Macallan (Gribaldi) @ springwork

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

Macallan (Gribaldi) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:28

He Hallo!

Dit is Macallan, een 11jarige kwpn-er ruin. Maar sinds 3 jaar pas goed onder het zadel.
Daarvoor heeft Macallan een lui weilandenleventje gehad, na de vorige eigenaresse vroeger is verongelukt tijdens een buitenrit en bang is geworden.
Ik rijd macallan eigelijk alleen maar buiten, de eigenaresse doet vooral het bak-werk, en ik rijd hem meestal in bos of strand.
Maaar vandaag niet! De laatste keer dat ik hem in de bak reed zijn er ook foto's gemaakt, daar had ik een nogal strenge hand.
Ik probeer er zeker aan te werken! En mijn beugels zitten zo kort wegens kraakbeenafwijking in mijn benen, vooral mijn knieën.
Ja, het zit verschrikkelijk, maar als ik langer zit met mijn beugels, kan ik de volgende dag niet meer lopen. :+

Dus hier, Macallan!
Afbeelding
Poseren :9

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Tsja, er ontgaaat hem niets! Overal spoken :D

Afbeelding
Drafje (Macallan heeft een nogal ruime draf, het verruimen is nog spectaculairder en zowat niet uit te zitten }> )

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Opwarmertje, jammer van die staander..!

Afbeelding
Afbeelding
Joepiee

Last but not least;
Afbeelding
Hoger durfde ik niet :+

Ik vind springen leuk, als ik weet dat het paard 9 van de 10 keer springt. Een dressuurruiter dus, haha.
Macallan helpt me er echt doorheen, ondanks mijn eigen fouten weigert hij tot nu toe nooit!

Oja, tuurlijk heb ik ook linksom gereden, voor degene die het opviel dat de foto's rechtsom zijn ;)

tips over mijn houding zijn van harte welkom :D ik wil er zeker aan werken!

Laatst bijgewerkt door Reformer op 09-05-09 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Froexiie

Re: Macallan (Gribaldi) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:30

Leuk hoor! :)
Ik vind je houding verder ook goed misschien iets meer meegeven?
Snap deze zin niet zo goed;
Daarvoor heeft Macallan een lui weilandenleventje gehad, na de vorige eigenaresse vroeger met hem is verongelukt en bang is geworden.

Hebben ze een ongeluk gehad? Want als hij verongelukt is dan had je nu niet meer kunnen springen, vrees ik ;)

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:32

Het ongeluk is tijdens een buitenrit gebeurd, macallan is er goed vanaf gekomen maar de ruiter minder, vandaar dat ik het 'verongelukt' noem :p. Verkeerde benaming misschien, geef je gelijk haha.

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:32

Ziet er leuk uit, vind je paard ook errug leuk :D
Tips: je handen iets meer naar voor meegeven en, maar dit kan ik ook verkeerd zien, lijk je af en toe op de hals te steunen? (niet doen dus :P). En tenen naar binnen (let er op dat je hem niet 'prikt' tijdens de sprong).
Verder goed hoor! (De meeste van je 'fouten' maak ik zelf 6x zo erg haha daarom herken ik ze)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:33

Ik blijf het een beauty vinden Sab! En je hand ziet er een stuk vriendelijker uit dan bij de vorige fotosessie, complimentjes!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:35

je paard doet me erg denken aan mijn Gribje, vooral ook die lange ballerinabenen en die ontzettend ruime draf... Veel oefenen, desnoods aan de longe met iemand erbij, dan komt je balans en het uitzitten vanzelf. En ook dat alles willen zien, dat ken ik ook :D

Voor een dressuurruiter heb je volgens mij (ben ook maar een simpele alleen-maar-dressuur-ruiter ;)) helemaal geen gekke springhouding: je kijkt mooi voor je uit, niet naar de hindernis, knap...Verder zou je je schouders iets meer naar achter kunnen houden voor het "mooi rechtop", maar al met al ziet het er niet gek uit hoor.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:37

Rijerijerije ; wat leuk, ook een gribje! Heb even in je profiel gespiekt, ook van die lange benen, haha! Vind het zo mooi! (en ook nogis het zelfde dekje, haha)

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 13:29

Niemand meer tips? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:36

geen tips, maar lekker hoor, beetje springen!
Heb je al eens met een fries gesprongen ??

gr.
eva

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:56

Hoi ! Wat een leuke combinatie ! :)
Ziet er erg goed uit zeg ! :D Top ! :D
Over het springen wil ik alleen zeggen dat je iets meer mee moet geven met je handen, ietsje naar voren, hoeft niet veel te zijn, maar dat het paard net ff wat meer ruimte heeft om over de hindernis te komen :)
en je mag zelf wel wat meer meebuigen met z'n hals, niet op z'n hals hangen, maar meer met je borst naar z'n manen.

Veel plezier nog met je paard ! :)

idontknow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:18

hallo,

Leuk dat je als dressuurruiter ook eens een sprongetje waagt,
over je houding boven de sprong heb ik op te merken dat je niet voor de beweging van je paard mee moet gaan. en natuurlijk moet je altijd op de sprong meegaan maar op een kruisje van 50 cm hoeft dit niet te overdreven worden.
verder ziet het er wel leuk uit hoor!
veel suc6 verder

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:21

Ben zeer te spreken over het paard wat je onder je kont hebt. Zeker op foto 4. Paard kan veel meer in mijn ogen.

De eigenaresse is toch niet overleden na dat ongeluk of was dat voor de huidige eigenaresse?

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 17:48

Nee, die is niet overleden! Alleen erg bang geworden.
Ze is niet de huidige eigenaresse meer.

Bedankt voor de tips :). Paard kan inderdaad veeel meer, vooral de dressuur, springen is puur de afwisseling. Het is een erg werkwillig paard!

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:44

Heee, volgens mij rijd dit paard bij mij op de manege. Kan dat kloppen. Bij het springen steekt 'ie z'n hoofd erg naar voren.

Heeft de eigenaar toevallig les bij Christa Hogendoorn? :+

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:51

Hahaha ja klopt ! ;) Blauwgelevendel?