Lady Devil is een halve Merens Merrie van 20 jaar.
Ze is L2 dressuur geweest met haar eigenaar.
Ze is 1.60 en super lief <3
Sinds een tijdje hebben een een nieuw zadel een dressuur Daalemanzadel.
ze heeft daarvoor een niet goed liggend zael gehad waardoor ze zich niet goed kon ontspannen,
maar sinds dat nieuwe zadel gaat dat echt perfect.
We zijn nu bezig met het ontspannen en overgangen maken.
Vandaag had ze behoorlijk spierpijn en was ze een beetje stijf.
dus het ging niet zo heel perfect.
Lady heeft ook nog veel moeite met dingen
ze heeft moeite om ontspannen te blijven lopen, in de stap gaat dat heel goed,
in de draf vind ze het erg moeilijk.
We hebben ook al een startkaart aangevraagt, dus we beginnen daar ook binnenkort mee.
Zelf werk ik ook heel erg aan mijn houding,
soms erger ik me dood aan me houding,
dan zit ik niet rechtop, of dan staan me handen waar ze NIET horen te staan

KLAAAAR =D
Bedankt voor het kijken ^^
P.S dat dekje is eigenlijk een veelzeidigheid dekje, mijn dressuurdekje ligt in de was.
Nou veel plezier van de foto's
Ook zal ik het fijn vinden om tips te krijgen.
Hou het wel een beetje redelijk,
we vinden het allebei nog erg moeilijk!
foto's staan niet op volgorde
Liefs, Iris & Lady Devil
Bedankt voor het kijken ^^
maar vind haar heel netjes lopen voor haar leeftijd. Wat een verschil zeg met dat nieuwe zadel!! Schrikbarend gewoon 
) een stuk actiever van achteren zodat ze minder op de voorhand valt. Dus heeeeel veel schakelen! Probeer op 1 lange zijden te versnellen, vertragen, versnellen, vertragen (dus 4 tempowisselingen) en dan arbeidstempo de korte zijde nemen. Dan gaat ze snel reageren en door het verruimen en vertragen moet ze haar achterhand steeds beter gaan gebruiken
zeker tussen de paarden moet je je paard al echt goed voor elkaar hebben. Dat valt soms vies tegen...Ze moet toch wel de hele tijd goed nagefelijk zijn, actief en voorwaarts zijn (ook in de overgangen) en heel goed reageren op je beenhulpen (dit kan ik natuurlijk niet echt zien aan de foto's