Firenze@ work training

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Firenze@ work training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 20:53

hallo bokkers :D

leuk dat jullie even komen kijken! ik heb gistere weer les gehad op firenze! ik rijd haar nog niet zo heel lang en maar een keer in de week.
ik vind dat we al erg vooruit zijn gegaan en wil graag jullie commentaar/mening ;)
de aanleuning is nog steeds ver zoek, maar we zijn eerst aan de ontspanning en aan het constante tempo aan het werken.
vanuit de ontspanning komt de rest wel! :+
het verschil met ons vorige topic:
[RIJ-ITP] 2de x op firenze@ work

nou hier zijn de foto's dan het commentaar laat ik aan jullie over. maar hou het wel aardig ;)

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

alle foto's staan door elkaar, dus er is goed in en uit gestapt ;)

graag jullie commentaar en mening houd het wel netjes!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:03

Hee!

- Ik vind het er erg leuk uitzien zo!
Een paar tips:
- pianohanden!
-handen te ver uit elkaar

misschien heb je er wat aan! ;)

:D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:04

Dieuwke1315 schreef:
Hee!

- Ik vind het er erg leuk uitzien zo!
Een paar tips:
- pianohanden!
-handen te ver uit elkaar

misschien heb je er wat aan! ;)

bedankt ik zal erop letten! :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:07

Hee!

Ik zie net op je andere topic dat het van je handen laag rijden komt doordat je dat op je vorige manege komt.
Dus dan snap ik het :P
Leuk beestje trouwens! 8-) *D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:08

Dieuwke1315 schreef:
Hee!

Ik zie net op je andere topic dat het van je handen laag rijden komt doordat je dat op je vorige manege komt.
Dus dan snap ik het :P
Leuk beestje trouwens! 8-) *D

Dankje! :D ja klopt! ben er wel heel erg op ana het letten maar als je 8 jaar met je handen laag hebt moet rijden is het best moeilijk of te leren! :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:10

Het eerste wat mij opvalt (sorrie ik word negatief :o ) is het dikke zadeldek mét daarboven op nog een dik dek, voor mijn gevoel is je paardje hier niet blij mee, het lijkt of hij zijn rug wegdrukt/ omhoog drukt omdat het niet lekker zit. Pást het zadel wel wanneer je zoveel zachtheid eronder hebt? :) denk hierbij aan een vergelijking van: stel je hebt goed passende schoenen, maar als je vele lagen sokken eronder aan hebt om het zachter te maken, gaan de schoenen knellen :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:14

Telpeva schreef:
Het eerste wat mij opvalt (sorrie ik word negatief :o ) is het dikke zadeldek mét daarboven op nog een dik dek, voor mijn gevoel is je paardje hier niet blij mee, het lijkt of hij zijn rug wegdrukt/ omhoog drukt omdat het niet lekker zit. Pást het zadel wel wanneer je zoveel zachtheid eronder hebt? :) denk hierbij aan een vergelijking van: stel je hebt goed passende schoenen, maar als je vele lagen sokken eronder aan hebt om het zachter te maken, gaan de schoenen knellen :)

de zadelmaker is geweest en zegt dat dit het beste is omdat ze een hele gevoelige rug heeft omdat ze vroeger een heel slecht passend zadel heeft gehad(bij de vorige eigenaar) , maar toch bedankt ;)

Deleted

Re: Firenze@ work training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:29

Let op je handen, hou ze rechtop!

En je moet letten op je tenen!

Je armen moet je meer langs je lichaam houden!

Dit zijn de punten die mij op dit moment het meeste opvallen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:37

Deleted schreef:
Let op je handen, hou ze rechtop!

En je moet letten op je tenen!

Je armen moet je meer langs je lichaam houden!

Dit zijn de punten die mij op dit moment het meeste opvallen.

oke! bedankt ik zal erop letten! :+
maar ik zie maar op 1 foto dat ik met me tenen naar buiten zit alleen op de laatste?

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:42

Ja dat klopt,
daarom zeg ik ook dat je op je tenen moet letten :+

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Selente10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:10

Denk om je tenen en je handen.
Verder vind ik het er erg leuk en vriendelijk uitzien.
Probleem heb ik ook altijd hoor met mijn handen & tenen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:22

Selente10 schreef:
Denk om je tenen en je handen.
Verder vind ik het er erg leuk en vriendelijk uitzien.
Probleem heb ik ook altijd hoor met mijn handen & tenen.

bedant voor de tip! :+
je moet op zo veel dingen tegelijk letten :P

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:21

Je moet inderdaad op veel dingen tegelijk letten. Op foto 4 bijvoorbeeld, dat lijkt op een overgang terug naar stap of naar halt. Daar steek je je onderbenen heel erg van je paard af. Ook in een overgang terug moet je altijd je benen eraan houden.

Op foto 10 in de galop zijn je teugels echt te lang. Je moet constant contact met de mond hebben, je teugel hoort nooit los te hangen.

Over je manier van rijden kan ik verder niet veel zeggen. Kun je wat meer uitleggen wat je nu precies aan het oefenen bent met dit paard?? Wat wil je verbeteren en hoe probeer je dat te bereiken??

Waarom draag je trouwens sporen?? Bij een paard dat nog niet zo ver is in de africhting zou ik kiezen voor geen sporen, maar een zweep. Je kunt daarmee je paard leren om op een zachte beenhulp meteen te reageren. Als je dan verder bent en je doet sporen aan dan heb je een nog veel kleinere hulp nodig om je paard aan het lopen te krijgen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 16:32

Aurora3 schreef:
Je moet inderdaad op veel dingen tegelijk letten. Op foto 4 bijvoorbeeld, dat lijkt op een overgang terug naar stap of naar halt. Daar steek je je onderbenen heel erg van je paard af. Ook in een overgang terug moet je altijd je benen eraan houden.

Op foto 10 in de galop zijn je teugels echt te lang. Je moet constant contact met de mond hebben, je teugel hoort nooit los te hangen.

Over je manier van rijden kan ik verder niet veel zeggen. Kun je wat meer uitleggen wat je nu precies aan het oefenen bent met dit paard?? Wat wil je verbeteren en hoe probeer je dat te bereiken??

Waarom draag je trouwens sporen?? Bij een paard dat nog niet zo ver is in de africhting zou ik kiezen voor geen sporen, maar een zweep. Je kunt daarmee je paard leren om op een zachte beenhulp meteen te reageren. Als je dan verder bent en je doet sporen aan dan heb je een nog veel kleinere hulp nodig om je paard aan het lopen te krijgen.

nee daar was ik gewoon een beetje aan het stappen maar stond ander paard naast allemaal gek te doen daarom kijk ik ook de andere kant op! ;)

ik ben nu bezig om aan ontspanning te werken en haar meer voorwaarts te rijden, want soms valt ze nogal terug.
ik wil aan mjn houding verbeteren dat ik me handen rechtop houd en me tenen in de galop naar binen houd.
en aan firenze wil ik verbeteren dat ze meer voorwaarts loopt en dat ze zich meer gaat ontspannen.

ik rijd met sporen omdat we meestal ook wijken mee paken en dan heb je tog net iets meer te zeggen. ;)

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:39

Hoi,

Ik vind dat handen te ver uit elkaar wel meevallen hoor, maar met de piano handjes ben ik het wel eens.
Verder is het belangrijk om je paard van achter naar voren te rijden, zodat hij je hand op gaat zoeken en zich ronder gaat maken.

Je mag hem best een beetje vragen hoor om zich wat ronder te maken. Vragen = niet meteen trekken en dwingen zoals veel mensen denken.

Succes met je leuke paardje!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:48

De sproren snap ik ook niet helemaal, en al helemaaaal niet waarom je ze juist bij het wijken nodig hebt zodat je wat meer te zeggen hebt. Je wil juist dat je paard op zo weinig mogelijk hulpen gaat reageren.

Qua tips, paard ziet er traag uit, lang. Niet voorwaarts. Zou veel overgangen en schijnovergangen gaan meepakken. Wat ik wel goed vind is dat je hem niet dwingt om in de krul te lopen. Probeer wel wat meer te gaan kneden van voren, zonder dat je het vast gaat zetten.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:14

badankt voor de tips! ;)

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:18

Hoi,

Als je nog neit zo heel lang rijd, is het dan verstandig om met sporen te rijden?

Please correct me if I'm wrong!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:22

marrie1996 schreef:
Hoi,

Als je nog neit zo heel lang rijd, is het dan verstandig om met sporen te rijden?

Please correct me if I'm wrong!!

ik rijd al 10 jaar ;)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:34

Heee...

Leuk beesje heb je!
maar aangezien het HAW is heb ik een paar opmerkingen,
Goed op je handen letten :j
en ik zie dat je nog bezig bent met de ontspanning enzo en dat je zegt dat het als je dat hebt later allemaal vanzelf komt.
Maar dan vind ik dat je hem dan alvast wat naar beneden moet rijden ( aan de teugel naar beneden dus lang en laag ) en dan af en toe ook wat opgerichter vragen. want als je in het begin steeds met van die losflapperende teugeltjes rijd heb je geen verbinding dus daar moet je ook aan werken. en als je dan ineens om nageeflijkheid gaat vragen kan het wel is zijn dat hij/zij er volledig tegenin gaat omdat je dat nooit eerder hebt gevraagd ;)

En onthoud.
Het zijn maar tips ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:36

Sabszz schreef:
Heee...

Leuk beesje heb je!
maar aangezien het HAW is heb ik een paar opmerkingen,
Goed op je handen letten :j
en ik zie dat je nog bezig bent met de ontspanning enzo en dat je zegt dat het als je dat hebt later allemaal vanzelf komt.
Maar dan vind ik dat je hem dan alvast wat naar beneden moet rijden ( aan de teugel naar beneden dus lang en laag ) en dan af en toe ook wat opgerichter vragen. want als je in het begin steeds met van die losflapperende teugeltjes rijd heb je geen verbinding dus daar moet je ook aan werken. en als je dan ineens om nageeflijkheid gaat vragen kan het wel is zijn dat hij/zij er volledig tegenin gaat omdat je dat nooit eerder hebt gevraagd ;)

En onthoud.
Het zijn maar tips ;)

bedankt vor de tips! :+
met het in en uit draven rijden we meestal ook lang en laag. maar zal ook vaker tussendoor doen! ;)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:37

Okee mooi zo ! :D
jaa ik dacht ik zeg het maar even want op de foto's zie ik het niet terug :n maar het is natuurlijk ook een momentopname dat vergeten veel mensen ook wel eens.
maar ik dacht ik vertel het je even :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:39

Sabszz schreef:
Okee mooi zo ! :D
jaa ik dacht ik zeg het maar even want op de foto's zie ik het niet terug :n maar het is natuurlijk ook een momentopname dat vergeten veel mensen ook wel eens.
maar ik dacht ik vertel het je even :j

maakt niet uit hoor! ;)
je kunt niet overal een foto van maken! :P
ik zal zaterdag wel is een filmpje maken dan kan je het beter zien denk ik. of het een moment opname is ;)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:44

Jaaa!
dat is een heel goed iddee :D