Axel (draver) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eclaiire

Axel (draver) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:15

Jaja maandje verder zijn we alweer, en ik bedacht me om ook van deze maand eens foto's te showen. We rijden nu in een nieuwe, grotere bak, wat ons beide enorm heerlijk bevalt. Ons probleem zit hem nogaltijd in de galop, maar dit gaat ook steeds beter. Mijn houding is helaas nog steeds om te huilen, schouders vallen naar voren, enkels die kantelen, handen die vliegen. Maar ik doe mijn best! Axel wilt vooral na de galop enorm druk worden, en zijn hoofd de lucht in gooien. Tips graag!

Ons "oude" topic:)
[RT-HAW] Axel @ Work al verbetering?

Oja, uiteraard ook in gestapt/draaft en gereden allebei de kanten op ;). Moet er ook even bij zetten dat deze bakken middenin 't bos ligt. Met rechts een speelplaats met "enge" kinderen, om nog maar niet te spreken over harige viervoeters. (hondjes) :Y)

1.Alles is natuurlijk eng..
Afbeelding

2. Teugels op maat maken.
Afbeelding

3. Hier val ik dus naar voren.
Afbeelding

4. Bochtje om
Afbeelding

5. Vest uit }:0
Afbeelding

6. Teugels wat los, omdat meneer net schrok van een hond :(:)
Afbeelding

7. Hoekje door, jammer dat ook hier weer, ik naar voren val.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Stiekem toch best trots op Ax! Even niet denkend aan mijn houding.
Afbeelding

10. Moe, maar ontzettend trots dat ik heeerlijk gereden heb! :D
Afbeelding

Berichtje zou leuk zijn!:D

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:26

Ziet er helemaal top uit!
Heel gaaf.

uhhm tip is: probeer je benen niet af te steken. Doe je op een paar foto's

Aurora3

Re: Axel (draver) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:32

Wat je zelf al zegt, goed op je kont blijven zitten, schouders naar achter en voor je uit kijken.
Je onderbenen een beetje terugleggen, tegen de buik van je paard en je hakken niet al te ver uitdrukken.

Daarnaast zie ik op sommige foto's pianohandjes en soms heb je je handen te dicht bij je lichaam (foto 9). Neem je teugels anders een klein beetje korter, dan heb je meer te vertellen en houdt je ook makkelijker contact.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:48

Ja mijn handen zijn altijd al een probleem geweest. Ik heb soms inderdaad te weinig contact. Mijn instructice zegt altijd dat ik verliefd ben ( :+ ) en hem niet al te hard wil aanpakken.

Bedankt voor de tips! :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:52

Hey ! ziet er goed uit !
leuk paard heb je en zeker mooi lopen voor een draver :)
het lijkt alsof je paard op sommige foto's op de voorhand valt..
probeer hem van achter naar voor te rijden, vanuit de moter :)
daarnaast ,zoals je zelf al aangaf, niet voorover vallen en mooi trots op je paard gaan zitten :)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:30

Dankjewel! Was wel grappig, een vrouwtje die daar langs liep was heel erg geintresseerd in Axel. Toen ik vertelde dat het een draver was kon ze haar oren niet geloven! :P

Ja mijn houding vind ik zelf ook een erg moeilijk punt!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:51

Bij die eerste foto moest ik wel even goed kijken hoor ;)
Heel apart met die zandachtergrond haha

Paardengek13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:48

Hele leukefoto's en die zandachtergrond haha :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:41

Zeker een knap dier!
Ik heb het idee dat je je balans nog een beetje aan het zoeken bent. Eigenlijk zou je als je het paard onder je wegdenkt, nog netjes op je benen moeten kunnen blijven staan. Maar jij valt om denk ik. Je kan je balans oefenen door als je aan het draven bent, niet om de pas uit je zadel te komen, maar om de twee passen. Of om de drie passen. Of drie passen staan, een pas zitten, weer twee passen staan etcetera. Dit lukt je alleen wanneer je een onafhankelijke zit hebt en netjes in balans zit :)

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:01

Wat een leuke rijplaats zeg! Lijkt me al heel wat ontspannender rijden! :P Ik vind hem echt heel erg leuk lopen. Hij mag misschien eerst iets opgericht lopen met zijn hoofdje en wat voorwaardser lopen. Hij lijkt toch wat op zijn voorhand te lopen. Van daaruit kun je gaan werken naar het omlaag rijden. Je handen iets meer naar voren dragen. Maar echt super leuk!

