Nim @ M1 debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-09 21:14

Afgelopen vrijdag heb ik voor t eerst een poging gedaan in het M1.

De eerste proef ging rampzalig, er was iets heel eng in de hoek tussen c en h en hij bouwde daardoor zoveel spanning op dat ik er echt nikt meer mee kon. Hij werd zo gruwelijk sterk, de middengalop kwam er geweldig uit, was in 3 sprongen aan de overkant, maar verder gingen we als een soort kanonskogel de ring door. Heb na de galop ook afgegroet. Punten vielen me mee, 4en voor de dingen die mislukten maar ook 7 voor wat ik er nog wel uitkreeg..

op het losrijterrein weer opgepakt, had m heel snel weer fijn en toen de 2e proef, die ging gelukkig een stuk beter, had controle, maar doordat ik er niet meer teveel aan durfte te rijden heb was die wat mat... Toch nog 172 punten en een 4e plaats, was ook wel laag gejureerd, maar kon me goed vinden in de punten en het commetaar, het was t gewoon net niet...

Waar ik zelf mee bezig ben is mn houding, die is gewoon bagger en moet veel beter (gelukkig heb ik een lieve juf die daar heel erg op kan drillen en ook wel eens een zitles geeft), hij mag actiever en scherper aan de hulpen.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.hier is de spanning wel zichtbaar, is wel de 2e proef, maar hij is toch strak in de bovenlijn
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. valt hier wel giga op de voorhand
Afbeelding
12. halthouden, komt ie wel te diep...
Afbeelding
13. en klaar
Afbeelding
14. tot slot zn kwijlbekkie
Afbeelding

Karin (mabon) bedankt voor de foto's!!!


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:20

heey!
wat een prachtig paardje zeg! :j
Ook een hele leuke combi;)
Commentaar; af en toe lijkt het alsof je een beetje je spoortje erin prikt 10&11
Spanning in de armen geef je zelf al aan. :j
ziet er verder heel goed uit !
jullie komen er wel! +:)+ en veel succes in de m1!

groetjes!

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:26

één woord: TENEN! :+ Zijn net kapstokken, naar binnen die krengen!

Voor de rest komt het vanzelf op zn plek, altijd eff 'zoeken' bij een debuut naar andere klasse.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-09 22:12

@leeneliefje, dank je wel...
@let_be, ik weet t, echt drama mn voeten, maar owh zo moeilijk om weer af te leren...

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 06:02

Miekjeee!!

Over het algemeen ziet het er niet verkeerd uit.
Puntjes bij nim geef jezelf al aan.
Probeer zelf ook aan je handen te denken, om die op dezelfde hoogte en wat dichter bij elkaar te houden.

Lekker door trainen en dan komt het vanzelf goed! :)

Kijk eens om op je levenspad en zie de kiezels die bergen leken voor je ze passeerde.
Tina: Dressuur; L1+8, SGW; B+1 :+:

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:20

Over je houding: je moet de wolken tellen. Als je naar boven kijkt ga je automatisch recht zitten.
Daarna moet je eraan denken je ellebogenin je zij te houden en je handen dus ook hoger en dichter bij elkaar.
Als je houding in orde is (niet dat die nu rampzalig is), gaat je paard ook makkelijker lopen..

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 08:32

Merk als ik thuis rijd en er op let dat hij idd beter loopt als ik beter zit, punten die jullie noemen komen me ook heel bekend voor...

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:52

Hey miek,
nou 172 voor je debuut is helemaal zo slecht nog niet toch!
Jammer dat ie zo sterk werd.. maar veel paarden vonden die ring erg eng.. (zaterdag iig :P ).
Verder commentaar... ja echt letten op je handen! Ik vond het er gespannen uitzien.. maar dat zeg je zelf ook al... probeer te zoeken naar die ontspanning en dan komt het vast allemaal goed!
Suc6! en tot volgend jaar ;)

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 12:42

Er zat dit keer wel extreem veel spanning in hem, heb hem eerlijk gezegt ook nog nooit zo sterk meegemaakt tijdens een proef... De foto's vallen mij ook heel erg mee, in vergelijking met wat ik voelde...

De 2e proef was ik zelf tevreden mee, weet waar ik puntjes heb laten liggen en wat beter kan, 13 juni poging 2!

En idd volgend jaar kun jij ook meedoen, ben benieuwt hoe tino t straks gaat doen.

