Jessika [Haflinger] @ training & pas de deux met Amotes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Jessika [Haflinger] @ training & pas de deux met Amotes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:57

Heey!

2 weken sinds ons vorige topic is Karlijn van bokt bij ons foto's komen maken en die kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!
Ons vorige topic:
[RT-HAW] Jessika [Haflinger] @ training - sterke verbetering!
Ze was tijdens de training een echte Diesel, traag op gang komen, maar aan het eind liep ze echt super! :D

Voor degene die ons nog niet kennen:
Jessika is een 9 jarige Haflinger merrie van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ik rij haar sinds september 2008 en rij ongeveer 3 à 4 keer per week dressuur. Sinds januari hebben we onze startkaart en zijn inmiddels regelmatig gestart. De eerste wedstrijden gingen niet zo denderend (veel afleiding, slordigheid van mijn kant etc) maar de eerste winstpunten zijn binnen en ik heb nu redelijk door wat er op wedstrijd fout gaat. Ik start haar tussen de paarden dus er wordt redelijk streng gejureerd en we moeten écht laten zien wat we kunnen. Thuis gaat alles nu super maar op wedstrijd laat Jess nog even merken dat ze een rasechte Haflinger is :')

Jess staat al een half jaar op dieet maar de laatste tijd willen de kilo's maar niet verdwijnen...Nu ze ook een paar uur per dag op gras staat gaat het afvalle nóg moeizamer, maar we trainen gewoon stug door en hopen dat de kilo's op die manier verdwijnen. Het voerschema is niet aan mij aangezien ze niet mijn pony is ;)

We trainen thuis op L niveau, ik rijd veel tempowisselingen, overgangen en figuren om haar oplettend en gefocussed te houden.
We nemen nu ook regelmatig een wijken mee en dat gaat nu echt super! :) Ze blijft mooi recht en reageert vlot en zonder impulsverlies op m'n beendruk. Ze mag natuurlijk nóg meer scharen maar dat is nu meer iets voor de toekomst.
Verder is Jess uit zichzelf vrij lui dus ik probeer haar heel actief/heet te krijgen door veel overgangen en heel consequent te rijden. Gelukkig leert ze snel en probeert ze het 2x en daarna is het klaar :)
De nagefelijkheid en aanleuning zijn redelijk in orde, af en toe kantelt ze nog wat en ze loopt er soms nét niet helemaal doorheen, maar zoals het gaat ben ik enorm tevreden! :D

Aan mijn houding mag nog het een en ander verbeterd worden. Ik weet dat ik vaak in stoelzit zit, maar hoe goed ik ook m'n best doe, het wil maar niet verdwijnen. Een ronde pony en een 'irritant' zadel werken ook écht niet mee, maar ik doe heel erg m'n best :))
M'n been en handhouding is wel heel erg vooruitgegaan en ik ben stiekem toch wel een beetje trots :o

Nou, hier de foto's....ik wordt per fotosessie verliefder op dit dikke Haflingertje, ze is zó heerlijk eigenwijs :+:

1. :+:
Afbeelding

2. rustig instappen
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. pasje schouderbinnenwaarts (ik kijk wel vrolijk naar de fotograaf _-:( )
Afbeelding

5. zie hier het kantel probleem...duidelijk mijn fout (teugels ongelijk)

6. iets uitschuiven

7. hier ook wat uitschuiven, maar ze moet er wel 'in' blijven

8. halt
Afbeelding

9. iets slofferig door de zware stoffige bak, maar verder heel netjes :)
Afbeelding

10. ze mag er hiet iets meer doorheen, maar mijn houding vind hier toch wel erg netjes :))
Afbeelding

11. pasje naar voren zonder tdh te komen...ze mag nog véél ruimer, maar 1 ding tegelijk ;)
Afbeelding

12. drafje :)

13. :+:
Afbeelding

14. lekkere achterhand! :+:

15. linker galop :D
Afbeelding

16. rechter galop :D
Afbeelding

17. galop rechts

18. :~
Afbeelding

19. nog een kwijlmoment!! :~

20. mijn knappe pony :+:
Afbeelding

daarna nog een paar rondje Pas de Deux gereden met Deniece & Amotes :+:

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

Ik ben zo trots op onze vooruitgang! Nu nog zorgen dat ze op wedstrijden even vergeet om de eigenwijze Haf uit te hangen zodat we eens kunnen rijden voor wat we waard zijn :D
Commentaar is welkom maar hou het netjes! :)
Karlijn, súper bedankt voor deze prachtige foto's!

groetjes!

