Destiny @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

Destiny @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 18:18

Dit is Destiny, een kwpn'er merrie van 8 jaar oud.
Destiny is van een vriendin van mij, en ik ben de trotste bijrijdster :+

Wat voor mij begon als een ramp, gaat beetje bij beetje een stuk beter.
Destiny liep onder het zadel erg scheef, was heeel erg looplustig en als ze het ergens niet mee eens was, deed ze het ook gewoon niet ;)
Een echte merrie dus.

Het gaat de laatste tijd een stuk beter, vandaag hebben we zelfs een sprongetje gewaagd.
Destiny is spring gefokt.

Afbeelding
Even poseren natuurlijk!

Afbeelding
En dan begint het zo scheef.. Een tijdje geleden ging het het hele uur zo..

Afbeelding
Maar na 5 minuutjes loopt ze al beter

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Galopje. Mijn handen liggen hier erg bij het zadel, maar Destiny heeft in de galop veel steun nodig.
Dus van te voren mijn teugels korter maken is een optie, maar tijdens de galop teugels korter maken niet, dan raakt ze een beetje in paniek.

Afbeelding
Weer een scheef momentje..

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Paar passen wijken

Afbeelding
Afbeelding
Des ziet de hindernis staan en word een tikkeltje enthousiast.. :+

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben geen springruiter :D

Afbeelding
Moe maar voldaan..

Aan mijn houding word gewerkt, ik ben vaak iets te streng met mijn hand, pianohanden en op Destiny zie ik aan de foto's dat ik vaak voorover duik.
Nou moet ik zeggen dat ze een verschrikkelijk zadel heeft, maar de eigenaresse heeft een holle rug dus dat is voor haar beter.

Met Destiny haar "scheve acties" leer ik mijn binnenhand ver van de hals te doen, en te ontspannen zodra zij ontspant.
Hier word dus zeker aan gewerkt! Maar tips zijn altijd welkom :D Dus , brand maar los!

Bonitakonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:20

hele mooie foto's
:o

alleen let goed op het hoofd van je paard af en toe iets naar buiten mag iets naar binne.. maar wel echt super :P

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:32

Pas idd op dat je niet naar voren valt ;) Verder ziet het er best goed uit, zeker als ze eerst zo scheef liep is er zeker verbetering :D

Wildgirl

Re: Destiny @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:35

Ik heb het idee dat dit paard behoorlijk op jouw handen hangt?
Ik zou daar eerst aan gaan werken voordat je dingen als wijken mee gaat nemen.
Qua basis,buiging en rechtgerichtheid is dit paard imo nog amper in staat een volte netjes te openen en te sluiten, laat staan te wijken.
Succes ermee!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:40

Springen lukt ook niet mooi met een dressuur zadel 8-)
ziet er verder leuk uit! :D
Probeer om 2 teugels even veel contact te houden, dan heb je ook kans dat je minder scheve momentjes hebt :P

Succes!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 19:04

Bedankt voor de tips!
Het was ook niet Des haar beste dag vandaag, eerst word ze na een uur al uit het land gehaald wegens gietregen, van mij had ze mogen blijven maar de andere merrie's waar ze mee staat moesten naar binnen en ze kan niet alleen staan.
En het waaide nogal, dus ze was fris, 1 hoek van de bak was verschrikkelijk eng ;), dus ze was ook nogal wakker en springerig. Vandaar dat ik op sommige foto's nogal terugwerkend met mn hand ben. Ze wil op sommige momenten als ik net iets te veel mee geef nogal graag onder me uit rennen.
Verder is springen met een dressuurzadel inderdaad niet prettig, haha. Het was ook niet volgens de planning, maar die hindernis stond er zo eenzaam, en t werd nogal verleidelijk hahaha.

Ik ben in ieder geval blij met de vooruitgang! :)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:33

Het was me niet geheel duidelijk hoe je het kantelen van Des haar hoofd oplost. Ik dacht te lezen met de teugels (vergeef me als ik het niet goed heb gelezen). Kantelen van het hoofd kun je vaak ook oplossen door een normaal contact met haar mond te houden waarbij zij de aanleuning opzoekt, en gas te geven. Door haar vooruit te rijden rijd je haar weer recht (beetje knullig uitgelegd misschien, maar het werkt vaak echt, nou ja bij mijn paard iig wel).

Verder sluit ik me bij de rest aan.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 22:07

Het probleem bij des is dat je haar niet vooruit moet rijden, want ze is al ontzettend voorwaarts. Ze wil graag onder je uit rennen, dus gas geven kan niet. Met mijn teugels bedoel ik meer mijn binnenhand ver van de hals, een beetje richting de knie. Als ze dan zakt ontspan ik direct weer, en dat gaat heel erg goed.

O ja, voor degene die het op vielen, op haar rechterbil zit een bult, maandag was die zo groot als een voetbal. Ze heeft een trap in het land gehad. Ze heeft er geen last van er loopt er ook niet kreupel mee ;)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:35

hee sabine!

leuke foto''s, soms mag je wel een knikje in je ellebogen houden

erg mooi paard ook :D

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:28

netjess sabine!!