Dior (v. Orlando) @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flo31

Dior (v. Orlando) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 08:14

De dag dat ik haar net 5 maand had, moesten er toch foto's gemaakt worden!
Afbeelding

Dior is een 6-jarige merrie van Orlando (Heartbreaker) en ook een kleindochter van Darco, dus de springgenen zitten er wel in. Bij mij zitten ze toch even zoek op dit moment heb ik het gevoel. Na 2 jaar een lusitanische hengst te hebben gereden (alleen dressuur dus), is het wel weer even wennen! Ik neem dan ook een keer per week springles en dat gaat allemaal wel goed, met Dior leren we samen stapje voor stapje.
We hebben toch al wat kleine probleempjes achter de rug, dressuurmatig gaat alles heel goed, maar toen ik net het springen met haar oppakte (bij haar vorige eigenares heeft ze wel parcoers gesprongen van 1m10, maar dan anderhalf jaar op rust gestaan voor de fok), gooide ze zich echt naar de sprong en hefte ze haar benen niet op of sprong ze heel breed en plat. Dit krijgen we er al een beetje uit nu, door rustig op de sprong af te komen en haar vooraf goed te verzamelen. Ook hebben we veel in-outjes gedaan zodat ze het wel moet doen (anders valt ze helemaal in de volgende sprong!)
Dit is ons vorige HAW topic: [RT-HAW] Dior voor het eerst op Bokt!

Ik had eerst geen handschoenen aan, wat bij haar absoluut noodzakelijk is, dus kon ik haar niet genoeg bij mij houden! Dit zie je ook al een beetje bij het opwarmen!
Dus hier rijden we eerst even in:

VW-NW, dit doe ik de eerste 10 min altijd, in stap en draf:
Afbeelding

oppakken:
Afbeelding

Wel heb ik af en toe nog wat problemen om haar achterhand eronder te krijgen (vooral als ik zonder handschoenen rij, dan probeert ze me bijna uit het zadel te trekken), dus probeer ik ook veel overgangen te rijden en vooral het tempo in draf veel te variëren, hier na enkele keren verruimen, kwam de achterhand er dan toch even onder:
Afbeelding

Galopje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cap opzetten en dan aan het werk:
Afbeelding
Afbeelding

Hier hadden we eerst een verticale sprong genomen, maar toen we die 2 gaatjes hoger zetten, besliste Dior dat ze haar voetjes niet 2 gaatjes hoger wou zetten:
Afbeelding
Daarom zit ik hier dan zo raar omdat ik na 2 keer een balk afsmijten, er haar toch helemaal wou overkrijgen. Mijn houding is niet goed, maar Dior had deze wel heel goed gesprongen!
Afbeelding

En mevrouw is daarna nog niet moe:
Afbeelding

Dankjewel voor het kijken en laat gerust een berichtje achter, ik ben er om te leren en wil ook mijn springwerk verbeteren!

Anoniem

Re: Dior (v. Orlando) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:25

Ziet er goed uit. :j
Commentaar: Je armen/handen iets verder uit elkaar houden.
Wij hebben ook een veulen op stal die Dior heet; zijn volle naam is El Diarado. :)