v. roussau
mv. lys rouge
Zara is een zeer gevoelige merrie, maar wel helemaal mijn vriendin. Voordat ik zara kreeg heb ik altijd twee haflingers gehad en daarmee gereden. Jullie snappen dus wel dat de overstap van een haflinger naar een dressuur paard heel erg groot was. Op het begin was het dus ook heel erg wennen met het rijden, maar dat zul je zometeen wel terug zien op de foto's.
Met het rijden gaat het momenteel al stukken beter. We hebben nu zes wedstrijden gereden en hebben nu in totaal al 4 winstpunten. Dit vind ik al super, want zara word altijd heel gespannen op wedstrijd en dit is voor ons beide onze eerste wedstrijd ervaring. We zijn dus vanzelfsprekend in de klasse B gestart met dressuur.
Zara is heel goed voorwaarts te rijden, maar doordat ik zelf heel erg scheef zat door rugproblemen hebben we een beetje moeite gehad met de aanleuning. Hierbij ging ze de heletijd kantelen. Nu mijn rugproblemen weg zijn aan het gaan gaat het ook steeds beter met het rijden. Het kantelen word al steeds minder. Ik heb ook elke week prive les van mijn instructrice. Zij helpt mij en mijn paard heel goed.
Mijn verbeterpunten zijn:
- recht zitten
- handen recht en stil houden (soms ook iets te streng in mijn handen maar word aan gewerkt)
- ontspannen zitten (zat heel gespannen door mijn rugpijn)
- benen stiller en recht houden (kwam ook door de spanning van mijn rugpijn)
Op het begin om jullie even de veranderingen/verschillen te kunnen laten zien:
1. Toen ik zara ging uitproberen.

2. Op mijn 4 jarige haflinger.

Foto's die deze week zijn gemaakt met trainen in de buitenbak:
1.Mooi foto moment
.
2. Even der knappe koppie late zien:).

3. In draf.

4. Op de volte inzet halsstrekken.

5. Nog een keer hals strekken oefenen maar ze moet nog leren lager te komen.

6. Halthouden net niet vierkant:(

7. Uitstappen owhhhhhhh wat is dat moeilijk om mijn rechtervoet aan mijn paard te houden

[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-LORP3QB8.jpg/img]
Overige foto's:
1. Van de winter onze derde wedstrijd in de proef.

2. Van de winter onze derde wedstrijd na de proef klaar
.
3.Twee maanden geleden aan het trainen in de buitenbak.

Het filmpje volgt nog i.v.m. het laden van youtube wil niet lukken daarom volgt deze zo snel mogelijk.
Ik hoop dat jullie een beetje duidelijkheid hebben van mijn rijden met mijn paardje.
Hoop dat jullie berichtjes achter laten met opbouwende kritiek. Deze is zeker gewenst, want we hebben nog veel verbeterpunten.