Kido @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marit_xx

Kido @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:26

Heee.
Omdat mijn vorige topic gesloten was, ga ik het nog eens proberen :).
Gister had ik gereden in de binnenbak, en normaal is Kido best vervelend op zondag met rijden,
maar nu was ze heel erg lief, en liep ze heel erg lekker!
Kido is een 17 jarige bruinschimmelmerrie die ingeschreven staat bij het NRPS, maar ze is heel veel % arabier .
Ze is sinds 15 april van mij, dus nog niet zo heel erg lang, maar ik kon haar al wel.
We rijden geen wedstrijden, dus ook niet echt een niveau, onderling ben ik tot L2 startgericht gekomen.
Ik probeer nu met veel ontspanning te rijden, zodat ik van die martingaal af kom. Ik heb nou ook een nieuw zadel,
die ook al een deel van me probleem verhelpt.
Verder weet ik dat het nog lang gaat duren voordat ze van der martingaal afkomt, maar dat maakt me niks uit, ik heb alle tijd. :)
Ik wil gewoon dat ze lekker ontspannen kan lopen enzo.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. En Kido mocht een keertje over de cavaletti stappen :P.
Afbeelding

10. En als laatste Kido met der nieuwe zweetdeken en ik met me nieuwe cap! :D.
Afbeelding

Commentaar/tips graag, maar houd het wel even normaal :P.

Liefs, Marit.

Danique07

Re: Kido @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:15

Marit! :+:

Ik vraag me af waarom je met martigaal rijd?
Vind het er wel netjes uitzien, alleen zou ik haar zelf graag minder opgericht zien, dus gewoon rond en lager ingesteld. Vind jullie wel een super combi. Let er op dat je je handen bij elkaar houd, je hebt rechts meer naar je toe als links. Gaat goed komen met jullie !!!!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:46

Hee Marit :)

Zoals ik vanmiddag al zei, echt super netjes!
Jullie gaan echt vooruit.

Ze loopt super netjes, mooi in de oprichting en netjes haar achterkant erbij. Blijf inderdaad aan de ontspanning werken.
Ik zou zeggen ga lekker zo door met dr! :D

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:03

Abaigeal schreef:
Hee Marit :)

Zoals ik vanmiddag al zei, echt super netjes!
Jullie gaan echt vooruit.

Ze loopt super netjes, mooi in de oprichting en netjes haar achterkant erbij. Blijf inderdaad aan de ontspanning werken.
Ik zou zeggen ga lekker zo door met dr! :D

Ben ik eerlijk gezegt niet echt mee eens, want ze loopt nu dan wel opgericht, maar ik weet niet hoe er met de martigaal gewerkt word, ik denk namelijk dat dit zonder al heel anders eruit ziet. Een pony moet eerst nagevelijk, rond en laag zijn in de ontspanning en dus zonder martigaal. Vanuit daar kun je gaan werken in de oprichting.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:29

Ik vind haar achterhand er eerlijk gezegd nog niet echt bij :) Ik zou proberen vooral veel overgangen, wat zeg ik, heeel veel overgangen te rijden, en er dan vooral op letten dat ze weg is wanneer jij been geeft. Veel balkjes draven (ook aan de longe) kan haar achterhand ook versterken. Ik zou haar voorkant even laten voor wat het is, en meer voorwaarts neerwaarts rijden, dus haar lager maar wel rond instellen. Hierdoor gaat ze haar rug beter gebruiken (zal ze nu ook meer durven denk ik met een goed passend zadel) en komt de nageeflijkheid vanzelf :)
Probeer er verder op te letten dat je niet in de 'stoelzit' terecht komt. Probeer tijdens het draven eens af en toe drie pasjes te blijven staan in je beugels, als je dit kan is je balanspunt goed en hinder je Kido het minst.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:54

Ook ik vind dat haar achterkant er soms iets meer onder mag zakken!
Ook heb ik het gevoel dat je zadel te ver naar voren ligt?

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:07

Netjes Marit!!! Hij is zo te zien al veel beter gaan lopen!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:19

Ik vind dat ze idd wel meer naar de ontspanning moet gaan zoeken, maar dat hoeft wat mij betreft niet persee laag diep en rond.
Ik vind dat ze nu in ieder geval haar neusje mooi voor de loodlijn heeft, dat is natuurlijk prima. Dan kan ze proberen van daaruit meer ontspanning te krijgen, dan is het niet erg als ze wat zakt in haar hals maar wel zo dat ze haar neusje eruit blijft rijden.
Ik ga met Kim mee dat overgangen rijden tot je scheel ziet echt heel goed is, en heel veel figuurtjes als kleine voltetjes en slangenvoltetjes en dat soort dingen om haar losser in de hals te krijgen.

Nou Marit, geniet er in ieder geval lekker van, en natuurlijk van je nieuwe zadel, dat zal denk ik ook al heel wat schelen! :)

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:44

Nell_ schreef:

Dat denk ik ook, schouder ligt niet vrij.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 08:56

A_mieke schreef:
Nell_ schreef:

Dat denk ik ook, schouder ligt niet vrij.

Klopt, zadel is ook niet van mij wat er nu op ligt,
ik heb haar van de manege gekocht, en mocht zolang nog dat zadel gebruiken.
Maar hij ligt ook niet goed, ze wil ook wel ontspannen, maar kon het niet omdat het zadel op der spier bij haar schoft drukte, en dus pijn deed. (kwam ik gister pas achter toen de zadelmaker er was. Heb hierna ook niet meer gereden met dit zadel tot dat me nieuwe er is woensdag)
Bedankt voor de reacties, ik zal er aan gaan werken.
En martingaal zit nou al 4/5 gaten losser en haal hem er ook nog wel eens af, en dan gaat ook al stukken beter :).

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:48

Waarom dat gezeur over die martingaal. Volgens mij staat ie goed ingesteld en dan heeft het paard daar dus geen hinder van.

Wel snel opzoek naar een goed passend zadel.

Ze loopt opzich wel mooi qua halshouding, alleen ik zou graag wat meer variatie zien, dus een tijdje wat ronder en lager, en dan weer eens een stukje opgericht. De achterhand moet er inderdaad veel meer onder komen, hieraan kun je werken door veel (schijn) overgangen en tempowisselingen te rijden.

Ik vind jullie een hele leuke combinatie en je hebt een prachtig beestje! :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:14

Ik vind echt dat je een superleuk paardje hebt en dat je er supermooi op zit! :)
ik vind zelf wat ronder en lager er ontspannender uitzien.. maar dat moet je ook gewoon lekker zelf weten ;)
En zoals iedereen al zei de achterhand :)
Maar jullie zijn echt een leuke combi! :))

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:45

Beetje wazige foto's maar idd de achterhand er wat meer bij proberen te krijgen en verder denk ik dat je en 17 jarige niet 1 2 3 ineens zo spectaculair anders aan het lopen gaat krijgen. Succes er verder nog mee.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:21

Op de foto's kan ik niet ontdekken waarom je met een martingaal zou moeten rijden. Maar hij staat zo afgesteld dat hij zo toch niet werkt dus baat het niet schaad het niet. Ik denk als je een beter passend zadel hebt je pony zowieso beter gaat lopen. Ziet er goed uit voor een 17 jarige en die krijg je heus nog soepel en goed hoor!!

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:32

Ziet er netjes uit hoor!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:44

Wat een verschil al met een paar weekjes terug!
Netjes hoor Marit!!!