Arne & Stef_Winston @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Arne & Stef_Winston @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:13

Ben laatst meegeweest met Lisa_Caro naar d'r verzorgfriesjes. Ze hadden op dat moment alleen een longeersinger qua grote, maar toch heb ik nog even gereden. Arne kan erg goed dressuren, alleen wordt ie tegenwoordig niet zo vaak meer gereden(mede door de bak). De bak is nu trouwens leeg :j

Ik zou graag verbeteringspunten horen
Beugels mochten wel wat langer (kwam denk omdat met opstijgen die ging draaien waardoor ik viel :'))
Laatst bijgewerkt door Steef op 21-05-09 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:14

Even je post verduidelijke met de regels van HAW, anders word hij gesloten! :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:15

Probeer je onderbenen wat naar achteren te doen en je handen in draf proberen stiller te houden
Ziet er verder goed uit :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:24

Je houdt je handen vast en laat ze op de hals leunen, draag ze zelf en houd ze hoger. Ze gaat nu namelijk niet in de krul omdat ze ontspant en actief van achter is maar omdat je handen op die plek blijven en ze niet genoeg lengte heeft, ze loopt namelijk ook een paar keer erachter.
Probeer het tempo op 1 hoogte te houden, ik vermoed dat het is omdat je dr redelijk kort van voren hebt dat ze soms teruggaat in tempo.
Verder zit je een beetje in stoelzit, ik denk dat je het beste je beugels een gaatje langer kan doen en dat het dan al minder wordt.

Verder een hele mooie fries! :D

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:28

Hoi,

Ik vind dat je niet zo ontspannen zit, het lijkt alsof het 'staan-zit' ritme niet echt regelmatig is. Ik denk dat je je paard van voor minder tegen moet houden, en van achteruit meer activer houden.
Het lijkt ook alsof je alleen stelling naar buiten hebt (en dat je met je buitenhand teveel 'trekt'), maar dat kan ik niet helemaal goed zien op het fimpje.
Zoals je zelf al zegt zou ik je beugels wat langer doen:) Ook denk ik dat je handen wel wat hoger mogen.
De overgang naar galop vind ik wat tijfelachtig, hij spingt niet meteen aan wanneer jij dat aangeeft.
Ik denk dat het belangrijk is dat je durft te rijden, iets minder twijfelachtig.
Verder vind ik het een leuk paard!

Dat laatste stukje van het filmpje, als je buiten rijdt, zit je volgens mij al veel meer ontspannen dan in de bak.

Steef

Re: Arne & Stef_Winston @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:39

Als ik hem van voor meer meegaf ging die nogal hard, mede omdat ie al even niet was gereden. Ik reed hem voor het eerst ;) dus wist niet echt wat ik moest verwachten. Verder reageerde die niet helemaal op beenhulpen die deed ik idd soms mijn buitenhand er iets bij.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:39

x_Marr schreef:
Je houdt je handen vast en laat ze op de hals leunen, draag ze zelf en houd ze hoger. Ze gaat nu namelijk niet in de krul omdat ze ontspant en actief van achter is maar omdat je handen op die plek blijven en ze niet genoeg lengte heeft, ze loopt namelijk ook een paar keer erachter.
Probeer het tempo op 1 hoogte te houden, ik vermoed dat het is omdat je dr redelijk kort van voren hebt dat ze soms teruggaat in tempo.
Verder zit je een beetje in stoelzit, ik denk dat je het beste je beugels een gaatje langer kan doen en dat het dan al minder wordt.

Verder een hele mooie fries! :D

Hij loopt uit zichzelf al in de krul, ik hoef er niks voor te doen. Ik vond hem zelf nogal gespannen lopen, als ik lange teugel gaf vond ik hem veel meet ontspannen. Handen klopt idd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:45

Maar dan is het juist belangrijk om meer lengte te geven.
Hij loopt nu onder zijn tempo vermoed ik dus watmeer lengte kon geen kwaad. En anders kan je altijd het met je zit proberenop te lossen.

Sonja15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:17

leuk paard ;)
let op je voeten en hakken ;)
en van mij zou ie wel iets actiever mogen ;)
xx

idonea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:36

leuk beestje, maar ik zou toch wel je beugels een stukkie langer maken. TiP: in het basis dressuur boek van Tineke Bartels staat niet alleen in hoe je houding zou moeten zijn, maar ook wat een verkeerde houding namelijk als effect heeft (ze bespreekt verschillende soorten houdingen en ik denk dat ik er eentje herken hierin).

groetjes Idonea

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:33

leuk paard!
Alleen als ik hier zit te kijken, heb ik zin om zelf benen te geven en met mijn zit te duwen... vind je paard echt niet actief genoeg lopen. Hij loopt juist in een arbeidsdrafje wat er wat sloom uitziet voor een fries, ook jou op - en - neer beweging gaat zo langzaam.. Ik zou hem veel actiever rijden.
Ik dacht eerst dat je het filmpje vertraagd had :o

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 13:37

Woest schreef:
leuk paard!
Alleen als ik hier zit te kijken, heb ik zin om zelf benen te geven en met mijn zit te duwen... vind je paard echt niet actief genoeg lopen. Hij loopt juist in een arbeidsdrafje wat er wat sloom uitziet voor een fries, ook jou op - en - neer beweging gaat zo langzaam.. Ik zou hem veel actiever rijden.
Ik dacht eerst dat je het filmpje vertraagd had :o

Ik deed dit vooral omdat de bak dus ook zo klein is. Als ik hem actiever liet lopen reageerde die niet meer op m'n beenhulpen en sneed ie hele stukken af.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:40

Ik zou iig je beugels wat langer maken want je zit helemaal achter op de lepel van je zadel. Dat is voor het prd erg onprettig en kan op lange termijn zelfs drukkingen veroorzaken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:16

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.