karley mijn superfjord....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:40

hej kheb vandaag ff de spaanse pas geoefend maar ze snapt er de ballen niet vanze wil alleen biks......

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:43

hierbij de info over de spaanse pas


hoi sorayalover....

je had me gevraagd hoe ik de spaanse pas aan mijn fjord karley heb geleerd..!!
het is natuurluk onwijs leuk om er helemaal zelf achter te komen (is mij ook gelukt) maar omdat je het gevraagd heb zal ik ffies een paar tips en info geven hoe ik het bij karley heb gedaan:

ik heb wat lekkers gepakt en bij karley in stal gegaan!! ik ging schuin voor haar staan (bij 1 van de voorbenen) en zei "voetje" en pakte haar been en haalde hem omhoog en helemaal naar voren!! ik beloonde haar en gaf wat lekkers! hup nog een keer "voetje" been vast pakken naar voren en omhoog halen..neerzetten...en belonen zo heel vaak herhaald (verschild wel per paard want karley leerde het in 10 min) na 5 min zo doorgaan kreeg karley door dat als ze haar been (zoals de spaanse pas) naar voren strekte en omhoog dat ze beloond werd..ik hoefde later dus alleen maar voetje (of je eigen comando bijv pas) te zeggen en ze deed haar been al naar voren..!! zo ben ik hier op door gegaan en ben ik ook het andere voorbeen het gaan doen!! later ging ik om en om op de zelfde plek oefenen..!! en later lopend...maar de egte spaanse pas dus egt lopend duurde wel een tijdje voor ze dat door had dus heel veel suc6 en ik hoop dat het je lukt!!!

1 ding!! doe het wel lief he mogt het een lange tijd duren neem alsjeblieft alle tijd en word niet ongeduldig en agressief !! natuurluk niet vergeten te belonen!!

doei doei

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:45

Een andere tip is om niet hetzelfde commando te gebruiken als wanneer je wilt dat je pony haar hoef optilt om bijv. hoeven te krabben. Ik gebruik daar "voetje" voor, dus zeg "pootje" als ze haar been naar voren moet geven...

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:40

Hele leuke foto's zeg!!(had ze al op het fjordenforum gezien maja....Haha! )
stoere fjord!!:~

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:14

Naisven schreef:
Een andere tip is om niet hetzelfde commando te gebruiken als wanneer je wilt dat je pony haar hoef optilt om bijv. hoeven te krabben. Ik gebruik daar "voetje" voor, dus zeg "pootje" als ze haar been naar voren moet geven...


dat doe ik ook niet voor hoeven uitkrabben zeg ik voetje en voor de spaanse pas pas

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:17

wat een ondsettend gave fjord!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 14:55

lieve fjord en van dat steigeren is gaaf!

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 22:05

thanxx...voor de reacties...

hey sorayalover...het lukt ook niet bij ieder paard in 1 keer....ik had gewoon mazzel dat karley alles zo snel oppakt!!
gewoon blijven oefenen en als ze alleen maar bix wil en je het niet geeft als ze nix doet krijgt ze het later egt wel door dat ze wel wat krijgt als ze het goed doet...

heel veel suc6!!!