2 weken sinds ons vorige topic is Karlijn van bokt bij ons foto's komen maken en die kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!
Ons vorige topic:
[RT-HAW] Jessika [Haflinger] @ training - sterke verbetering!
Ze was tijdens de training een echte Diesel, traag op gang komen, maar aan het eind liep ze echt super!

Voor degene die ons nog niet kennen:
Jessika is een 9 jarige Haflinger merrie van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ik rij haar sinds september 2008 en rij ongeveer 3 à 4 keer per week dressuur. Sinds januari hebben we onze startkaart en zijn inmiddels regelmatig gestart. De eerste wedstrijden gingen niet zo denderend (veel afleiding, slordigheid van mijn kant etc) maar de eerste winstpunten zijn binnen en ik heb nu redelijk door wat er op wedstrijd fout gaat. Ik start haar tussen de paarden dus er wordt redelijk streng gejureerd en we moeten écht laten zien wat we kunnen. Thuis gaat alles nu super maar op wedstrijd laat Jess nog even merken dat ze een rasechte Haflinger is

Jess staat al een half jaar op dieet maar de laatste tijd willen de kilo's maar niet verdwijnen...Nu ze ook een paar uur per dag op gras staat gaat het afvalle nóg moeizamer, maar we trainen gewoon stug door en hopen dat de kilo's op die manier verdwijnen. Het voerschema is niet aan mij aangezien ze niet mijn pony is

We trainen thuis op L niveau, ik rijd veel tempowisselingen, overgangen en figuren om haar oplettend en gefocussed te houden.
We nemen nu ook regelmatig een wijken mee en dat gaat nu echt super!

Verder is Jess uit zichzelf vrij lui dus ik probeer haar heel actief/heet te krijgen door veel overgangen en heel consequent te rijden. Gelukkig leert ze snel en probeert ze het 2x en daarna is het klaar

De nagefelijkheid en aanleuning zijn redelijk in orde, af en toe kantelt ze nog wat en ze loopt er soms nét niet helemaal doorheen, maar zoals het gaat ben ik enorm tevreden!

Aan mijn houding mag nog het een en ander verbeterd worden. Ik weet dat ik vaak in stoelzit zit, maar hoe goed ik ook m'n best doe, het wil maar niet verdwijnen. Een ronde pony en een 'irritant' zadel werken ook écht niet mee, maar ik doe heel erg m'n best

M'n been en handhouding is wel heel erg vooruitgegaan en ik ben stiekem toch wel een beetje trots

Nou, hier de foto's....ik wordt per fotosessie verliefder op dit dikke Haflingertje, ze is zó heerlijk eigenwijs

1.

2. rustig instappen

3.

4. pasje schouderbinnenwaarts (ik kijk wel vrolijk naar de fotograaf

5. zie hier het kantel probleem...duidelijk mijn fout (teugels ongelijk)
6. iets uitschuiven
7. hier ook wat uitschuiven, maar ze moet er wel 'in' blijven
8. halt

9. iets slofferig door de zware stoffige bak, maar verder heel netjes

10. ze mag er hiet iets meer doorheen, maar mijn houding vind hier toch wel erg netjes

11. pasje naar voren zonder tdh te komen...ze mag nog véél ruimer, maar 1 ding tegelijk

12. drafje

13.

14. lekkere achterhand!

15. linker galop

16. rechter galop

17. galop rechts
18.

19. nog een kwijlmoment!!

20. mijn knappe pony

daarna nog een paar rondje Pas de Deux gereden met Deniece & Amotes

21.

22.

Ik ben zo trots op onze vooruitgang! Nu nog zorgen dat ze op wedstrijden even vergeet om de eigenwijze Haf uit te hangen zodat we eens kunnen rijden voor wat we waard zijn

Commentaar is welkom maar hou het netjes!

Karlijn, súper bedankt voor deze prachtige foto's!
groetjes!