2e keer rijden op Amigo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

2e keer rijden op Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:08

Hallo allemaal :Y)

Ik heb vandaag voor de tweede keer gereden op Amigo, de fjord van mijn instructrice Wanda, en hiervan zijn foto's gemaakt.
Hiervoor reed ik op een fries maar daar kon ik door omstandigheden niet meer blijven rijden. als je meer wil weten, onderschrift ;)

Nou om aan de regels van RT-HAW te voldoen;

Amigo is een vijfjarige ruin die een tijdje heeft stilgestaan door omstandigheden, en word nu dus weer in beweging gezet door mij. Ons niveau is B, We zijn vooral bezig met temporegelen, nog heelveel aftasten en nagefelijkheid.
Ohja, Dit was de 2e keer dat ik met leren rijlaarzen reed, erg wennen dus!
als hier iets niet van klopt Wanda, even doorgeven hoor :Y)

Wel zou ik graag willen dat jullie rekening houden met het feit dat dit pas de 2e keer was dat ik op amigo zat!

Nou genoeg geklept; enjoy.
foto's staan voor 2/3e deel op juiste volgorde, maar zeker niet alles.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
http://img18.imageshack.us/img18/1540/2 ... 409054.jpg
Lekker uitdraven!
17.
http://img18.imageshack.us/img18/8783/2 ... 409039.jpg
Daag, bedankt voor het kijken!

Nogmaals opbouwend commentaar! en houd er rekening mee dat dit de 2e keer is dat ik op amigo gereden heb! én dan ook nog eens de 2e keer met leren rijlaarzen }:0
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 21-04-09 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max. 15 foto's, 2 in link gewijzigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:35

Ben jij nu zo klein of is die fjord zo groot :wow:

Maar goed, op bijna elke foto heb je je voeten te ver in de beugel (foto 14 en 15) waardoor je je hakken niet goed uit kan drukken en je met je benen zover opgekropt zit dat je knieen bijna voor het zadel uitkomen. Je beugels mogen dus wel een paar gaatjes langer. Nu zit je ook heel erg in een stoelzit (foto 7) en dat zal ook gedeeltelijk komen door die korte beugels.

Wat me trouwens ook opvalt is de immense kamerruimte boven de schoft van je pony (foto 10 en 11). Als je goed kijkt op de foto's zie je ook wel dat het zadel wat achterover kiept en uit balans ligt waardoor jij nog meer in die stoelzit wordt gedwongen. Het lijkt zo alsof de boommaat te smal is voor deze pony. Zo'n groot gat zie je namelijk zelden bij deze tonnetjes ;) .

igor001

Re: 2e keer rijden op Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:42

jeutje wat heeft die fjord een brede hals! weet niet in hoeverre het ermee te maken kan hebben, maar het lijkt dat hij erg hangt in de teugels, vooral op de eerste foto's.

verder: leuk stelletje :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:51

Juliette86 schreef:
Ben jij nu zo klein of is die fjord zo groot :wow:

Maar goed, op bijna elke foto heb je je voeten te ver in de beugel (foto 14 en 15) waardoor je je hakken niet goed uit kan drukken en je met je benen zover opgekropt zit dat je knieen bijna voor het zadel uitkomen. Je beugels mogen dus wel een paar gaatjes langer. Nu zit je ook heel erg in een stoelzit (foto 7) en dat zal ook gedeeltelijk komen door die korte beugels.

Wat me trouwens ook opvalt is de immense kamerruimte boven de schoft van je pony (foto 10 en 11). Als je goed kijkt op de foto's zie je ook wel dat het zadel wat achterover kiept en uit balans ligt waardoor jij nog meer in die stoelzit wordt gedwongen. Het lijkt zo alsof de boommaat te smal is voor deze pony. Zo'n groot gat zie je namelijk zelden bij deze tonnetjes ;) .