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:26

Er staat naast deze "kleine" bak, nog een giga mega bak. Jammer genoeg vindt Ax daar het speeltuintje naast erg eng.. Maar goed!
Heino, klopt inderdaad dat ik mijn eigen balans nog niet onder controle heb. Dit komt denk ik toch ook dat ik iets wat spanning op bouw. Bedankt voor de tip, ga het zeker eens proberen!
Senorita, jij zegt dat hij voorwaardser mag lopen, maar hij loopt echt al erg voorwaarts. Ik ben zelf erg blij dat hij hier wat rustiger was. Zijn hoofd mag inderdaad meer op gericht, maar heb je het oude topic al gezien? Ik vind toch dat als ik dit zo zie, dat het er toch al goed uit begint te zien! Mijn handen zijn inderdaad een probleem, ga er eens op letten! :D

Bedankt voor de reacties weer!

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:18

Oke, dat kan ik natuurlijk niet zien op foto's!
succes in ieder geval

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:58

Hihi, nee dat is wel jammer eigenlijk! Maar bedankt voor de tips:D

skatje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:52

wat een leuke draver,, dat heeft zeker heeeeel veel moeite gekost om hem zo lekker ontspannen te laten lopen ;)

leuk leuk!!

groetjes

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:56

hee, is dat in het H'bos?? welke stal sta je als k vragen mag??

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:59

Ziet er leuk uit!
Het lijkt alsof je op een aantal foto's erg naar beneden kijkt (kan dit niet heel duidelijk zien!) Probeer mooi rechtuit te kijken (ik weet hoe moeilijk het is, kijk zelf ook veel naar beneden:P)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:31

Niet alleen moeite, ook heel veel geduld :D Bedankt voor je reactie!

Ja klopt is in het Haarlemmeerse bos:) Ik sta op Stal Starro. Op welke stal sta/rijd jij ?

Klopt inerdaad dat ik naar beneden kijk af en toe. Geen idee waarom eigenlijk want dat hoofd blijft wel zitten :P

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:48

Volgens mij zit er een algemene moeilijkheid bij jouw houding, wat je niet gaat oplossen met dingen zoals 'benen naar achteren' of 'rechtop zitten'.

Je ziet namelijk dat je hele houding vanaf je hakken tot je hoofd uit balans is. Doordat je beugels eigenlijk nog iets te kort zijn, kun je hierin je voeten afsteken. Dit gebeurd meestal doordat je onvoldoende balans hebt zonder beugels en dus je beugels gebruikt als 'steun'. Door het afsteken verplaats je een deel van je gewicht verder naar voren, waardoor je je kont naar achteren duwt (schouders naar voren) om te compenseren. Hierdoor zit je (ondanks dat het op de verkeerde manier is) weer in balans. Begrijpelijk?

Wat ik dus voor je houding heeeeeel erg zou willen aanraden is rijden zonder beugels/zitles. Hierdoor leer je om je beugels niet als steun te gebruiken en je hele gewicht goed te verdelen (kont als middenpunt, benen daar recht onder hangend, schouders er recht boven).
Ik weet natuurlijk niet of dit wel mogelijk is met jouw paard, aangezien je zelf aangeeft dat hij nog wel eens schrikkerig is. Dit kan je misschien wat onzeker maken om te beginnen zonder beugels te rijden. Misschien kun je dit eerst oefenen aan de longe (werkt echt super goed!) of eventueel in een wat vertrouwdere omgeving, eventueel zelfs met een vertrouwder paard.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Het feit dat je hoofd naar beneden kijkt is eigenlijk een resultaat van je bovenlijf, wat naar voren hangt. Zodra dat mooi rechtop is, zal je hoofd gemakkelijker daar bovenop blijven staan en niet naar beneden "vallen". Vaak gaat het namelijk bijna automatisch, als gevolg van je houding.

Veel succes! Je hebt een mooi paard en een mooie vriendelijke hand, ook al kun je daar nog aan werken. Zo zie ik ze liever!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:19

Eclaiire schreef:
Niet alleen moeite, ook heel veel geduld :D Bedankt voor je reactie!

Ja klopt is in het Haarlemmeerse bos:) Ik sta op Stal Starro. Op welke stal sta/rijd jij ?

Klopt inerdaad dat ik naar beneden kijk af en toe. Geen idee waarom eigenlijk want dat hoofd blijft wel zitten :P

Ik reed eerst een pony bij een boerderij aan de Spieringweg, dus tegen de groene weelde aan.. en k ga nu een paardje rijden op een stal aan de Dijk, bij Nieuwe Brug.. Maar vroeger kwam ik wel op stal starro (toen nog de leeuw) want een vriendin van me had daar paardjes staan.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:33

Jethafa, bedankt voor de uitleg! Ik ga dit vanmiddag meteen al proberen. Ik baal eigenlijk zelf ook enorm van mijn eigen houding. Hopelijk kan er nog wát verbeterd worden!