Aurora3 schreef:Je moet inderdaad op veel dingen tegelijk letten. Op foto 4 bijvoorbeeld, dat lijkt op een overgang terug naar stap of naar halt. Daar steek je je onderbenen heel erg van je paard af. Ook in een overgang terug moet je altijd je benen eraan houden.
Op foto 10 in de galop zijn je teugels echt te lang. Je moet constant contact met de mond hebben, je teugel hoort nooit los te hangen.
Over je manier van rijden kan ik verder niet veel zeggen. Kun je wat meer uitleggen wat je nu precies aan het oefenen bent met dit paard?? Wat wil je verbeteren en hoe probeer je dat te bereiken??
Waarom draag je trouwens sporen?? Bij een paard dat nog niet zo ver is in de africhting zou ik kiezen voor geen sporen, maar een zweep. Je kunt daarmee je paard leren om op een zachte beenhulp meteen te reageren. Als je dan verder bent en je doet sporen aan dan heb je een nog veel kleinere hulp nodig om je paard aan het lopen te krijgen.
nee daar was ik gewoon een beetje aan het stappen maar stond ander paard naast allemaal gek te doen daarom kijk ik ook de andere kant op!
ik ben nu bezig om aan ontspanning te werken en haar meer voorwaarts te rijden, want soms valt ze nogal terug.
ik wil aan mjn houding verbeteren dat ik me handen rechtop houd en me tenen in de galop naar binen houd.
en aan firenze wil ik verbeteren dat ze meer voorwaarts loopt en dat ze zich meer gaat ontspannen.
ik rijd met sporen omdat we meestal ook wijken mee paken en dan heb je tog net iets meer te zeggen.