Dit is Rebecca, een 10 jarige New Forest pony. Ik verzorg haar samen met een vriendin van me sinds 23 maart '09. Ze is echt een ronde pony.
We hebben nog niet echt een niveau. Ik rijd haar 1x in de week. De eigenaren hebben nog een pony, Stallion. Rebecca heeft altijd alles samen met Stallion gedaan, en was eigenlijk nooit alleen met rijden.
In het begin reden we ook op Stallion, maar nu doen we alleen Rebecca. Het kan echt een drama queen zijn en is niet de makkelijkste onder het zadel.
Ze ziet overal spoken en heeft veel te veel energie. Het is voor haar ook wennen dat ze nu zonder Stallion is.
Ze heeft een heel onregelmatig tempo en gaat liever te hard dan te zacht. De ene keer rijd ik super fijn op haar (na even doorzetten) en de andere keer blijft ze klieren.
De bak waar we in rijden is vrij groot, vooral voor haar, en zodra we van de hoefslag af gaan versneld het tempo. Ik rijd vaak de helft van de bak. Ik weet nog niet precies hoe ik op haar acties moet reageren.
Nu longeer ik haar voor het rijden zodat de meeste energie eruit is. Op de foto's heb ik spoortjes om en toen liep ze wel wat fijner. Het zadel ligt hier ook te ver naar voren. Als je naast haar staat lijkt hij zo goed te zitten, maar deze ga ik voortaan verder naar achter leggen.
Verder is het een hele lieve pony en kan netjes lopen. Springen vind ze helemaal geweldig.
Eigen commentaar:
Handen rechtop
Benen niet naar voren steken
Rechtop zitten
Binnenhand meer ontspannen
foto 1: Spook momentje: Handen hoger en rechtop

foto 2: Voorwaarts houden

foto 3: Handen rechtop. Iets voorwaartser

foto 4: Mooi ontspannen. Weer die handen rechtop

foto 5:

foto 6:

foto 7: