Moreno@ work (eerste maal ITP)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Moreno@ work (eerste maal ITP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:54

Hallo allemaal

Dit is Moreno,mijn7 jarige knappe kruising ruin.Ik heb hem inmiddels een jaar.
Ik ben niet fanatiek wedstrijd gericht aan het rijden ofzo,maar wil hem wel lekker dressuurmatig aan het lopen krijgen.
Dit valt nog niet helemaal mee,hij is vrij stug en snapt er allemaal niet zo veel van,maar hij doet wel echt heel erg zijn best!
waar ik tegen aan loop is dat hij heel moeilijk aan het been te krijgen is,maar dat gaat al wel beter,lengtebuiging gaat ook beter,maar het is nog erg moeilijk om zijn neusje er wat meer uit te rijden zonder dat hij zwaar op de hand en erg op de voorhand wordt.
Van mijzelf is het ook al weer wat jaartjes geleden dat ik mijn vorige paard reed,dus ik moet er zelf ook weer wat inkomen.Ons niveau is dus erg beginnend.
Ik wil graag binnenkort eens een B proefje starten....wat denken jullie?Kunnen we dat wagen of kunnen we daar beter nog even mee wachten en wat door trainen?
Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik weet niet of het mag in dit topic,maar ook nog even een blije foto van mijn stoere vent in de wei ;)

Afbeelding

Ik vind het heel erg spannend om ons zo in HAW te zetten...ben benieuwd naar het commentaar dat we gaan krijgen :o Y;(
Laatst bijgewerkt door borderjay op 17-06-09 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:57

Erg leuk paard!!
EEn B proefje moet wel lukken denk ik, probeer alleen wel het neusje wat verder eruit te rijden. Je houding vind ik netjes!

Wel zou ik even snel je topic aanpassen, je beginpost anders komt er wellicht een slotje op. Lees even de Faq van HAW.
Je moet uitgebreide info aangeven namelijk.

edit: [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008
Laatst bijgewerkt door klomp op 17-06-09 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:57

Mooi beestje! Die B gaat wel lukken :)
Wel in het zadel blijven zitten.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:01

Wat een stoere bink is het zeg, mooi beestje!

Probeer hem wat meer lengte voor te geven, hij loopt nu een beetje aan de korte kant.
Tenen meer naar binnen en hakken laag,.. voor de rest zou ik zeggen schrijf je in en blijf zo doorgaan dan komt het helemaal goed!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:06

Wow! Ik was bang om hier volledig afgebrand te worden,maar dat valt reuze mee :D
Tenen is idd een hekel punt,er is vroeger zo vreselijk op gehamert dat je je hakken uit moest drukken dat ik dat ook veel te erg doe en mijn tenen nog eens extra opvallen :o Ik probeer mijn voet nu wat horizontaler te houden en mijn tenen meer naar binnen,maar dat valt nog niet mee,hi hi.
Hij kropt zich graag op om "in de houding"te lopen,hij voelt dan wel lekker nageeflijk maar eigenlijk onderduikt hij het werk zo...ik probeer hem inderdaad wat langer te gaan rijden.

Bedankt alvast allemaal,fijn om zo commentaar en tips te krijgen!

Eva_D

Re: Moreno@ work (eerste maal ITP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:13

Wat een leuk paard ! een halfe fries ? en de andere helft lusitano (wilde gok) Verder je handen iets dragender houden en naar voren kijken (ik kijk zelf ook altijd naar mijn paard :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:15

Ziet er leuk uit :D! het lijkt wel alsof je paard nog op de voorhand loopt (3e foto), maar dat kan aan mij liggen. Je mag wel wat trotser gaan zitten hoor op zo'n mooi paard!
Zit ik Fries in? of spaans bloed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:20

Nou, dat B proefje gaat echt wel lukken hoor! +:)+
Let wel op je beenhouding, op de tweede foto bijvoorbeeld heb je je been vrij ver naar voren (richting stoelzit) terwijl je op de 4e foto je been juist redelijk ver naar achteren hebt liggen. Op foto 3, 5 en 7 zit je wat te ver achterin het zadel, probeer op het diepste punt te blijven.
Verder mag het neusje er inderdaad meer uit, en hij mag wat minder op de voorhand, maar ik lees dat je daar al goed mee aan het werk bent. Voor het niveau dat je aangeeft te hebben rijd je erg netjes!

succes :)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:21

Hij is half fries,de andere helft weet ik helaas niet...er wordt vaak gevraag of het een kruising andalusier is.
qua kleur is het net een toverbal,hij schiet van licht naar donker...nu is hij weer donker en 2 maanden geleden was hij weer bijna schimmel op zijn lijf:
Afbeelding

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:17

wat leuk een toverbal :D
Probeer je handen iets meer boven de schoft de dragen, dan is het beeld nét iets mooier. Erg mooi paard verder, en dat B proefje moet zeker wel goedkomen. :j

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:24

Bedankt alvast allemaal *D

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:39

Wat een leuk paard! Af en toe je schouders iets meer naar achter, maar verder complimenten voor je houding!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:48

Een hele leuke toverbal!
Hij loopt rechtsom net iets fijner dan linksom.
Iet losser in de hals en wat meer op het achterbeen.
Erg fijne plaatjes om naar te kijken :j

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:49

Knappe Moreno :D
Proefje gaat wel lukken hoor, ga mee in het neusje er wat meer uit rijden dat ie wat meer lengte krijgt.

