Nelson ( vader is: zuidhorn) 2e keer @ bokt,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Nelson ( vader is: zuidhorn) 2e keer @ bokt,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:16

heey.

Nelson is een KWPN ruin van ongeveer 16 jaartjes, en heeft met springen hoog gelopen met dressuur weet ik jammer genoeg niet zo veel van, maar heb wel in de gaten dat hij verder is dan mij hihi,
hij heeft bijna een jaar stil gestaan omdat de eigenaar geen tijd meer had, door extra werk en ze wou mij nog niet te veel op hem laten rijden omdat hij er één is die van alles gebruik maakt, maar ze ziet er nu in dat goed gaat, en samen een hoop verder komen, :D ik mag zelfs dressuurwedstijdjes rijden met Nelson, maar daar wacht ik nog even mee, tot volgend jaar mei ongeveer, ik wil eerst wat beter en wat verder zijn met zijn knopjes en hem wat beter in de gaten krijg, daarom heb ik om de 2 weken woensdag les van een Z-spring/dressuur instructrice, ik heb nu 2 keer les gehad van haar en je kunt de verschillen echt merken, ik weet niet of het te zien is aan de foto's maar dan hoor ik het wel :D

mijn vorige topic was:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1121719

oke ik laat jullie niet langer w8ten hier komen de foto's :D ik kan tegen een goed stootje, dus hou je niet in hoor, ;)

1Afbeelding (1- super mooi die achterhand)
2Afbeelding
3Afbeelding (3- hihi ff vliegjes jagen,, en zijn oortje helpt daarbij :P)
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding
8Afbeelding
9Afbeelding
10Afbeelding
11Afbeelding
12Afbeelding
13Afbeelding(13- stelling naar binnen, ben ook gek op deze foto)
14Afbeelding
15Afbeelding
16 http://94.100.116.109/624000001-6240500 ... _h0LK.jpeg (16-ik vind dit persoonlijk echt een hele mooie foto)
17 http://94.100.118.60/624000001-62405000 ... _yvZm.jpeg

Moderatoropmerking:
Maximaal 15 zichtbare foto's toegestaan!
Laatst bijgewerkt door Annetje op 22-06-09 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [img]-tags verwijderd

EnelyaT

Re: Nelson ( vader is: zuidhorn) 2e keer @ bokt,

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:40

Hij is leuk!

Ik kan niet uit de foto's halen, waarom je precies met sporen rijdt? Probeer met je kuiten te drijven, het lijkt alsof je je hakken gebruikt, ipv je kuiten.
Probeer ook je handen niet te breed te zetten, houd je duimen als hoogste punt en houd ze bóven de schoft, niet ernaast.
Hij lijkt nog wat traag in zijn achterhand, probeer eerst de achterhand te activeren, voordat je je op andere dingen concentreerd.
En met stelling op de lange zijde kun je het beste proberen ook lengtebuiging mee te pakken, anders heb je héél snel kans op een valse knik, ipv stelling. :)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:47

MissEvil schreef:
Hij is leuk!

Ik kan niet uit de foto's halen, waarom je precies met sporen rijdt? Probeer met je kuiten te drijven, het lijkt alsof je je hakken gebruikt, ipv je kuiten.
Probeer ook je handen niet te breed te zetten, houd je duimen als hoogste punt en houd ze bóven de schoft, niet ernaast.
Hij lijkt nog wat traag in zijn achterhand, probeer eerst de achterhand te activeren, voordat je je op andere dingen concentreerd.
En met stelling op de lange zijde kun je het beste proberen ook lengtebuiging mee te pakken, anders heb je héél snel kans op een valse knik, ipv stelling. :)

oke bedankt, ik ben er al wat meer mee bezig vanuit mijn kuiten te rijden, van stilstaand naar stap gaat prima ik probeer eerst te zorgen voor meteen reactie en geen rondje later of gewoon niets, maar ik ga er zeker naar toe werken,, want jij hebt echt wel gelijk :P,
en mijn handen is en blijft een probleem, :o, ik ben al erg blij dat ze al stukjes verder omhoog gaan, want eerder reed ik nog lager en op mijn bovenbenen :P, maar ik ga nog harder mijn best doen, :D,
maar ik snap wel wat jij bedoelt met traag in zijn achterhand, maar hoe probeer je dat beter op te lossen?, door meer druk op kuiten te vragen en wat meer tegenhouden van voren? of hoe kun je dat oplossen?,
haha oke ik snap het over de valse knik :P, maar hoe merk je dat die vals is? en is deze ook vals :o,
wel bedankt voor je commentaar,

