Gisteren hebben we wedstrijd gehad in Loenen op de schaapsweide.
Zo'n leuke wedstrijd altijd, maar lastig dat de grond zo ongelijk is en dat hebben we ook gemerkt.
Dit was de eerste keer dat ik hier met Ap was. Hij is vorige week vijf jaar geworden. Ik rijd hem sinds augustus 2007.
Voor deze wedstrijd waren we B+5, we rijden niet zoveel wedstrijden samen omdat we niet beschikken over een auto die een trailer kan trekken helaas.
Vorige week hebben we nog wel onderlinge wedstrijd gehad waarbij we 1e waren
!Een tijd terug was hij erg scheef en strak op de linkerkant. Dit hebben we er nu gelukkig uit, maar nu lopen we natuurlijk weer tegen iets nieuws aan (gelukkig).
Op de volte heeft hij aan beide zijdes en op rechts iets meer echt enorm moeite met de lengtebuiging. Links gaat het dus steeds beter maar rechts probeert hij er op werkelijk elke mogelijke manier onderuit te komen en wel zo dat ik het soms niet in de gaten heb. Schouder erin, schouder eruit, achterhand naar binnen, achterhand naar buiten.. Heb zelf nog erg veel moeite om zo snel met hem mee te gaan en hem te dus te begrenzen. We hebben 1x in de week dressuurles en 1x in de week springles. Bovendien lessen we 1 keer in de week bij Danielle te Bokkel.
Bij haar rijd ik de laatste tijd eigenlijk alleen op de volte, in gedachten een lijn trekken over de grond en daar overheen rijden zodat ik extra goed in de gaten heb wanneer hij uitzwaait of schouder/achterhand naar binnen zet.
Op de wedstrijd moesten we als allereerste, dus we konden nog mooi een plat stukje uitzoeken om op los te rijden en hij liep echt heerlijk!
Toen we later dus de ring in gingen kregen we nogal last van het wisselende terrein, omdat we op een plat stuk losgereden hadden (dom
)De eerste proef drukte hij zijn rug weg, was enorm wisselend in de aanleuning, zette een onderhals op en ook de proef was slordig omdat ik zelf veel foutjes maakte. We hadden hier 178 punten wat natuurlijk jammer was, maar waar ik het precies mee eens was, erg terechte punten
. De tweede proef ging iets beter, nog even losgereden op scheef terrein en iets meer naar voren gereden. Hier waren we 3e met 193 punten
! Had zelf die punten niet verwacht eigenlijk! Ook mochten we door naar de finale van het Rabobank stimuleringsplan, waar ik helaas niet aan mee kon doen omdat ik moest werken
.En nu de foto's (willekeurige volgorde):

1. Achterin de foto kan je de (scheve) ringen en het oplopende stukje losrijterrein nog zien.

2.

3. Halslijn mag veel meer zakken en been lang laten.

4. Inzetten voor een pasje wijken. Vind hij nog erg moeilijk en kropt zich vaak veels te veel op.

5. Galopje. Kantelt het hoofd teveel en komt iets te diep.

6. Buitenschouder begrenzen!

7.

8. In de proef.

9.
En dan was er nog een paard in het M1/M2.. Nou echt sprekend die van mij! Iedereen kwam erover naar me toe. Geen idee welke combinatie dit is maar het was echt grappig!
Zie de foto hierboven van mijn paard maar..

Bedankt voor het kijken!

Laat je een reactie achter als je er toch bent
?
, maar let erop dat de stap zuiver blijft.
)