Meeting bij Debo, Rydar & Mexx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:44

Ik zou me hier verder buiten houden maar ik ben nu dus een zeikmuts??? omdat ik MIJN mening geef hier??? Omdat ik niet datgene zeg wat Debo graag zou willen horen???
En debo, is dat nou echt het enige wat je ook maar te zeggen hebt om dinkeygirl dr getypte stukje? Zou je nu echt niet eens bij jezelf kunnen denken dat je misschien iets fout doet? of dat er iets beter zou kunnen??
Maar goed, ga vooral door met je veulen naar de **** helpen!! want dat wil HIJ zo graag!
Sorry hoor maar als ik zeg dat ik me er buiten zal houden en dan als nog commentaar krijg op MIJN mening?!! Mijn mening hou ik toch en over jou word die inmiddels alleen maar erger Lips are sealed

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:11

mensen mensen toch, wat zijn we toch weer begaan met de zielepootjes van Debo. Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan en de enige die belast werd was Sily die na lang rijden zonder zadel op een paard ging zitten en er bijna af lag van de lach.
Wat die kleine deed was echt geen spaanse pas maar een veredeld pootjes geven. Misschien in sommige ogen vervelend dat hij het "moest" doen, maar er ging maar 1 pootje omhoog en er werd niet gestapt. Je moet het jonge paardje bij ons op stal eens te keer zien gaan in de wei. Steigeren, knielen, rollbacks maken en zelf ruzie zoeken met een echte hengst. En de pirouette waar het hier over gaat is gewoon een rondje draaien. Net zoiets als jonge honden doen die hun eigen staart willen pakken.
Een beetje kritische visie kan geen kwaad maar ik heb ergere dingen op bokt gezien waar niemand een kwaad woord over sprak.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:05

Uhm... gaan we nu niet héél erg offtopic???

Ik denk gewoon dat iedereen het zelf moet weten. De één verziekt zijn paard volgens andere mensen, maar is het hun paard? Nee toch? Laat iedereen het zelf uitzoeken waar hij/zij mee bezig is. Het is heeeeel vriendelijk van jullie dat jullie tips geven, maar doe dat dan over de pb ofzo.

Maar ik ga niet verder offtopic Haha! ! Leuke foto's hoor!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:28

Citaat:
Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan en de enige die belast werd was Sily die na lang rijden zonder zadel op een paard ging zitten en er bijna af lag van de lach.


Hahahahaha als ik er aan denk val ik zowat van mijn stoeltje Party!!
Beetje laat maar....ik wil nog een keer!!!!!
Ben der niet eens afgevallen Schijnheilig

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:50

DinkeyGirl"]
[quote="Debo"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Wel zou ik me beter verdiepen in de hulpen die jij geeft,
bij bijv. je schouderbinnenwaarts hangt de buitenste lijn helemaal los...
Daar hoor je naar mijn mening juist contact op te houden.


Wat de teugels betreft rydar loopt op mijn pinken aan de lange lijnen de kleinste hulp is alvoldoende hem te laten doen wat ik wil.. waarom zou ik aan die teugels gaan hangen als t bniet nodig is Verward alleen omdat t er dan mooier uit ziet...
[/quote]

Nee, omdat je hem rechter in zijn lijf hoort te hebben en altijd aanleuning hoort te hebben op je binnen-EN je buitenteugel. Maar goed, dat viel mij ook al op op sommige van de foto's maar daar ga ik me verder niet mee bemoeien, ik leg je dus nu alleen uit WAAROM. Hij kan dus wel op de kleinste hulp reageren maar dat wil niet zeggen dat hij het dan ook maar gelijk goed doet.

Het valt me op dat niemand heeft gereageerd op mijn stukje over het belasten van de spieren en pezen dmv die oefeningen, en waar die oefeningen hun oorsprong hebben. Ik woon in het land waar die oefeningen vandaan komen en waar ze voorkomen in de training mits het paard OUD en sterk genoeg is. Als jij denkt dat het goed is voor je paardje en leuk dat hij zo leergierig is, verpest er dan gerust je VEULEN mee. Leergierig is hij niet, geloof me, hij wil gewoon een snoepje en daar is alles mee gezegd.

Maar wel heel hard roepen dat het toch allemaal zo leuk is en dat het zo goed voor Mexx is. Als hij een keer iets aan zijn schouder krijgt piep je wel anders.

Goed, ook ik maak verder geen woorden meer vuil hier, het is mij wel duidelijk dat je 1) niet weet waar je mee bezig bent, en 2) totaal niet open staat voor tips en opmerkingen van andere mensen. Je WILT gewoon nix aannemen en erbij leren, goed, dan maar niet.

Ik denk dat je pas naar andere mensen zult gaan luisteren als er een keertje wat gebeurt met een van jouw ponies, en dan nog zul je het eerder op iets anders afschuiven dan op jouw eigen onverantwoordelijkheid.

Wat Joyce zegt, dat ze niet naar jouw demo's zou komen gaat voor mij nu idem dito: ik heb genoeg gezien.
[/quote]

Dinkeygirl, ik ben het helemaal met je eens hoor!
En jij moet het weten, want jij woont in het land van de vrijheidsdressuur Knipoog En die mensen hebben er wel verstand van denk ik zomaar...

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:50

Joyce schreef:
Ik zou me hier verder buiten houden maar ik ben nu dus een zeikmuts??? omdat ik MIJN mening geef hier??? Omdat ik niet datgene zeg wat Debo graag zou willen horen???
En debo, is dat nou echt het enige wat je ook maar te zeggen hebt om dinkeygirl dr getypte stukje? Zou je nu echt niet eens bij jezelf kunnen denken dat je misschien iets fout doet? of dat er iets beter zou kunnen??
Maar goed, ga vooral door met je veulen naar de **** helpen!! want dat wil HIJ zo graag!
Sorry hoor maar als ik zeg dat ik me er buiten zal houden en dan als nog commentaar krijg op MIJN mening?!! Mijn mening hou ik toch en over jou word die inmiddels alleen maar erger Lips are sealed


Amen!
Ik vind dit ook erg raar, zodra je debo *of wie dan ook in het algemeen* de hemel in prijst ben je geweldig, maar zodra je eens een keer een op- of aanmerking wilt geven zodat debo *of dus een ander persoon* er wat aan heeft ben je de ***?
Erg erg hypocriet Lips are sealed

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:48

Debo"]
[quote="Billy schreef:
Toch ben ik het helemaal eens met Joyce.


dat komt omdat jij me ook niet mag... Maar ach das jouw probleem niet de meine Haha!
[/quote]

En dat is nou precies jóuw probleem, iedereen die ook maar een puntje van kritiek geeft 'mag jou niet' Bah wat wordt ik hier moe van zeg.
Tis toch verd*mme logisch dat als je een veulen (je weet wel zo'n babypaard dat in de wei hoort Knipoog ) spaanse pas leert, je daar kritiek op krijgt? Waar zit je verstand dan?!
Maar goed, als jij er zo van overtuigd ben dat het geen kwaad kan, veel plezier d'r mee he. We horen het wel wanneer ie kan steigeren he?

En btw, nee ik mag je niet.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:56

Liesje4ever"]
[quote="Debo"][quote="Billy"]
Toch ben ik het helemaal eens met Joyce.
[/quote]

dat komt omdat jij me ook niet mag... Maar ach das jouw probleem niet de meine Haha!
[/quote]

En dat is nou precies jóuw probleem, iedereen die ook maar een puntje van kritiek geeft 'mag jou niet' Bah wat wordt ik hier moe van zeg.
Tis toch verd*mme logisch dat als je een veulen (je weet wel zo'n babypaard dat in de wei hoort Knipoog ) spaanse pas leert, je daar kritiek op krijgt? Waar zit je verstand dan?!
Maar goed, als jij er zo van overtuigd ben dat het geen kwaad kan, veel plezier d'r mee he. We horen het wel wanneer ie kan steigeren he?

En btw, nee ik mag je niet.
[/quote]

Nee, zij denkt dat wij dat zeggen om HAAR te pesten. Frusty

Of ik Debo mag of niet stond helemaal buiten beschouwing. Ik geef zoals iedereen mijn mening, ik doe er een uitleg bij waarom (heet mening onderbouwen Knipoog ) en daarna merk ik dat ze het toch niet van me aanneemt, dus zeg ik er nix meer over. Wat schrijft ze dan naar mij?

[quote="Debo schreef:
gelukkig ben je nou eidenlijk klaar? Lips are sealed Schijnheilig


Tsja zo maak je geen vrienden....

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:59

Liesje4ever"]
[quote="Debo"][quote="Billy schreef:
Toch ben ik het helemaal eens met Joyce.


dat komt omdat jij me ook niet mag... Maar ach das jouw probleem niet de meine Haha!
[/quote]

En dat is nou precies jóuw probleem, iedereen die ook maar een puntje van kritiek geeft 'mag jou niet' Bah wat wordt ik hier moe van zeg.
Tis toch verd*mme logisch dat als je een veulen (je weet wel zo'n babypaard dat in de wei hoort Knipoog ) spaanse pas leert, je daar kritiek op krijgt? Waar zit je verstand dan?!
Maar goed, als jij er zo van overtuigd ben dat het geen kwaad kan, veel plezier d'r mee he. We horen het wel wanneer ie kan steigeren he?

