Topper Zeus & Claire @ wedstrijdwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

Topper Zeus & Claire @ wedstrijdwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 19:24

1 juni was er een onderlinge samengestelde wedstrijd bij ons op de manege, Manege Zeisterbos. Dit was de eerste keer dat ik mee doe, ik ben namelijk echt een dressuurtype en ben een schijterd met springen.

Zeus is een enorme 19jarige ruin van Rex Magna, een geweldig en betrouwbaar leerpaard. Ik heb geen idee wat zijn niveau hiervoor is geweest, maar het is iig zeker dat hij wedstrijd heeft gelopen. Ik zelf rijd denk ik L niveau, met de manegewedstrijden start ik F10, maar er worden niet heel veel wedstrijden georganiseerd. Ik rijd op veel verschillende paarden om zoveel mogelijk ervaring op te doen, zo rijd ik 2 keer in de week op manegepaarden, maar ook op ons eigen paard, regelmatig op Zeus en nog een bijrijdpony die z-dressuur heeft gelopen en als ik bij mijn tante ben stap ik ook soms op haar toppers([RIJ-ITP] Sprookjeshengst Farol @ work).

1 juni was een verschrikkelijk warme dag, maar ondanks de hitte hebben we succesvol gereden; 1e met springen en 2e met dressuur. Het springen is 40-60 cm, de dressuurproef was F6b. Helaas schrok hij tijdens de proef van een fotograaf naast het juryhokje, maar ben alsnog super tevreden.

De foto's&filmpjes:

1. Instappen, de pony die op de foto staat is mijn bijrijdponietje.
Afbeelding

2. Drafje met inrijden
Afbeelding

3. Filmpje van de dressuurproef.
http://www.youtube.com/watch?v=afGofUfpEOk

4. Inrijden voor springen
Afbeelding

5. Zeus gaat even showen
Afbeelding

6. Springen
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Het filmpje van het springen (Let niet op het kindje, dat is mijn oppaskindje, ze noemt me Der ipv Claire :P )
http://www.youtube.com/watch?v=jV0xPLND5bk

Commentaar is zeker welkom, mits opbouwend!

ArabicQueen

Re: Topper Zeus & Claire @ wedstrijdwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:29

Vet interessant gesprek op de achtergrond ;)

Ziet er netjes uit maar probeer iets wat stiller te zitten! (moet commentaar geven dus :P ) en goed tempo houden ;)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:30

Hee, wat leuk een topic te zien van je! :) Leuk dat je toch weer bent gaan springen, is wel leuk voor de afwisseling, toch? ;)

Gefeliciteerd met je 1e en 2e plaats, netjes gereden dus! +:)+
Tsja, en de tip voor bijna iedereen die springt: probeer ook tijdens de sprong je tenen naar binnen te houden, maar dat is ook echt heel vervelend en lastig. O:) En op een paar foto's heb je je handen wat laag, maar waarschijnlijk zijn dat momentopnames, jouw rijstijl 'kennende'. :=

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:22

Haha, het was inderdaad leuk voor de afwisseling, zat wel echt bibberend op het paard. Zeus was behoorlijk kijkerig, aangezien waar de fotograaf staat een enorme tent met bbq stond, daarom waren mijn handen soms iets lager om het wat er door heen te krijgen, maar het zijn idd ook wel momentopnames.

Dank jullie wel allebei voor de positieve reacties!

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:50

Hij is idd groot, kom er ook echt met moeite op. Normaal vind ik grote paarden best spannend om te rijden, maar Zeus geeft je echt heel veel vertrouwen.

Dank je wel!