Hunter Jack @ work

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hunter Jack @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:39

Een hoop veranderingen de laatste tijd, ik ben met mijn eigen paard van stal verhuisd, er is bij haar helaas spat klasse 5 geconstateerd dus op rust!

Gelukkig heb ik superfijne nieuwe stalgenoten en kreeg eigenlijk meteen een paard aangeboden om te rijden, heeeeel lief!

Het is Ierse Hunter, hij zal rond de 8 jaar oud zijn!
Over het rijden weet ik eigenlijk zo goed als niets wat er mee gedaan is, wel loopt ie af en toe jachten mee.

Ik beschouw hem eigenlijk als groen en zo rijd ik hem dan ook!

Hij heeft van zichzelf heel erg de neiging om zich op te kroppen en dan nergens meer op te reageren, dus dat was prioriteit nummer 1! Nu, na 4 keer rijden is dat er zo goed als uit! Hierin werdt hij ook zo krom als een hoepel!
Voorwaarts kon ook niet, nu wel!
Het moge duidelijk zijn waar wij dus mee bezig zijn, rechtrichten en van achteren naar voren rijden!

De 2 keer dat ik hem reed begon hij erg te schudden met zijn hoofd om onder mijn teugelcontact uit te komen! Dit heb ik genegeerd en is nu ook al weer zo goed als over!

Hij kan zich ook erg sterk maken en dan gewoon ineens links ipv rechtsaf gaan :=

Ik probeer hier niet over in gevecht te gaan, gewoon met rust en zachte hand op te lossen door er op tijd bij te zijn en wat meer met mijn buitenteugel rijden!

Het is voor ons allebei erg wennen aangezien ik heel wat anders van hem verwacht dan er volgens mij altijd gedaan is :=

Ook issie nogal wat eh, breder dan mijn eigen paard :=

Tips zijn van harte welkom, mijn houding ben ik hard aan aan het werken!

Kijk en geniet van deze knappe vent!

1.
http://lh5.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc8S ... g_2962.jpg
net erop, lekker stappen!

2.
http://lh4.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc8X ... g_2971.jpg

3.
http://lh4.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc8e ... g_2986.jpg

4.
http://lh5.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc8i ... g_2998.jpg
Bezig met van achteren naar voren rijden!
Ben hier erg tevreden over mijn houding, mijn hakken mogen wel nog wat meer naar beneden!

5.
http://lh5.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc8j ... g_3000.jpg
Idem, tenen naar binnen!

6.
http://lh6.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc8n ... g_3009.jpg
Galopje, ik moet rechter blijven zitten!

7.
http://lh4.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc8o ... g_3013.jpg
Schouders los en tenen naar binnen!

8.
Afbeelding
Hier zie ik pas goed hoeveel ik ben afgevallen :+

9.
Afbeelding
Schouders los en bekken kantelen!

10.
Afbeelding
Tenen naar binnen!

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Galopje, hier lijkt het alsof ik teveel druk heb, maar zijn bit is iets te groot, morgen gaat er een kleinere in!

13.
http://lh6.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc86 ... g_3056.jpg

14.
Afbeelding
Schouders, tenen en hakken :+

15.
http://lh6.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc9E ... g_3082.jpg

16.
Afbeelding

En toen ineens, na een half uurtje, viel het kwartje bij ons beiden! Hij begon mijn hand mee te nemen en ik was zoooo verbaasd :=
Ik dacht dat dit een proces van weken zou zijn, maar hij begon te lopen :oo
Helaas toen hij dit deed begon ik ineens naar beneden te kijken en zit ik dus weer als een idioot :')
Gaan we aan werken!

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding
Ik heb hem liever iets voor of op de loodlijn, maar het is een begin!

19.
Afbeelding
Zo wil ik hem graag, actief van achteren, hand mee naar voren nemen!

20.
Afbeelding
Hier kantelt ie, dit komt omdat ie nog niet bevestigd is in het rechtrichten en mijn hand meenemen!

21.
Afbeelding
Die hals :oo
Ik moet mijn handen gelijk houden en voor me kijken!

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding
Braaaaaaf paard!

24.
Afbeelding

25.
http://lh5.ggpht.com/_0DazXpGllnk/Sgc9e ... g_3151.jpg

Twaalf

Re: Hunter Jack @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:49

Ziet er netjes uit meis!
Vind het knap hoe je in zo'n korte tijd veel vooruitgang kan boeken met hem!
Vergeleken met de foto's van jullie derde keer rijden :oo
Idd letten op je tenen naar binnen en af en toe hielen uitdrukken.
Meer kan ik eigenlijk er niet op aanmerken, jullie zijn goed bezig!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:52

Fijne foto's Jolijn! Ik vind het zo super voor je dat je lekker een paardje hebt om mee aan het werk te gaan!!!
En ondertussen duimen dat de behandeling van Robijn aanslaat :)

Ik vind dat je fijn met hem aan het werk bent, kijken wat hij aankan en niet overvragen, maar wel grenzen opzoeken. Je houding herken ik erg terug in het mijne (niet dat je hetzelfde zit :+ ) maar als je met je paard bezig bent of het is/wordt spannend dan zak je wat in elkaar..