En btw, nee ik mag je niet.
[/quote]

Amen!

Ik vind het ook een beetje raar dat een veulen nu al vrijheidsdressuur kan, het gaat er niet om hoe hij het heeft geleert maar het gaat erom dat hij het doet! En dat is fout. Ik denk persoonlijk dat je beter vrijheidsdressuur met rydar kan gaan doen zonder dat mexx erbij is, want hierdoor krijg je wel dit soort dingen.
Nog maals: Sommige mensen mogen je gerust wel alleen omdat ze kritiek geven zijn ze meteen in jouw ogen je vijhand.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:00

Tjsa zoals debo zelf wel zal weten (na de gegeven ban en het verwijderen van berichten op d'r fjordenforum) mag ik d'r dus echt niet meer.

Maar al zeggen 10000 mensen dat ze niet goed bezig is maakt het nog niets uit heb ik zomaar het vermoeden. He debo?
Dus bij deze m'n laatste reactie, hierna hou ik 'wijselijk' Knipoog m'n mond Schijnheilig

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:08

DinkeyGirl schreef:
Goed, ook ik maak verder geen woorden meer vuil hier, het is mij wel duidelijk dat je 1) niet weet waar je mee bezig bent, en 2) totaal niet open staat voor tips en opmerkingen van andere mensen. Je WILT gewoon nix aannemen en erbij leren, goed, dan maar niet.

Inderdaad, helemaal mee eens. Maar wel vol kritiek als anderen iets fout doen.

Het is toch wel opvallend dat telkens als er een topic op bokt staat waar debo iets mee te maken heeft deze discussie onstaat. Gaat er ergens al een belletje rinkelen Verward

Misschien dat je eens bij jezelf moet gaan nadenken waarom mensen zo reageren op jouw berichtjes. Misschien omdat er een kern van waarheid inzit Lips are sealed

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:34

Tjonge.. Scheve mond Ik zal het netjes houden.

Wat jij doet met dat veulen vind ik echt ongehoord. Naar wat ik begrepen heb, stal jij dat ding met Rydar in een box, leer je em (ook nog behoorlijk moeilijke) kunstjes en wil je em scheren omdat ie zo zweet.. Verward
Gaat er dan echt geen lampje bij je branden??

Zet dat dier de komende 2 jaar nog even met leeftijdsgenoten op het land, zeg!! Als je zonodig een showshet wilt hebben, koop dan een 3+ er..

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:13

Nou ik ben het ook met Liesje eens hoor ik ben nu ook geblokkeerd op het fjordenforum omdat ik zei dat het flauw was dat ze mijn berichtjes heeft verwijderd. Ze kan dus niet tegen kritiek en dat is pas echt zielig, gr. anna

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:18

Volgens mij gedijt Debo beter in een dictatuur dan in een democratie Haha!

schatjuhh
Berichten: 227
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:26

lis schreef:
Naar wat ik begrepen heb, stal jij dat ding met Rydar in een box


soo what?!?! ik ken genoeg shets die met hun grote vriend in een stal staan wat is daar mis mee dan?!?! ik bedoel het zijn vriendjes dus waarom niet??

ik vind jullie egt een stelletje zielepieten...
ik bedoel zijn het jullie paarden
nee!!
waarom zeggen jullie dan dat dat niet mag met die shet?
hoe weten jullie nou vanachter je computertje dat die shet wordt gedwongen en het veel te zwaar voor hem is??
alleen door af tegaan op een paar foto's??


kom op zeg heb dan het lef in je donder om der heen te gaan en te kijken!!!

(sorry maar ik kan het echt niet hebben dat ze zow lomp doen)
en ik zeg dit niet om bij debo in een goed boekje te komen want ik ken haar niet en zij mij evenmin!!!!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:44

Schatjuhh, we kunnen dan wel een stelletje zielepieten zijn volgens jou, maar volgens mij heb jij dan echt totaal geen verstand van ook maar een klein beetje paard.
en ik heb zeker wel het lef in mn donder hoor maar zoals ik eerder al zei ik HOEF zulke dingen niet te zien!!!!!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:49

Wat zou het toch gezellig zijn als we wat vriendelijker tegen elkaar konden doen Schijnheilig

Ik denk dat een afkoelmoment wel op zijn plaats is. Ik sluit het topic nu aangezien dit volgens mij weer een disuciie wordt zonder eind.