groetjes,,

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:56

Misty2001 schreef:
oke bedankt, ik ben er al wat meer mee bezig vanuit mijn kuiten te rijden, van stilstaand naar stap gaat prima ik probeer eerst te zorgen voor meteen reactie en geen rondje later of gewoon niets, maar ik ga er zeker naar toe werken,, want jij hebt echt wel gelijk :P,
en mijn handen is en blijft een probleem, :o, ik ben al erg blij dat ze al stukjes verder omhoog gaan, want eerder reed ik nog lager en op mijn bovenbenen :P, maar ik ga nog harder mijn best doen, :D,
maar ik snap wel wat jij bedoelt met traag in zijn achterhand, maar hoe probeer je dat beter op te lossen?, door meer druk op kuiten te vragen en wat meer tegenhouden van voren? of hoe kun je dat oplossen?,
haha oke ik snap het over de valse knik :P, maar hoe merk je dat die vals is? en is deze ook vals :o,
wel bedankt voor je commentaar,

groetjes,,

Hoe ik de activering van de achterhand heb verbeterd, is door met zit 'tegen te houden', dus dieper zitten en dan drijven. Zorgen dat het achterbeen als eerste vertrekt, ipv dat het paard gelijk de eerste stap op de voorhand valt. Ik ben geen voorstander van 'voor tegenhouden', doe zelf heel veel op zit. En dan houd je je handen over voor allemaal andere dingen :) Zoals sturen haha!

Of een knik vals is, tja op foto 14 vind ik dat je het wel kan zien. Het paard knikt in bij de hals, maar vergeet dat er ook nog een lijf aan vastzit, zegmaar. Hij valt naar binnen, en buigt niet mee met het lijf. Om dit te voorkomen gebruik ik altijd binnenbeen/buitenhand. Je duwt hem met je binnenbeen 'terug', zorgt dat het binnenachterbeen er netjes onder komt, en vangt eventueel met de buitenhand de buitenschouder op. En evt. je buitenbeen er nog bij, als het paard extreem naar buiten neigt.
En handen, dat is gewoon oefenen oefenen oefenen, en iedere 3 seconden aan je handen denken. Iets afleren is véééééél moeilijker dan iets aanleren :)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 07:27

bedankt, :P, hihi het is me nu wel duidelijk :D
het is wel jammer dat ik daar geen spiegel heb, dan kan ik beter zien wat ik doe, maar van foto's leer je ook altijd wel weer wat ;),

ja echt wel,, aanleren doe je onbewust en heel snel, en afleren ben je echt super lang mee bezig, :o, maar vandaag eventjes niet op Nelson rijden, hij liep gisteren na de foto's wat kreupel en heb zijn beentjes gelijk met koud water wezen spoelen, dus ik hoop dat snel beter word, maar daarom kan ik vandaag wel met de anderen paarden die nog te rijden valt, wel op mijn handjes letten haha,

bedankt, :d,

kareltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:35

Voor zijn leeftijd ziet Nelson er nog super uit.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:06

hey nog een zuidhorn!! :D ik heb er ook een :o :D
zit er mooi ontspannen uit, op de foto's lijkt het alsof ie een beetje weinig impuls heeft en haken mogen verder uitgedrukt en iets meer los van het paard houden, het lijkt nu of je iedere keer je been tegen zijn buik aan hebt :)

groetjes

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:24

MI1990 schreef:
zit er mooi ontspannen uit, op de foto's lijkt het alsof ie een beetje weinig impuls heeft en haken mogen verder uitgedrukt en iets meer los van het paard houden, het lijkt nu of je iedere keer je been tegen zijn buik aan hebt :)

groetjes

bedankt,,, :d, echt wat gaat dat jij ook een zuidhorn kent hihi,, :P,
wat bedoel je prescies in weinig impuls? :o, hij reageerd meteen als ik iets met mijn hak/kuit aandrijf, :o, word steeds beter,, of bedoel jij wat anders? :o,
hihi ja hakjes idd wel.. this en blijft moeilijk bij die haha, maar ga er zeker aan letten, en dan ook ietsjes van de buik af,, :P
wel erg bedankt,,

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:29

Misty2001 schreef:
MI1990 schreef:

groetjes

bedankt,,, :d, echt wat gaat dat jij ook een zuidhorn kent hihi,, :P,
wat bedoel je prescies in weinig impuls? :o, hij reageerd meteen als ik iets met mijn hak/kuit aandrijf, :o, word steeds beter,, of bedoel jij wat anders? :o,
hihi ja hakjes idd wel.. this en blijft moeilijk bij die haha, maar ga er zeker aan letten, en dan ook ietsjes van de buik af,, :P
wel erg bedankt,,

in mijn profiel staan wel foto :D :o

met impuls bedoel ik mee dat het allemaal wat flitserender mag, het ziet er nu een beetje tam uit. veel overgangen rijden helpt heel goed om de activiteit van achter te opbouwen :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:44

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.