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:52

Foto's zijn wel "ietsjes" gespannen ja hihi :=

Vind toch erg knap dat je je tweede proef netter rond hebt kunnen rijden en de punten vind ik dan ook mooi. Qua houding moeten we echt actiever aan de gang met zit lessen, het moet mider afhankelijk worden van je armen en schouders en meer vanuit je middenrif.

Afbeelding

op zich vind ik je zit vergeleken met deze foto wel weer en stuk verbeterd. het steun zoeken in je handen is wel weer minder. Maar ik hoor weer een kans om je af te beulen! hihi

Kleine toevoeging als je volgende x een relaxter paard hebt en je je eige vertrouwen er ook wat bij hebt gaat het echt wel goedkomen. Je kan niet altijd winst rijden leer momenten zijn ook goed!!

When life begins, love never ends

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 14:52

Rana schreef:
Kleine toevoeging als je volgende x een relaxter paard hebt en je je eige vertrouwen er ook wat bij hebt gaat het echt wel goedkomen. Je kan niet altijd winst rijden leer momenten zijn ook goed!!


Hoop idd niet nog een keer mee te maken dat ie zo is op wedstrijd, iets sterk worden mag wel, gaat ie van sjouwen en is nog bewerkbaar... Maar dit...

Volgende keer gaan we gewoon weer een poging wagen... Ooit halen we onze eerste wp in t m klink nu wel heel negatief, hopelijk wel binnen een paar wedstrijdjes, moet te doen zijn, aan nim zal t iig niet liggen

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:09

de spanning vind ik opzich wel meevallen eigk :)
ik vind het achterbeen erg lekker op de meeste fotos! galop zit ook lekker sprong in! let af entoe op dat je je handen niet teveel terugwerkt of vastzet :)

Gediplomeerd ORUN instructrice!
There comes a point in every rider's life when he wonders if it's all worth it. Then one look at the horse, and he realizes - it is

Sabszz
Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Den Ilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:10

Leuk paardje hoor :)
je benen mogen alleen wel wat rustiger en je armen idd wat meer onstpannen verder niks op aan te merken ;)
Ga zo door
en nog heel veel succes:D

Ruiterfysiotherapie omgeving Purmerend || Flexchair training || Ruiterfysiotherapeut
[RIJ-ITP] Riders Bootcamp! Een geweldig weekend!
Never let the fear of striking out keep you from playing the game

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:14

Ik zie opveel foto's dat je gigantisch sterk bent in je handen. Snap wel dat dat je reactie is als hij sterk wordt, maar probleem dan júist heel ontspannen te blijven. Teugels iets korter, dan komen dehulpen ook beter over, en kan je ze subtieler geven.
Als tip g eef ik mee om je handen iets meer naar voren te doen, en wat meer boven de manen te houden, en vanuit daar meer naar de hand toe drijven. Probeer jezelf echt constant bewust te zijn van je handen, door het bijv. iemand elk rondje te laten zeggen. (Natuurlijk bedoel ik daarmee niet dat het zó erg is, maar op deze manier krijg je de kans ook niet meer om heel sterk te worden in je handen. ) Ook zou ik misschien je spoor iets hoger doen, nu moet je op sommige plaatsen je hak echt optrekken, wil je er goed bijkunnen. Heel veel succes nog, ik vind je pony (Paard?) echt een plaatje!

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 18:35

@wake_up.. het is een paard (hij red net de 1.60 m...

Wat betreft mn handen, klopt, ben er ook heel hard mee aan t werk en t gaat ook steeds beter. Op het moment dat hij sterk werd lukte t me wel om mn geduld te bewaren (als me dit een jaar geleden was overkomen was me dat waarschijnlijk niet gelukt), kon m ook weer vrij snel fijn krijgen, maar toch onbewust gaat die handrem er dan weer op...

Ook met mn benen ben ik bezig, heb nu sinds ongeveer een maand een nieuw zadel erop en ben van een vzh naar een dressuurzadel overgestap en heb daarbij meteen mn beugel 3 gaten langer gedaan... dat optrekken is vooral een trekje wat ik nog overheb van mn oude zadel, merk dat als ik moeite met nim heb dit nogal eens gebeurt, thuis lukt t dan nog wel om te denken been lang... Nu iets minder...

