Banshee (Ginnyenbanshee) @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clairetjuhz

Banshee (Ginnyenbanshee) @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:55

Halloo.
Sinds een maandje verzorg ik Banshee (Ginnyenbanshee@)
Ik ben heeel erg blij dat ik Banshee mag verzorgen :Y)
Sinds kort hebben we ook les en onze startkaarten zijn ook onderweg :+
Banshee is echt niet de makkelijkste en toch heel wat anders dan de meeste manege ponies

Commentaar.

* Niet naar achter leunen....
( Ik ben ooit van het paard gevallen en toen zijn mijn ruggenwervervels verschoven dus ik heb heel erg moeite met rechtop zitten eerst zat ik heel erg naar voren dus ik heb liever iets te ver naar achter dan naar voren) :j
* Handen niet vastzetten of een eigen leven lijden :Y).
* Benen niet naar achter doen.
* Ogen open houden voor de foto en vrolijk kijken :+
& Commentaar & Tips zijn welkom maar wel een beetje lief blijven :+
(Ik werk er nu ook aaan dus binnekort weer nieuwe fotos van hoe het dan gaaat :Y)

Banshee & Ik rijden nu gewoon een beetje van alles.
We trainen vooral op het B maar soms ook het wijken erbij en van stap naar galop BLABLA }:0

Eerst een paar fotoos van de eerste keer En ik hoop dat er verandering in zit *D .
Fotoos van het instappen heb ik niet !!!!.

Afbeelding
* Meer stelling en voeten uitdrukken

Afbeelding
Handen hoger en niet vastzetten.

Afbeelding
Springen kunnen we ook :Y)

En dan de fotoos van gisteren tijdens de les. :o .

Afbeelding
Rechtop zitten.

Afbeelding
Niet zo ingezakt zitten.

Afbeelding
Netjes :D

Afbeelding
Galopje en de armen krijgen weer eeen eigen leven ;(

Afbeelding
Handen hoger verder wel netjes

Afbeelding
Jeeeeeh ik zit rechtop :+

Afbeelding
Daar moet echt aan gewerkt worden :Y)

En dan de laatste en de mooiste }>

Afbeelding

En hier nog een link van alle fotoos :#
http://www.mijnalbum.nl/Album=8NQZQ8X3
Ik heb stiekem natuurlijk wel eeen beetje de mooiste fotoos uitgezocht maar ook waar je duidelijk mijn slechte houding ziet... Kijk ook even bij de andere fotoos & laat ook gezellig even een berichtje achter :D?

Binnekort zijn onze startkaarten ook binnen dus zie je ons ook op de wedstrijden :Y)
En banshee is echt niet de makkelijkste en ik heb er ook les mee dus er word aan gewerkt :o

& Zien jullie al verandering :D ?
Groetjes Clairee

Joyce_

Re: Banshee (Ginnyenbanshee) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:03

Oh, jullie zijn leuk samen zeg! :)

Banshee is inderdaad niet makkelijk, als Ginny haar rijdt ziet het er allemaal als vanzelf uit, maar dat valt flink tegen, haha! Ik vind dus dat je het netjes doet!

Wel denk ik dat ze wat meer moet loslaten in haar kaak en wat lager/ronder mag. Ze loopt nu heel strak bovenin en laat niet genoeg los om het echt fijn nageeflijk te noemen. Maar, hebben jullie les van Annemiek? :D Dan moet het goedkomen, haha!

Verder vind ik jullie een heel leuk setje zo, haha, je beenhouding vind ik echt enorm netjes, alleen je bovenlijf hangt wat teveel naar achter. Veel succes op de wedstrijden!! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:06

Ik zie duidelijk verbetering :j , je leerpunten geef je zelf aan, daar heb ik verder niks aan op te merken. Je bent bewust van wat er vebeterd moet worden.
Ik zou zeggen: Veel plezier en ga zo door ;) !!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 21:07

Myukii.
Dankjee :D
Ik vond het eerst ook zo makkelijk eruit zien.
Maar het gaat al veel beter en ja we krijgen les van annemiek ze geeft echt goed les :oo
Dankjee jaa alleen dat stomme bovenlijf moet eens een keer meewerken _-:(

Helena17
Dankjeee :D
Normaal hebben we vlechten al dat lange haar gaat zo in de klit maar de fotoos hadden we het even los gedaan :+

Bitje
Haha niet teveel kwijlen hea :Y) ?