Maar hij is echt lekker :D
Hij was rond de 1.50m toch? Hoe groot ben jij?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:52

Barroco schreef:
Knappe Moreno :D
Proefje gaat wel lukken hoor, ga mee in het neusje er wat meer uit rijden dat ie wat meer lengte krijgt.

Maar hij is echt lekker :D
Hij was rond de 1.50m toch? Hoe groot ben jij?

Bedoel je met het"ga mee in het neusje..."dat ik mijn hand dan wat meer naar voren moet zetten?

Moreno is 1.53 en ik ben 1.73 :o

Kelly Goed gezien! Hij zit inderdaad linksom nog meer vast!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:22

Als ik hem zo zie zou ik echt niet zeggen dat hij 1.53 is, op de foto toont hij groter :D Maar hij is echt wel heel leuk.

Probeer niet omlaag te blijven kijken, als je dat doet val je ook iets naar voren, kijk vooruit of wat omhoog dan wordt de houding ook gelijk rechter. Je hand iets meer dragen en kijken of hij wat meer lengte in de hals wil nemen. Ik vind het er verder goed uitzien, jullie zijn een leuk setje ;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:27

Mooie foto's gabrielle! Ziet er goed uit!

Probeer toch goed aan de beenreactie te werken, als je hem hierdoor iets meer van achter kan laten lopen zal de voorkant ook goed komen!

succes met het proefje!

xxNoLimit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:41

soms heb je een beetje piano handjes probeer ze mooi recht op te houden! verder zit je netjes.
succes met je proefje :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:26

Hé, wat dapper Gab! Leuk! Had een aantal van de foto's al wel gezien.
Je houding is zeer zeker de laatste maanden met grote sprongen vooruit gegaan, fijn ook dat je nu een zadel hebt wat je daarmee helpt in plaats van tegenwerkt om uit die stoelzit te komen.
Ik zou er nog wel een ietsje aan willen sleutelen om je schouders wat nog wat losser te krijgen en de voorzijde van je romp nog wat meer te "openen" (waardoor je je hand vanzelf meer zou gaan dragen -als je dat vanuit deze positie als los onderdeeltje gaat aanpassen krijg je spanning in je bovenarm vrees ik) maar je bent echt een heel eind op weg. Ga zo door!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:29

Hey Gab, niet zo'n minderwaardigheidscomplex hoor ;) . Jij en Moreno doen het super ! *D

Ik denk dat jezelf al heel goed opweg bent! Het neusje mag er ietsje meer uit, en wat Kelly zegt viel mij ook op! Rechtsom gaat ie lekkerder.
Het lijkt of het nog net niet helemaal loslaat in heel zijn lijf, maar je rijd hem heel vriendelijk vind ik! Een B proef kunnen jullie zeker!

En morrie maar 1.53 :wow: Dat had ik hem echt niet gegeven! Jullie zijn een leuk stel!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:07

gab het ziet er heel goed uit hoor jullie zullen zeker een nette b proef neerzetten

denk idd om je tenen en probeer nog iets wat lengte in de hals te krijgen. (ik weet hoe moeilijk het is) en dan is het plaatje nog mooier

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:07

Een B-proef, gewoon gaan proberen, vaak is je eerste wedstrijd alleen maar een hoop stress. De wedstrijden erna worden dan vanzelf steeds minder stressie. ;)
Ik vind je een mooie houding hebben, dus gewoon doen.
Met de foto's lijkt het net of je de hele dag rijd, tot zonsondergang. :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:11

B, tja gewoon proberen. Ik rijd L1 en ik kan je vertellen: Je krijgt je puntjes niet kado, het valt vies tegen. Jury's zijn tegenwoordig niet gauw tevreden.

Inderdaad lijkt hij wel wat op de voorhand te lopen. Dat zou je, als dat ook zo is, aan kunnen pakken met veel overgangetjes rijden. Dan bedoel ik stap versnellen en vertragen en dan de draf. Dat ie echt op je benen gaat lopen en wat meer van achteruit werkt. Dat zien ze tegenwoordig heel graag en het is ook beter voor je paardje op de lange termijn.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:39

Gabrielle, nee, bedoelde ga mee in jou opmerking en die van andere dat het neusje er meer uit mag :+