_Karlijn

Re: Jessika [Haflinger] @ training & pas de deax met Amotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:07

Graag gedaan :D
Het ziet er echt al 1000x beter uit dan in het begin :j En Jess ziet er ook stukken beter uit. Je zou misschien je benen nog langer kunnen proberen te houden, jammer dat je zadel zo afdoet aan je houding! ;(
Succes op de wedstrijden & jullie komen er wel! +:)+

_BlackPearl_

Re: Jessika [Haflinger] @ training & pas de deux met Amotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:09

het ziet er super uit!!
en wat een super leuke foto's!
let inderdaad goed op je houding, je mag ook ietsjes meer achterover gaan zitten
ik vind jullie echt super vooruit gaan!!

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:10

Jeetje marieke, het gaat er steeds stukken beter uitzien! echt top hoor! vooral die galop wat een verbetering zeg!!
misschien af en toe hakken wat uitdrukken maar ik vind dat je echt vooruit bent gegaan!
en inderdaad wat een kwijl fotos :D

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:13

Wauw Marieke! Wat een mooie foto's :) Je ziet echt elk topic vooruitgang bij jullie twee! Ik vind de foto's dan ook een heel fijn beeld geven. Af en toe zou Jess er nog een klein beetje meer doorheen mogen. Jouw houding vind ik over het algemeen echt supernetjes. Als je dit beeld op wedstrijd vast kunt houden, vliegen de punten straks binnen :)

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:25

marieke wat een vooruitgang zit erin ziet er super goed uit ga zo door jullie komen er wel ik moet commetaar geven :S
let op je hakken! leuke combi zijn jullie :D

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:26

Gave foto's en het ziet er supernetjes uit!
Haar neusje is af en toe net een beetje voor de loodlijn, maar daarvoor moet ze zich iets losser laten!
Vind jouw houding ook netjes, en jullie komen er wel!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:43

wow het ziet er echt al supergoed uit marieke ;)
let idd op je hakken en draai je tenen iets naar binnen :)
super foto's :D

sann210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:42

Leuk stelletje zijn jullie samen en die manen van die andere haf. :oo Wooh, dat viel mij meteen op!
Probeer zelf iets meer achterover te zitten en let op je hakken en je tenen. Op de foto's in 't begin lijkt het alsof je paardje haar achterhand er niet helemaal onderzet maar daarna zag ik dat ook niet meer en mooie galopfoto's. Succes verder.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:39

Jullie gaan vooruit :) Als ik zo de foto's bekijk lijkt het alsof je zadel wat ver naar voren ligt?! Naar mijn idee ligt de schouder nu niet vrij (je moet een hand tussen het schouderblad en het zadel kunnen plaatsen).

Verder zou ze er iets meer door heen mogen van voor (iets losser vanachter de kaak zoals op foto 11, van achteren iets actiever er bij rijden). Zo nu en dan 'trekt' ze net haar neus er uit (over de loodlijn). En blijf in galop op je kont zitten :+

Let in het schouderbinnenwaarts rijden er op dat je niet te ver indraait van voor, ze moet wel op 3 sporen lopen (volgens mij doet ze dat nu net niet :) )

Ik vind zelf foto 20 het fijnste beeld geven: mooi er door van voren (ze trekt hier niet haar neus over de loodlijn, wat ze op sommige foto's nog wel doet), mooi er bij van achteren en een nette zit van de ruiter :)

En wat betreft het lui zijn: gewoon doorzetten. Die van mij verzette 2 jaar geleden geen drie passen achter elkaar en nu starten we L1 :) Succes samen!