Wolinlotte.
Jaa door de fotoos zie ik het ook echt duidelijk.
Dankje :D
Laatst bijgewerkt door Clairetjuhz op 23-05-09 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:10

leuke topic Claire :D zoals ik al zo vaak heb gezegd, ik vind het echt heel knap hoe netjes je kan rijden, je hebt Banshee nu al zo goed voor elkaar en jullie gaan alleen met sprongen vooruit :) Komt wel goed met de wedstrijden, jullie zijn nu al een super leuke team :) xxx

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 21:36

Ginny.
Haha dankjee :D
Anky watch out :+

Bitje
Haha Banshee is ook zo kwijlbaar _O- O:) ?

Dirtchick
Nog eeen kwijler erbij ? :') _O- ?

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:47

Zozo wat een ruime passen voor een fjord! :D
Dat oranje staat :o echt super leuk, dat blauwe wat minder (vind ik dan :o) verder heb je een nette houding en vind ik jullie super leuk zo samen! :D

Zo, nu wel weer genoeg complimentjes, haha. :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 06:03

gave fjord,leuk om haar met een andere amazone te zien.

Ze is vrij gespannen in de bovenlijn,dit komt ook omdat jij nogal streng lijkt met je handen.
Ontspan je handen,en probeer wat meer 'lucht' te geven,ik vind het op de laatste foto al netter uitzien!

succes met je lessen en uiteindelijk het starten van wedstrijden.

(het zal lijkt wat ver naar voren te liggen,klopt dat?)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:23

Je kunt bij Banshee wel heel goed zien hoe hij z'n achterbeen goed onder z'n lichaam plaatst. Dat ziet er toch netjes uit hoor! Bv op de eerste foto en op de eerste lesfoto, het achterbeen gaat heel netjes naar het midden.

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:34

Ziet er al heel netjes uit! Vooruitgang is er zeker ook al te zien!
Je houding geef je zelf al aan :)
Lijkt me dat je van Banshee nog veel kan leren, over een paar weken/maanden gaat het er vast nóg beter uitzien! :D
Komt zeker goed en veel succes op wedstrijden!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:10

Claire! Eindelijk eens een topic van jou en Banshee!
Ik zat net al toevallig op je hyves weer naar de nieuwe foto's te kijken, ik vind je zo anders op Banshee rijden dan op de paardjes op de manege haha.

Ik vind dat je houding beter is geworden in vergelijking met de eerste foto's, dat van het ver naar achteren zitten vind ik eigenlijk wel meevallen en het kan niet anders als je met je rug zit.

Je vertelden al dat hij niet de makkelijkste is, het nagefelijk lopen komt allemaal wel, vertrouwen en ontspanning staan op 1. Waar je wel beetje op moet letten zijn je handen, probeer deze meer te dragen ;)

Succes verder en zie je vanavond op de manege!

*\o/*

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:27

Banshee :~
Ik vind het echt zo'n prachtig fjordje :+: En jullie zijn een hele leuke combi zo. :)
Ik vind het er goed uitzien, vooral lekker actief van achter (Had mijn fjord dat maar :9 )
Je houding vind ik niet heel storend, beter te ver naar achteren dan naar voren vind ik zelf altijd ;)

Iets meer nagevelijk mag nog, maar jullie zijn al een aardig eind op weg! :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:35

Moderatoropmerking:
En opnieuw één reactie verwijderd die niet voldoet aan de regels van R-HAW. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:40

Ik vind dat je trots mag zijn dat je banshee mag verzorgen, ga dan ook lekker trots zitten! Dat geeft net nog het beetje extra wat in mijn ogen mist. Vind het er wel heel leuk uitzien hoor!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:37

@Ilovewinnie.
Hihi :o
Ja ze loopt zeker ruim.
Ik vind dat oranje ook leuker hoor :+

Snoevie@
Ja ik moet haar inderdaad erg tegenhouden.
Ik zal proberen haar iets meer lucht te geven :Y) .

@Hannahfrouk.
Hihi :o Dankjeeeeee :D

Pkn_@
Ja binnenkort komt er zeker snel weer een toptic van onze vooruitgang }:0.

Primadonna_.
Ja een manege pony is ook wel heeel anders :P
Dankje ik zal het proberen :D

Nette@
Dankjeee :D
Ja dat zeg ik zelf ook altijd :9.

