Zapallo B (v. Nassau) van vijf @ wedstrijd Loenen + winst!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Zapallo B (v. Nassau) van vijf @ wedstrijd Loenen + winst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 08:48

:wave:

Gisteren hebben we wedstrijd gehad in Loenen op de schaapsweide.
Zo'n leuke wedstrijd altijd, maar lastig dat de grond zo ongelijk is en dat hebben we ook gemerkt.
Dit was de eerste keer dat ik hier met Ap was. Hij is vorige week vijf jaar geworden. Ik rijd hem sinds augustus 2007.

Voor deze wedstrijd waren we B+5, we rijden niet zoveel wedstrijden samen omdat we niet beschikken over een auto die een trailer kan trekken helaas.
Vorige week hebben we nog wel onderlinge wedstrijd gehad waarbij we 1e waren :)!

Een tijd terug was hij erg scheef en strak op de linkerkant. Dit hebben we er nu gelukkig uit, maar nu lopen we natuurlijk weer tegen iets nieuws aan (gelukkig).
Op de volte heeft hij aan beide zijdes en op rechts iets meer echt enorm moeite met de lengtebuiging. Links gaat het dus steeds beter maar rechts probeert hij er op werkelijk elke mogelijke manier onderuit te komen en wel zo dat ik het soms niet in de gaten heb. Schouder erin, schouder eruit, achterhand naar binnen, achterhand naar buiten.. Heb zelf nog erg veel moeite om zo snel met hem mee te gaan en hem te dus te begrenzen. We hebben 1x in de week dressuurles en 1x in de week springles. Bovendien lessen we 1 keer in de week bij Danielle te Bokkel.
Bij haar rijd ik de laatste tijd eigenlijk alleen op de volte, in gedachten een lijn trekken over de grond en daar overheen rijden zodat ik extra goed in de gaten heb wanneer hij uitzwaait of schouder/achterhand naar binnen zet.

Op de wedstrijd moesten we als allereerste, dus we konden nog mooi een plat stukje uitzoeken om op los te rijden en hij liep echt heerlijk!
Toen we later dus de ring in gingen kregen we nogal last van het wisselende terrein, omdat we op een plat stuk losgereden hadden (dom :+ )
De eerste proef drukte hij zijn rug weg, was enorm wisselend in de aanleuning, zette een onderhals op en ook de proef was slordig omdat ik zelf veel foutjes maakte. We hadden hier 178 punten wat natuurlijk jammer was, maar waar ik het precies mee eens was, erg terechte punten :j. De tweede proef ging iets beter, nog even losgereden op scheef terrein en iets meer naar voren gereden. Hier waren we 3e met 193 punten :)! Had zelf die punten niet verwacht eigenlijk! Ook mochten we door naar de finale van het Rabobank stimuleringsplan, waar ik helaas niet aan mee kon doen omdat ik moest werken |(.

En nu de foto's (willekeurige volgorde):

Afbeelding
1. Achterin de foto kan je de (scheve) ringen en het oplopende stukje losrijterrein nog zien.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. Halslijn mag veel meer zakken en been lang laten.

Afbeelding
4. Inzetten voor een pasje wijken. Vind hij nog erg moeilijk en kropt zich vaak veels te veel op.

Afbeelding
5. Galopje. Kantelt het hoofd teveel en komt iets te diep.

Afbeelding
6. Buitenschouder begrenzen!

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. In de proef.

Afbeelding
9.

En dan was er nog een paard in het M1/M2.. Nou echt sprekend die van mij! Iedereen kwam erover naar me toe. Geen idee welke combinatie dit is maar het was echt grappig!
Zie de foto hierboven van mijn paard maar..
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :evaw:
Laat je een reactie achter als je er toch bent :)?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:04

Mooie fotos Renee! :)
Jullie doen het super, en vind jullie een leuke combinatie! :)
En dat meisje met haar paard lijkt inderdaad veel op jou! :P

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:18

Gefeliciteerd met je hoge punten! :)
Dat andere paard lijkt inderdaad wel op die van jou, maar als je naar de rug kijkt zie je wel duidelijk verschil.
Ik ga niet alles zeggen, de rest wordt denk ik verder in dit topic wel gezegd ;), maar let erop dat de stap zuiver blijft.
Op deze foto lijkt het bijna telgang: http://94.100.116.111/576750001-5768000 ... _j2Ov.jpeg .
En ik zie nog best veel spanning in de hals, misschien moet je hem proberen wat vaker lang en laag over de rug te rijden.
Wat je ziet (vooral op foto 4), is dat hij zijn voetje dan 'uitklapt', hij maakt zijn voorbeen dan niet mooi rond, maar strekt en 'klapt' de hoef uit. Op foto 9 zie je dat niet, en is het voorbeen veel ronder.
Succes nog verder!

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:22

Mooie foto's zeg :)

Ik heb volgens mij nog tegelijk met jou losgereden :) (reed op een fries en moest rond 9u mn eerste proef starten in ring 3)
Probeer jezelf wel netjes lang te blijven maken, heb het idee dat je soms nog wat je hakken optrekt en daardoor je bovenlichaam ook wat naar voren kruipt.. Verder ziet het er super netjes uit :j

(even offtopic: Weet jij toevallig wie er van de vereniging uit foto's maakte op de wedstrijd? Er zijn van mij foto's gemaakt in ring 3 maar ik heb geen idee waar die terug te vinden zijn :o )

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 09:30

Dankjewel Sharon! :)

@ _Pansy_ : Dankje voor je commentaar, nu je het zegt zie ik het ook op de foto maar eigenlijk krijg ik altijd juist over zijn stap grote complimenten omdat die zo mooi ruim is en hij bijna drie hoeven overstapt, maar dit kan natuurlijk een verkeerde momentopname zijn. Heb vrijwel altijd 7ens en 8en voor de stap. Over dat lang en laag over de rug rijden heb je zeker gelijk! Dat proberen we ook steeds meer maar hier heeft hij nog erg moeite mee. En natuurlijk is er verschil in het ruggebruik met dat andere paard.. Maar het lijkt me dan ook vrij oneerlijk het ruggebruik van een M1/M2 paard te vergelijken met dat van een paard dat net anderhalfjaar onder het zadel is.. Toch bedankt voor je commentaar en ik ga er zeker iets mee doen!

@ :)Ikkuh:) : Kan me zo niet herrinneren dat ik je heb gezien! Heb wel een andere fries gezien maar die moest volgens mij B rijden.. Misschien als ik een foto zie dat ik het weer weet haha :). Had je wel goed gereden?

Volgens mij zijn er foto's gemaakt van http://www.delelieaard.nl, als die site het niet doet gewoon even googlen op de lelieaard! Succes :)!

Samanthaa_

Re: Zapallo B (v. Nassau) van vijf @ wedstrijd Loenen + winst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:32

Ziet er netjes uit ;)

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:38

Ziet er netjes uit Renee!
En nette punten ook :D
Komt helemaal goed!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:29

apppiee !
hij ziet er echt goed uit renee
en super punten :)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:30

Supper Punten zeg!:).

Wat een Appart terrein zeg.. Hmmmm..

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:24

Bedankt allemaal!
Terrein is inderdaad erg scheef ja, maar wel erg mooi daar!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:32

Hee ziet er mooi uit meid ! :j
Idd een dubbelganger :+
Super van jullie punten! :) jullie gaan het ver schoppen !

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:49

Hee Renee, wat een leuk ding is Appie :D
Gefeliciteerd met je punten trouwens, erg netjes!

Bij 't rijden komt ie nogal strak op me over, wellicht omdat het een groot en vreemd terrein was, maar wel wat om aan te werken dus. Rijd je hem wel eens lang/laag los? Ik denk als je dat doet in combinatie met veel volte's en wendingen dat hij dan een stuk losser wordt, en fijner te rijden.
Succes in ieder geval samen, jullie zijn leuk :D haha

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:56

Renee van harte gefeliciteerd.
Er is denk ik al zat commentaar gegeven.
Plezier straalt er van af !

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 16:05

Klopt precies wat je zegt Vera! Hij vindt het erg moeilijk om zijn rugspieren te gebruiken en wil zich graag opkroppen en vast zetten. Zeker op de wedstrijd is dit altijd wat erger. We proberen zoveel mogelijk lang en laag te rijden alleen dit laat hij dus bijna niet toe omdat dat hem zeer doet in de rug omdat hij dan die spier moet gebruiken.. Gelukkig oefenen we dit veel in de les en gaat het stukje bij beetje vooruit, in het begin was het helemaal een ramp. Bij Danielle in de les is het enige wat we doen voltes en wendingen rijden en daar wordt hij erg fijn van. Ook longeer ik hem 1 keer in de week aan de Pessoa (staat een topic over in mijn profiel), en daarvan wordt hij super door zijn lijf, moet je maar eens kijken anders als je dat leuk vind.
Grappig om te horen in elk geval dat je precies het probleem & de oplossing noemt waar we aan werken! We zijn/gaan er dus hard mee aan de slag, echt bedankt voor je commentaar hihi. :D

Jij ook bedankt Marieke!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:07

Heb ff gekeken maar denk inderdaad dat dat passoa-werk hem wel goed doet :j Probleem met zo'n lang paard is dat ie zichzelf eigenlijk kort en wendbaar moet maken, zonder opgekropt en achter de loodlijn te gaan lopen, dat is gewoon erg lastig :j
Maare gewoon lekker doorgaan met lessen en longeren en gewoon veel wendingen blijven rijden, 't gaat misschien langzaam maar je boekt wel vooruitgang :D

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:36

Leuke combinatie jullie zeg!

Door veel voltes en wendingen te rijden krijg je zo'n lang lijf los en meer bij elkaar. Maar hier gaat zeker wel wat tijd over heen.

Maar ik zie dat je op gras zonder kalkoenen rijdt. Ik zou dat echt niet durven, veel te bang dat ik zou uitglijden, heb jij daar geen last van?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 17:39

Dankjewel!
Ik denk alleen dat het op de foto onduidelijk is dan, want ik heb toch echt met stiften gereden :j.. Durf het ook niet aan zonder hoor! Zeker niet op zulk terrein..

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:43

Ok, dan zal ik wel niet goed gekeken hebben. Ik kreeg het al helemaal benauwd dat ik de foto's zag.

Maar ik blijf erbij, leuke combinatie, en weer wat on-topic, sommige foto's duikel je wat voorover. ;)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 17:43

Klopt! Heb ik erg veel moeite mee de laatste tijd om terug te blijven zitten.. Wil graag meegeven met mijn handen maar doe dit met mijn hele lichaam haha. Het is al beter dan het was, maar in elk geval bedankt voor de tip en het compliment!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:38

Appiee :D
Ziet er goed uit meid.!
Het is je gegunt.!
Wel jammer dat je moest werken maar wel goed gevoel dat je anders mee had mogen doen ;)

Ik zou zeggen ga zo door ;)

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:19

gefeliciteerd met je wp en prijs!
Ziet er netjes uit, en ben het met je eigen opmerkingen onder de foto eens, dus je weet al wat er moet gebeuren.
Ga zo door!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 13:04

Bedankt!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:37

Gefeliciteerd met je prijs, Renee! :D