Klasse: Voorlopig alles recreatief en rustig aan. Wedstrijd ambitie is er maar hoeft niet per sé ..
Sheba wordt naast de klassiek ook NH en western bereden (puur basis! niks spectaculairs
) en kent eveneens heel wat Vrijheidsdressuur...Op de foto's was ze voor de 2x mee op verplaatsing naar de manege De Rhille.
Ze is niet gewend om veel op verplaatsing te gaan vandaar dat we dit ook steeds meer gaan doen, zodat ze leert haar te ontspannen op andere plaatsen
Op verplaatsing kan ik ook eindelijk wat meer gaan werken aan het springen (op de foto's is het de 2de keer dat ze hindernissen ziet, en de 1ste keer dat er een Oxer gesprongen werd)
Aan het springen op zich is er nog veel werk! Afstanden kloppen niet altijd, en ook moeten we elkaar beetje leren kennen, soms luisterd ze niet compleet naar men hulpen waardoor ze vroeger gaat dan dat ik verwacht (en dan ben ik niet mee als amazone en belemmer ik haar
)Sheba is slechtziend op haar linker oog..waardoor ze bij een ruime piste heel moeilijk gaat doen op de rechthand.. (Ze is soms bang om tegen de bakrand tegen aan te lopen..)..daar word aangewerkt, maar gaat niet zo gemakkelijk zeker niet op rechtergalop...
Sheba blijft ook een eeuwige sterrenkijker dus daar is er ook nog een pak werk aan,ze komt niet zo vlot en zodra er iets naast de piste gebeurd heeft ze dit altijd gezien waardoor ik dan terug een tijdje nodig heb om haar weer nageeflijk en ontspannend te krijgen...
Verder mij houding:
Soms val ik voorover daar moet ik super hard aan werken
Mijn benen hebben de neiging om vooruit te gaan liggen
en ik moet op men kapstokken letten!
1: instappen.. (de eeuwige sterrenkijker)

2: Draven

3: voorwaarts neerwaarts (momentopname wat men hiel betreft, hielen uitdrukken is zowat het enige waar ik geen problemen mee heb
)
4: Galop (mss niet zo duidelijk) Hier kwam ze heel hevig, waardoor ik te streng ben met men hand!

5: Springen

6: zelfde kruisje.. te streng in men landing!

7: Eerst keer over lage oxer.. Hier was ik totaal niet mee,dus belemmering al om! Heb deze nog 2 keer gesprongen, alleen geen goeie foto ervan

8: Hier gaf ik men linker teugel niet mee.. (is foto van tijdens de 1ste keer op verplaatsing)

Tips zijn meer dan welkom!
Graag opbouwend en niet afbrekend
)