Geak_Nena.
Jaaa dat ben ik ook echt heeeel erg :D.

lindake@
Wil je even vertellen wat er dan fout is ?
Want ik snap niet wat er steeds fout gedaan word ?

En deze week komen er weer nieuwe fotoos van het oefenspringen van vandaag met de 1e plek *\o/*

Groetjes Claire (ll)

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:38

Zooo wat ik nu ga zeggen heb ik volgens mij nog nooit gezegd, maar wat een leuke fjord heb je onder je billetjes!! Beetje het topic doorgelezen en begrepen dat hij erg moeilijk te rijden is!! Nou ik vind echt dat je het al goed doet hoor!! Vooral je houding is er goed vooruit gegaan!! Verder vind ik dat hij al aardig goed op zijn achterhand zit!! Complimenten!! Probeer nu te gaan werken aan die echte ontspanning!! Voor het oog zit het er al niet slecht uit maar weet zeker dat als je hem er dalijk echt doorheen hebt dat alles veel makkelijker gaat en dat jullie dan ook echt een topcombinatie gaan vormen!! Niet alleen in de training maar ook in de ring! Veel succes met alles!! Je komen er wel!!

edit: Zo dat zijn veel uitroeptekens!!:P nieuwe tik ontdekt volgens mij

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:22

Leuk dat je zo een mooie leerpony tot je beschikking hebt!! Het zal wel even werken zijn om haar aan het lopen te krijgen, maar het gaat al hartstikke leuk!! Vergelijk je ook vooral niet teveel met Ginny, zij heeft de pony ook niet in enkele weken op dit niveau gekregen.

Jammer dat je zovaak achterover zit. Maar dit wordt denk ik mede veroorzaakt doordat je teveel druk in je handen hebt. Als je namelijk geen druk in je handen zou hebben, kun je niet zo achterover hangen, dan zou je vallen namelijk. Maar je pony houdt je overeind d.m.v. de teugels. Wanneer je eraan gaat werken om met minder druk te rijden (aanleuning krijg je toch niet door veel druk op te bouwen), dan weet ik zeker dat je ook veel netter gaat zitten!

Veel plezier met rijden en veel succes ermee!

qwasie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:18

over je eigen commentaar ben ik het eens! verder zie je wel goed verbetering! zo doorgaan! en wat een mazzel dat je zo een goed leerpaardje onder je kont hebt ;)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:57

Die beweging :+: iedere keer als ik Banshee voorbij zie komen, geniet ik echt van de foto's. Nu onder een andere amazone ook dus.

Je geeft je eigen punten aan , dus je weet iig waar je aan moet werken. Verder zou Banshee wel iets meer erdoor heen mogen , dat hij zn hele bovenlijn los kan gaan laten.

Ga zo door!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:26

0ojillo0
:Y)

Sjonniej.
Jaa soms doe ik dat nog wel eens jaa :o.
Ik zal eraan werken bedankt :D .

qwasie1993.
Jaaa ik ben er ook heeeeel erg blij mee *D.

Jordy_
:o
Dankjee ik zal eraan werken :Y)

bentuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:28

leuke haf, af en toe je schouders wat meer naar achter

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:36

bentuu schreef:
Bezoekje aan de opticien lijkt me geen overbodige luxe.

Wat leuk om Banshee een keer met iemand anders te zien. Omdat jullie op B niveau trainen is het misschien wat beter om haar wat lager in te stellen. Ze pakt nu haar achterhand er wel mooi bij, maar van voren is het nog wat gespannen.

Voor je eigen houding is het misschien aan te raden om eens een paar centered riding lessen te nemen. Vooral als je zelf een fysiek "ongemak" hebt kun je daarbij heel goed leren hoe je er mee om moet gaan. Overigens vind ik dat je over het algemeen netjes erop zit hoor. Ga lekker zo door, dan raken jullie vanzelf op elkaar ingespeeld en dan gaat alles steeds meer "vanzelf". Veel plezier met je wedstrijden.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:42

bentuu schreef:

het is een fjord _O-

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:44

Wat een leuke combi!

Let er wel op dat je niet naar binnen hangt als t ware.. Dat is geloof ik te zien bij je eerste les foto.
Verder probeer aan je rug te denken, dat je recht op gaat zitten.

Je weet zelf al je punten waar je op moet letten! Succes en op naar je eerste wedstrijd!