.Maar vandaag ging het zo onwijs goed! Tobias is niet gebouwt op dit soort werk, maar toch vindt hij het erg leuk om te doen, dus af en toe gaan we even *serieus* aan het werk. We rijden geen niveau, maar als er een niveau genoemt moet worden zou ik B zeggen.
Voor de vragen over het bit: Ik weet dat dit niet ideaal is, maar Tobias is in eerste instantie voor de kar beleerd, en is dus niet anders gewend dan dit soort bitten. Een trensje is aangeschaft, en we oefenen er hard mee, maar hij loopt hier (momenteel) nog beter mee, en ik ben erg zacht met mijn handen, dus het gaat prima.

We hebben niet zoveel problemen waar we tegen aan lopen, behalve natuurlijk hét grote drama: Galop. Dat is gewoon redelijk onmogelijk voor hem in een bak, want voor hij 1 sprong gemaakt heeft moet hij alweer de bocht om, wat hem niet lukt. We oefenen hier veel op door te longeren. Maar vandaag was echt gewoon geweldig, het ziet er natuurlijk niet perfect uit maar het lukte hem!
Dus ik ben onwijs trots op hem
.Even een kort paspoortje:
Naam: Tobias (Askal van Sporkingshove)
Ras: Belgisch Trekpaard
Leeftijd: 4 jaar
Geslacht: Ruin
Oke, komen ze dan! Niet op volgorde, we hebben alle gangen op beide zijden gedaan en netjes ingestapt, maar vader had maar 10 minuten tijd om foto's te maken
.1. Stappen op de volte, een beetje stelling vragen.

2. Stukje verruimen bij het draven en van hand veranderen
.
3. Zachtjes draven, erg moeilijk, hij wil áltijd hard
.
4. Dit vind ik wel een fijn beeld
.
5. Hoezo strekken?!

En dan *tromgeroffel*:
6. GALOP! Ik weet dat het er verre van perfect uitziet, en ik moet blijven zitten, maar toch ben ik er erg blij mee
.
7. De mooiste voor het laatst
. (Ik moet op mn kont blijven zitten!
)
Tips en reacties zijn welkom!