Komt helemaal goed, ik kom Jack gauw een keer meeten :P
*en daarbij ook de rest van de paardenstapel natuurlijk :+: *

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 00:03

Uhhhh. Zoals je tegen mij altijd zegt: handen naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 00:06

Dankjullie wel zeg :D

Robeer: Hahaha, op sommige foto's heb je helemaal gelijk :j
Alleen mijn armen zijn te kort soms :o

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 00:11

Wat een onwijs gaaf krachtig paard!
Ik vind het best knap dat je een aantal problemen snel hebt weten op te lossen!
Verder raad ik je aan om nog meer overgangen te rijden want soms zet hij zijn achterbenen
nog wat lui neer maar ik vind het voor het aantal keer rijden wel al super gaan!
En je tenen+schouders maar dat weet je zelf al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 00:15

Over zijn achterhand heb je helemaal gelijk, hier wil ik in de toekomst zeker mee aan het werk gaan! Bedankt voor het compliment trouwens, ik vind het ook echt een heeeeel gaaf paard!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:22

Prachtig paard! Ziet er fijn en ontspannen uit. Als je straks wat langer aan het werk bent mag je inderdaad meer aan de activiteit werken zodat dat achterbeen er nog lekkerder onder komt. Dan zal ze ook losser in de kaak worden. Je zegt dat jouw armen te kort zijn, maar zijn nek is te lang ;) Dus als het niet de bedoeling is dat je hem lang laat rijden en je pakt hem over een tijdje als de tijd rijp is op, dan mogen de teugels een stuk korter. Houdt hij dan wat vast, wat stug in de kaak terwijl je wel zelf het paard niet hinderd, een ontspannen hand/arm hebt en het paard goed actief is? Dan even een ophouding, elleboog langs het lichaam een stukje doorhalen en gelijk weer toegeven. Hierbij zijn de teugels op maat dus je tilt je handen boven het zadel en je ontspant, geen druk en vasthouden. Hierbij goed benen en je handen steeds weer duidelijk terugplaatsen (meegeven). Mijn merrie wil vaak ook lekker lang lopen ondanks dat ze heel actief loopt. Dan buig ik lekker veel in voltes in en draai dan steeds de andere hand op in voltes. Soms wil ze dan vasthouden aan een kant, dan maak ik een ophouding en zodra ze daar op reageer plaats ik mijn handen weer getild en boven het zadel. Maar das pas voor over een tijdje, als jullie daar aan toe zijn. Nu is het heerlijk om de ontspanning op te zoeken, veel oefeningentjes en niet op de hoefslag hangen, dat vinden ze heerlijk makkelijk ;) Succes allebei! :)

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:52

Jeetje, robijn spat?? Hoe dat zo opeens? En op welke stal sta je nu dan?
Wel gaaf dat je nu toch nog iets te rijden hebt, en wát een gaaf dier zeg :D. Echt een hele gave uitstraling vind ik 'm hebben. Ik ben benieuwd hoe 't er over een tijdje uit zal zien! Komt vast goed :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:45

Joceline: Bedankt voor de tips maar ik rijd klassiek en werk dus niet met ophoudingen. Iig niet zoals jij ze beschrijft! Ik werk wel met veranderende druk op de teugels, maar daar zijn wij idd nog niet aan toe!

Olga: ja, het zat er al hoor, maar ze liep al een tijdje niet regelmatig... Helaas is dit dus de oorzaak... Ik wist ook niet waar ik het zoeken moest, was zo ontzettend geschrokken!
Ik sta op Vitanova, superfijne stal!

Het is idd een heel gaaf paard en ontzettend lief idd.

Ik zei het ook al, ben echt benieuwd hoe wij over een tijdje samen door de baan gaan :j

Laura: bedankt :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:28

Wat een ontzettend leuk dier zeg :D
Onwijs lief van je stalgenoot!

Vooral je houding kun je nog aan werken.
Vind het erg goed dat je hem gewoon als groen beschouwd, en zo ook aan de slag gaat! Lekker rustig en niks forceren.

Je bent echt een vriendelijke ruiter Jolijn, top +:)+!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:00

Leuke foto's Jolijn! Ziet er netjes uit!
En wat heeftie toch een trouwe ogen zeg! Echt mooi!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:09

Heel mooi paard! En idd, na het kwartje was het ineens toppie! En als je dit al hebt bereikt wordt het alleen nog maar toppie-er met alle tips van bovenstaande mede-bokkers (nee ga ze niet herhalen, veel ervan wijs je ntuurlijk zelf ook al op)

Succes nog verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:53

Dank jullie wel!

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:22

Ik heb het gevoel dat als hij zo zijn hoofd omhoog houdt, hij jou ook niet echt draagt. Weet niet hoe lang het duurde voordat hij begon te zakken? Edit: ik zie het nu (een half uurtje).

Het is echt een mooi paard, maar ik zie ze toch liever wat lager in de hals lopen, zo gebruiken ze mooi de rug en buikspieren (en dan hoeft hij echt niet in een krul te lopen ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:07

Petradek: hier heb je helemaal gelijk in, hier ben ik ook mee bezig, maar zolang hij hier niet in meewerkt wordt dit lastig ;)

Zoals je ziet gaat ie naar het einde toe wel lekkerder ontspannen en daar ben ik echt al heel blij mee want ik had eigenlijk verwacht dat dit veeeeeeel langer zou gaan duren :=

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:25

wat is het toch een knap paard he jolijn!

na het half uurtje zie je echt al veel verschil! ziet er goed uit. probeer nog net iets meer aan je houding te werken! gaan we samen wel een keer aan werken ;)
weet dat dat voor jou erg moeilijk is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:30

Dankjewel!

Ja, is het ook, maar het ging vandaag al weer een stuk beter zoals je gezien hebt!

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:22

Wat leuk een ierse Hunter!
Ik vind het er toch erg leuk uitzien in zo'n korte tijd! Wat oppassen dat je niet teveel naar voren valt, en ik geloof dat je niet helemaal ontspannen zit je trekt je schouders zelf ook iets op.