@sabz dank je wel
@vilouma, spanning was erger dan op de foto's te zien is, kreeg ik ook al van de omstanders te horen.. Wat betreft de galop, hij heeft van zichzelf gewoon een super goede en fijne galop..

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:22

heyy,
toch netjes gedaan hoor, 4de voor je debuut!
komt goed, gewoon doortrainen en wedstrijd ervaring opbouwen zodat hij minder onder het indruk is van alles.

Billy Elliot Z2 + 13
http://www.ginnyenbanshee.nl

iingee

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:45

hey miekje! :D

k vind het nette punten voor je debuut!
nog even doortrainen en jullie rijden gewoon winst!
probeer wel aan je armen te denken dat je ze aangesloten aan je lichaam houd ;)

JenniferS

Berichten: 41
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:10

Mooi paard ! let idd op je houding maar dat geef je zelf ook al aan.

Love my horses
Bijrijdster gezocht voor mijn merrie omg Almere, pb voor meer info

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-09 12:21

Dank jullie wel
@ginny, normaal geeft ie niks om langsvliegende partytenten, dus waar dit vandaan kwam weet ik niet... Maf beest..

xMoose
Berichten: 101
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: Twello

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:26

Mooi dier! :j
Let op je kapstokjes en niet achterover hangen in de uitgestrekte draf :)

Verder ziet het er wel keurig uit! ;)

Moose, ik zal je missen kerel!

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-09 15:07

Dank je wel...
Tja uitgestrekte draf uitzetten valt nog tegen, om dat te compenseren ga ik hangen, niet de bedoeling... Binnenkort mezelf maar weer een kwellen en zonder beugels rijden... Hopelijk wordt t daar weer beter van...

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:47

*sorry modjes*

Aangezien Marieke (Nimmy) graag wil dat ik hier reageer en ik eigenlijk alleen maar kan aandragen wat mijn voorgangers al getypt hebben, is deze post eigenlijk tegen de regels van HAW....

Marieke, jammer dat ik je niet heb zien rijden, maar dat komt binnekort vast wel een keer goed!

Nogmaals *sorry mods* geef Marieke maar een OW, zij wilde dit graag :P ;)

life sucks....get over it and smile!!!! :D

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:33

Whahaha lin _O-

Miek, ik vind dat je echt vooruit bent gegaan. Ben heel erg trots op je (het ging beter dan ik verwacht had). Op sommige foto's heb je wel een beetje strenge binnenhand. Verder zie ik nog aardig wat spanning hier en daar, maar dat was begrijpelijk na die eerste proef. Volgende keer ga je der gewoon vol in, geen gekke spoken in de hoeken en dan gaat het helemaal goedkomen. Zeker als je nu eindelijk eens naar me gaat luisteren wat betreft figuren. Ben blij dat je daar nu eindelijk naar gaat kijken, want je rijdt me toch afentoe slordig en dat kost je gewoon punten en dat is zonde, zeker als dat het verschil maakt tussen wel of niet een winstpunt ;)

Trouwens die staart van hem is wel gaaf zo op foto 11 :=
Owhja en heb je soms je halve proef gegalopeerd?? De helft van de foto's is galop! Heb je eigenlijk wel gestapt :+

Maloy (Gio x Anke) 6 jaar saampjes :D
Raven FM (Gio x Byoko) 3 jaar saampjes!!
Fjunicorn Meadow fjorden fokkerij 3 veulens in 2023

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-09 08:38

@lin bedankt.... voor t geval mensen vreemde gedachten krijgen, ze heeft uit vrije wil gereageerd heb dr niet bedreigd ofzow
@lien tja merkte zelf ook al dat ik erg veel galopfoto's had, komt omdat karin die zo mooi kan maken....
Ik weet dat ik meer op de letter moet rijden en de afwerking gewoon netter moet... Ga dr even heel hard aan werken en dat thuis ook doen... En we gaan de volgende keer weer knallen, hopelijk dan zonder spoken/ kabouters of wat er ook in die hoek zat...

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Nim @ M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:47

Ik vind je handen erg onrustig. Ik zie ze op geen een foto netjes waar ze horen (naast elkaar, boven de schoft) ik zie ook dat je erg streng bent in je handen, kan het verkeerd zien hoor, maar misschien dat je paardje hierdoor zo'n spanning heeft. Je hebt zelf ook wat spanning. Probeer te relaxen, en houd je polsen ontspannen. Alleen zo kan jou paardje ook ontspannen!

Succes!

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers