Instructieweek ermelo allround paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle88

Instructieweek ermelo allround paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 21:49

Ook dit jaar zijn we weer op kamp geweest in ermelo! voor de 3e keer samen maar liefst!
Het word elk jaar leuker, omdat we samen steeds meer kunnen en in alles wel mee kunnen komen.
De foto's zijn een selectie van verschillende lessen door elkaar, ook niet op volgorde..had er zoveel!

Info(voor het nieuwe haw ;) ): Vigolette is een 7 jarige merrie, nobility x troublemaker.
We hebben een tijdje geleden M1 dressuur gereden en zijn nu wat meer aan het springen, hiermee gaan we binnenkort over naar het L.Crossen doen we verder eigenlijk niet...

Tijden de week heb ik met de dressuur wat meer aan de galop gewerkt, het sluiten is soms nog lastig.
Ook de zijgangen verder regelmatig meegenomen.
Aandachtspunt voor mezelf: Linkerhand is veel te streng, naar voren kijken en nu ik de foto's zo bekijk zit ik ook een beetje in een stoelzit met de dressuur heb ik het idee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken 8-)
Laatst bijgewerkt door Marielle88 op 08-07-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Larissa2

Re: Instructieweek ermelo allround paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:56

Mooie foto's hoor marielle!!
En je paard kan echt super goed springen zeg;)
Mooie combinatie en een super uitstraling!!
Het was erg gezellig dit jaar!!

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:22

ziet er goed uit marielle, jullie zijn echt vooruit gegaan!!!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:26

Ziet er goed uit,

alleen bij sommige dressuurfoto's zie ik dat je iets teveel naar links hangt waardoor het lijkt alsof je zadel scheef zit. Je moet dus iets meer in balans gaan zitten. Succes verder ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:28

Jouw paard loopt erg fijn... Je zou echt met hem moeten gaan crossen!!

Probeer in de dressuur voor je te kijken in plaats van naar het hoofd van je paard :P
Ik heb het idee dat jouw eigen onderbeen iets verder naar achteren kan (of de rest naar voren..). Het is op het moment niet helemaal in 1 lijn met elkaar (schouder, heup, enkel)

Veel plezier met dit superleuke paard!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:36

Wow wat een gaaf ding en wat een uitstraling! rijtechnisch op het paard niet veel aan te merken,let wel erop dat je af entoe iets je binnenhand téveel terugwerkt :)

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:52

Vind het echt een super mooi paard! Jullie zijn een mooie combinatie om te zien. Je hebt haar ook lekker aan het lopen en springen. Zelf geef je al aan dat je links te sterk bent, nou probeer dan ook meer op rechts te vragen. Vind ik zelf ook echt een van de moeilijkste dingen die er zijn, aangezien je hebt meestal gewoon onbewust doet. Maar jullie komen er wel!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:03

Wauw heel mooi Marielle :D

Ziet er echt super uit, dat van je linkerhand weet je al dus dan kun je daaraan werken.. Had toevalig hetzelfde probleem op die haf die ik reed!

Super gaaf paard :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 06-06-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel tekst op verzoek verwijderd

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:00

Mariëlle, was je weer op kamp geweest?
Je bent echt enorm vooruit gegaan! Het ziet er goed uit!
Ik zou je alleen adviseren om met de cross je beugels nog wat korter te doen(vuistregel; 2 gaten korter dan je springmaat).
Dan heb je nog wat meer druk! :)
Heb je voor de rest lekker genoten?

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 22:11

Revanches schreef:
Mariëlle, was je weer op kamp geweest?
Je bent echt enorm vooruit gegaan! Het ziet er goed uit!
Ik zou je alleen adviseren om met de cross je beugels nog wat korter te doen(vuistregel; 2 gaten korter dan je springmaat).
Dan heb je nog wat meer druk! :)
Heb je voor de rest lekker genoten?

Hey jennifer! leuk dat je reageerd...ja ik ben weer geweest,blijft leuk he. En jij?
En beugels nog korter??pff heb nu al zo'n last van mn knieeen elke keer.maar misschien dat het met de wal enzo idd wel makkelijker is.
Mocht dit jaar ook in de spring clinic meerijden trouwens :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:29

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:59

wat een mooie combi zijn jullie! Mooi paardje. springen ziet er goed uit! met dressuur mag je meer rechtop zitten en vooruit kijken, maar ik ken het probleem, kijk ook te veel naar mn paard ipv waar ik heen ga ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:37

Leuk dier om te zien. Crossfoto's zien er wel heel cool uit. Als tip: let idd op je linkerhand en probeer je onderbeen net een tikkie terug te leggen, tis minimaal maar misschien net iets mooier. Wel lang houden natuurlijk ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:41

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.