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:47

leuk hoor :D
je houding is vooruitgegaan (Y)
Lekkere Dikke Haf .(l)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:19

marieke, netjes hoor, je ziet jullie iedere keer weer vooruit gaan.
die 1ste foto is echt heel mooi en lief :))

ze mag alleen nog wel wat losser worden in haar hals zodat ze wat ronder word

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 10:21

:+:
iedereen héél erg bedankt voor de leuke en lieve reacties!

@ Marieke_K: het zadel ligt inderdaad voor het 'goede' iets te ver naar voren...ik leg hem met opzadelen vaak iets verder naar achteren maar omdat haar buik zo bol is schuift hij tijdens het rijden weer naar voren...
Je hebt gelijk bij alles wat je zegt ;) meer zitten in galop, minder buiging bij sb en ze mag er inderdaad iets meer doorheen :)
bedankt voor je reactie!

@ Suzanne: ja dat weet ik, ik probeer het ook en er zitten hele goede stukken tussen, maar vaak heb ik het zelf niet door omdat ze dan wel 'lekker' loopt, maar dan is ze er dus nét niet helemaal doorheen :) Maar we werken naar foto 20 toe :))

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:39

Wauw marieke ziet er helemaal top uit :D Jullie worden steeds meer een team en je hebt haar echt al zooo veel beter aan het lopen! Komt helemaal goed ! Denk om je houding, knieëen naar binnen draaien zodat je hak naar buiten gaat en je tenen naar binnen :) Verder goed op haar achterhand letten en regelmatig tussen het rijden door vwnw rijden, neusje echt naar de grond drijven. Denk dat ze er daarna een stuk meer doorheen is! :)

En ja de foto's van ons samen zijn super leuk :))

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:45

@mariekeS_: soms kan een andere singel helpen :) Een banaanvormige heeft bij mij goed geholpen om het zadel op zn plek te houden.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 11:41

oh dat is inderdaad een idee! :D héél erg bedankt! Nooit aan een andere singel gedacht O:)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:51

Marieke jullie gaan echt vooruit! Super joh. Soms mag ze er wat meer door maar dat is moeilijk he met een haf haha. Maar verder super.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:25

Dat ziet er inderdaad echt super uit zeg! amai :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:29

Jill_ schreef:
Gave foto's en het ziet er supernetjes uit!
Haar neusje is af en toe net een beetje voor de loodlijn, maar daarvoor moet ze zich iets losser laten!
Vind jouw houding ook netjes, en jullie komen er wel!

Daar ben ik het mee eens, maar wel een heeel leeuk beessie hoor!
Ben zelf geeek op Haffies!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:39

Wat een leuke foto's! Je zit er keurig op, vind die 'stoelzit' wel meevallen hoor! Op sommige foto's houd je je buitenhand verder naar voren en hoger dan je binnenhand, probeer deze juist laag te houden, dan zal ze ook minder snel kantelen. Ga zo door, dan komen de punten op de wedstrijden vanzelf wel +:)+ !

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:10

oow ik vind jou haflinger zooo gaaf :~ Echt super mooie fotos!
Mijn enige commentaar, misschien iets minder terughoudend rijden met je handen en wat meer naar voor brengen zodat je haar wat ronder kan rijden :)!

Echt een hele leuke combinatie!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:45

Ziet er netjes uit, was even in je profiel aan het kijken maar wat een prachtige haflinger.
En wat zijn jullie vooruit gegaan zeg, toppie.
Er zijn al voldoende tips gegeven, ik wil je veel succes wensen.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:54

Ziet er goed uit, op sommige foto's heb je kapstokjes maar als dat alles is ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 16:40

wow :+: heel erg bedankt voor alle positieve reacties! :D
Hopelijk loopt ze straks op de komende wedstrijden net als thuis :')

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:38

hey marieke!
jij hebt haar echt mooi aan het lopen!
jullie zijn echt een hele leuke combinatie,
en de foto's met mootje zijn ook super leuk,
probeer af en toe net wat meer op je hakken te letten
en probeer die tenen naar binnen te houden.
ik las al dat het zadel je beenligging etc. niet goed deed
dat lijkt me heel vervelend! hopen dat je snel iets anders
kan vinden. xxx ben heel erg benieuwd naar jullie volgende
wedstrijd uitslag! over een tijdje loopt ze vast net zoals thuis.
:+: