier had ik ook B gestart (proef 5) waarmee ik met 199 punten eerste was geworden. Omdat het onderling was heb ik ook een L1 proef gestart (proef 9) hier was ik met 195 punten tweede geworden.

B proef 5, 199 punten
http://www.youtube.com/watch?v=GpCaENMAkMo

L1 proef 9, 195 punten
http://www.youtube.com/watch?v=DlgqfcfYVFA

Commentaar is natuurlijk erg welkom, mits onderbouwd zodat ik er ook iets mee kan doen.

Bedankt voor het kijken!

klomp

Re: marco @ CH Schoorl (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:22

Leuke pony hoor! :)
Wel zou je pony meer op de achterhand mogen lopen en het neusje wat meer eruit. Denk ook aan je benen, die zijn wat onrustig door het vele drijven. Maak je paard wat scherper voor je been, veel (kort)schakelen, dan komt ie automatisch ook al meer op het achterbeen.

Succes! :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:43

Leuke pony! Ik mis wel heel wat activiteit bij hem. Hij doet alles netjes, maar net iets te braaf. Denk dat als hij zelf een stuk actiever loopt dat het er wat flitsender uit ziet en je meer punten scoort. Jullie zullen vast nog een stuk hoger kunnen komen hoor! Zeker als je gewoon goed blijft lessen komt het allemaal vanzelf. Oefening baart kunst ;)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:03

Hij loopt idd te veel op de voorhand, idd kort schakelen veel overgangen. Hij moet wat vlotter op je been gaan worden, wat meer zijn achterbenen gebruiken en dan zal hij ook wat vloeiender gaan lopen.
Je benen stil houden is wat moeilijker als je benen wat langer zijn ten opzichte van je pony/paard, heb hetzelfde probleem bij Jaike.

Waar hebben jullie onderling gestart??
Misschien moeten we in Opperdoes maar eens een onderlinge houden voor alle paardenmeiden :D

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:19

in sint-pancras hadden ze een onderlinge wedstrijd.

Ja ik let zoveel mogelijk op mijn benen maar dat is echt heel moeilijk! Maar ik doe me best :j
Oke veel schakelen en overgangen rijden dus! daar ga ik aan werken!!
Bedankt voor het commentaar!