Pascale de tuiger aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Pascale de tuiger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 13:20

na ons vorige topic
[RT-HAW] Na 1 jaar, 11jarige @ dressuurles
heb ik nog zo'n 5x op deze eigenwijze muts gereden :)
Erg weinig dus ;)
Ik red het verder niet met school en mijn eigen paardje.. maar ik wil nu strakker gaan plannen zodat ik haar tóch wat vaker kan meepakken :)

Pascale is een eigenzinnige tuiger met een écht merriekarakter! :)
In de omgang mag ze me meestal niet zo.. ze is erg op zichzelf :)
Ons doel met rijden is zo lekker en soepel mogelijk door de bak dansen :)) en dan hebben we nog een lange weg te gaan! :)

Ze is altijd gereden met een menbit op de onderste sleuf en sporen want dan liep ze beter door.. Ze is dus erg dood voor het been. Dit probeer ik op te lossen door schijnovergangen, gewone overgangen, en heel hard belonen als ze echt reageert op been! :)

Ikzelf ben een recreatieruiter die met de eigen pony westernstyle buiten rijdt :) Ik heb nooit echt dressuurles gehad.. misschien ooit.
Ik heb een blessure aan mijn rechterschouder gehad, waar ik niet vanaf kom.. hierdoor wil ik die hand vaak vastzetten, ga ik scheef zitten enz.. Hierdoor probeer ik erop te letten mijn rechterhand dan maar wat naar voor te plaatsen, zodat ik hem iig niet kan vastzetten..
Ik moet mijn beugels dríngend langer houden (halverwege zijn ze even op mooie lengte, maar dat vind ik zelf erg onzeker zitten (stiekem ben ik bang van dat paard _O- )
ik moet zorgen dat ik rechtop blijf zitten, niet zo hoog lichtrijden (beugels langer helpt daar ook bij :+ )
en mijn handen rechtop houden :)

Pascale haar niveau is nog geen B. we pakken namelijk geen galop mee omdat ik daarbij ontzettend ga aanspannen en het ''eng'' vind, hier maakt zij gretig gebruik van en gaat júist dan lopen hupselen en bokken.. :+ eerst stap en draf dus maar (tijdens het rijden gisteren wel een halve volte galop gedaan, geen fotos, had namelijk een pluk manen vast, en de teugels losgegooid O:) )

Het ziet er niet vlekkeloos uit, maar we komen er wel!

Afbeelding
losdraven, netjes hoofd laag/voor!

Afbeelding
even wat meer opgepakt, er zat een fazantman in de weide achter de bak, dus achterin was ze wat schieteriger.. dan liever zo :)
vind het een net beeld! (alleen mijn hand wat overdreven en beter rechtop houden..)

Afbeelding
mooi!! lekker actief! :)

http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 160024.jpg
euh :o
''IK GA LÓPEN!'' :+ lang leve de fazant..

http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 160026.jpg

Afbeelding
vind ik er mooi uitzien :)

http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 160030.jpg
>;) of je gaat op je doos zitten, je beugels moeten een km langer en toch loopt je paard netjes?

http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 160031.jpg
:9

Afbeelding
we hebben ook gestapt ;)

toen kwam het moment dat ik wilde doorzitten en voelde dat ik ging aanspannen, en daardoor ging zij natuurlijk ook gespannen lopen..
goed nagedacht of ik durfde, en de beugels over haar hals gelegd :)

Afbeelding
:+: :9

http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 160050.jpg
typisch moment waar ik toch weer ging aanspannen, en zij tegen de hand komt.. :) lekker confronterend :j

Afbeelding
hier dus met de beugels langer.. ziet er veel beter uit dat heb ik zelf ook door.. hier ga ik aan moeten wennen! :)

Afbeelding
last van rechterarm dus die ging rondzwerven :o

http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 160083.jpg
sja toen was ik toch aan het stunten geweest zonder beugels..
dus een balkje in de bak laten leggen..
tijdje terug had ze haar 1e ontmoeting met balken.. ze durfde er dus eerst niet eens overheen te stappen :x
link naar topic toen

Afbeelding
:))

Afbeelding
:):) ze kan het wel :D

Afbeelding
op dit beeld ben ik trots! :)

Afbeelding
afbouwen en uitdraven/stappen

Ik sta open voor opbouwend commentaar en tips :)

Maartje_M

Re: Pascale de tuiger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:27

Leuke foto's Naal, je kan wel zien dat jullie langzaam wat meer aan elkaar wennen!
Doe die beugels inderdaad maar een paar gaten langer, want dan zit je meteen ook een heel stuk beter!
Probeer een beetje op je handen te letten (ook je linker ;) ) want die doen zo nu en dan nog wat rare dingen. Ik heb af en toe ook het idee dat je teugels wat lang zijn, kan dat kloppen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:29

Ik vind het er netjes uitzien :j Let wel op dat je meer met je buitenhand begrenst ipv met je binnenhand en ze mag hier en daar nog net wat actiever. Ga zo door +:)+

Maante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:30

Wat een leuk paardje, ziet er best goed uit. Idd je handen iets meer op letten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 13:30

teugels laat ik erg graag slippen ja :j omdat ik dan merk dat ik ga tegenwerken.. Dan laat ik ze dus wat vieren om mezelf weer te kunnen ontspannen (en ze pas 5 ronden later weer op te pakken :+)

Ik weet het broem, ik voelde het gisteren ook! (vooral rechtsom?) het voelde heel erg alsof ze van de linkerteugel af wilde lopen.. binnenkort reserveer ik jou weer hoor voor 'n lesje! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:32

Is goed hoor :D Vind pascale een leuke knol, zeker als ze echt gaat lopen :P

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:48

Ang: ziet er super netjes uit zeg :oo !!
Hmmm denk dat je zelfs niet mis zou staan tussen de witte hekjes :D !! ;)

Inderdaad je handen maar daar heb ik ook vaak last van :) !

jullie zijn leuk samen !!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:29

Leuke combi zijn jullie! :))

Pascale heeft een fijne hals hoor, ze loopt er gemakkelijk doorheen en blijft lekker actief. Super! :D

Blijf goed op je handen letten, teugels wat korter en handen op gelijke hoogte. Ook je benen mag je wat langer maken, zodat je iets meer gaat zitten. Verder erg fijn plaatje hoor! ;)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:01

Ang het ziet er super uit!
commentaar weet je eigenlijk al :j
Denk aan je handen en houd je rug recht :D
Ga zo door!

Seppon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:22

Ziet er netjes uit.
En hoe verder de foto's vorderen, hoe beter ze gaat lopen. Probeer nog een beetje op je handen te letten, dan ze op dezelfde hoogte blijven allebei, en niet de ene hoger dan de andere.
En je kapstokjes zou ik ook even op letten. Maar denk dat het wel goed gaat komen met jullie. Jullie zijn een leuk team.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:00

Ziet er goed uit hoor ang! Gaat steeds beter met jullie. +:)+

Tsja, je handen weet je nu ondertussen wel ;)
Je beugels mogen inderdaad langer. En dat is éng, want heel je stevigheid is naar de knoppen :+ Ik ken het als de beste :P
Na 2-3 keer met langere beugels rijden is dat ook weer opgelost :j