Ja, we gaan het dan toch gewoon doen; een topic van Tych en mij bij @work!
Tycho is een Nederlands Trekpaard van bijna 4, ong. 1.74m hoog en blauwschimmel.
We hebben hem sinds oktober 2005 en dus zelf opgevoed en opgeleid.
Vorig jaar zomer is hij zadelmak gemaakt en heeft hij zijn eerste ringrijdwedstrijd gelopen. Van de winter heeft hij niemand op zijn rug gehad (op 2x zitten na) en zijn we eens per week bezig geweest met spelletjes doen in het bakje en wat lange lijnen werk. Verder alleen gepoetst. Hij heeft nog lekker mogen groeien.
In januari heb ik het weer beetje bij beetje opgepakt en nu zijn we zover, dat we ongeveer 3 x per week met hem bezig zijn: 1x longeerwerk en lange lijnen, 1 x rijden en 1 x naar buiten ('mennend')
Ik schrok zelf enorm van de foto's! Wat een slechte houding heb ik zeg!

Waar ik nu met hem hard mee bezig ben is het luisteren naar de hulpen, overgangen en wendingen rijden.
Ik heb waarschijnlijk een instructrice gevonden en daar gaan we binnen nu en 4 weken hopelijk eens per week lessen.
Mijn aandachtspunten: Wat niet??
* Handen rechtop en bij elkaar
* Rug recht
* Schouders naar achteren
* Naar voren kijken
* Tenen naar binnen
De eerste foto's zijn van februari 2009. Hier zat ik er voor het eerst sinds oktober 2008 weer op.
na deze tijd heeft een meisje hem een paar keer gereden, omdat ik zelf blessure had.
01. Eerste stappen...Spannend!
02. Hij loopt best lekker, ik zit belabberd!
03. Halthouden
04. Voltetje
De volgende foto's zijn van april 2009
05. Stappen
06. Halthouden (vind het er erg krampachtig uitzien)
07.Verder stappen.
08. Volte (ben net een zak aardappels...
( )09. Drafje.... Durf de foto's bijna niet te laten zien, zo erg....

10. Teugels moeten korter, benen langs mn paard leggen
11. Laatste draffoto
Waar ik tegenaan loop:
>> In draf vind ik het moeilijk om de juiste houding te houden, mede doordat hij nog erg zwabbert.
>> Ik zou graag tips willen hoe ik mijn houding kan verbeteren, zodat ik hem niet hinder.
Alvast bedankt voor het opbouwende commentaar!
groetjes, Janneke

)

)