Zoals er al staat dit is de 2e keer dat ik met die krengen van een leren rijlaarzen rijd en ik moet nog erg wennen :Y) + dit is de 2e keer dat ik op dit beessie zit, en mn instructrice en ik zijn het erover eens dat ik beter zo kort kan zitten aangezien meneer er nog wel eens vandoor schiet. :Y)

En ik ben een miezerige 1.66meter en Amigo is 1.50m :Y)

Zadel ligt inderdaad niet helemaal perfect, maar dat komt in de toekomst vast goed ;)

igor001 schreef:
jeutje wat heeft die fjord een brede hals! weet niet in hoeverre het ermee te maken kan hebben, maar het lijkt dat hij erg hangt in de teugels, vooral op de eerste foto's.

Brede hals, tsjah meneer heeft een tijd niks gedaan dus tmoet dr allemaal weer af :Y)

Hij hangt juist niet in de teugels, ziet er misschien wel zo uit door de nek? :Y)

dankjulliewel voor het commentaar.

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:55

Op sommige foto's kijk je naar beneden, probeer vooruit te blijven kijken. En handjes rechtop he ;)

verder ziet het er goed uit, blijf hem lekker rijden!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:00

Tsjah arme student he, ik zoek geld :Y) :D

haha, nee even serieus, ik weet het, maar het is zo moeilijk om vooruit te kijken :o

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:31

Ik vind het beeld niet onprettig. Er is nog veel waar aan gewerkt moet worden maar jij durft wel even foto's neer te zetten!

Zoals je zelf al schetst niet de meest ideale omstandigheden. Net de 2e keer, net nieuwe rijlaarzen etc.

Persoonlijk zou ik mijn paard niet rijden als ik wist dat het zadel niet goed past. Rugproblemen zijn makkelijk gemaakt maar moeilijk om vanaf
te komen. Ik snap dat je zit met je budget, maar misschien kan je iets lenen van iemand, of ruilen?
Kan me voorstellen dat je instructrice hier ook niet gelukkig van wordt.

Je zit...tja hoe wil je correct zitten met te korte beugels?
Ik vraag me altijd af hoe mensen dan licht rijden? Klap je dan niet in het zadel neer?

De Fjord is een flinkerd ja. Maar met goed trainen kennen we hem over een paar maanden ws niet meer terug ;)

Lijkt me leuk om jullie over een poosje nog eens op foto te zien.

Heel veel succes

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:46

Probeeer goed je hakken uit te drukken :) Verder ziet het er leuk uit zeg!
Zijn je laarzen eigelijk niet wat te hoog en te breed als ik het mag vragen? :o

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:10

maximee schreef:
Probeeer goed je hakken uit te drukken :) Verder ziet het er leuk uit zeg!
Zijn je laarzen eigelijk niet wat te hoog en te breed als ik het mag vragen? :o

:') goed gezien!
Leen ze van mijn instructrice aan gebrek aan geld voor eigen laarzen, en heb op het moment even geen goede laarzen tot mijn beschikking (jawel, thermo boots maar daar ga ik nu echt niet mee rijden :Y))

Rijlaarzen zijn wel al besteld trouwens ;) Rubber, dat wel.

Mika007 schreef:
Ik vind het beeld niet onprettig. Er is nog veel waar aan gewerkt moet worden maar jij durft wel even foto's neer te zetten!

Zoals je zelf al schetst niet de meest ideale omstandigheden. Net de 2e keer, net nieuwe rijlaarzen etc.

Persoonlijk zou ik mijn paard niet rijden als ik wist dat het zadel niet goed past. Rugproblemen zijn makkelijk gemaakt maar moeilijk om vanaf
te komen. Ik snap dat je zit met je budget, maar misschien kan je iets lenen van iemand, of ruilen?
Kan me voorstellen dat je instructrice hier ook niet gelukkig van wordt.

Je zit...tja hoe wil je correct zitten met te korte beugels?
Ik vraag me altijd af hoe mensen dan licht rijden? Klap je dan niet in het zadel neer?

De Fjord is een flinkerd ja. Maar met goed trainen kennen we hem over een paar maanden ws niet meer terug ;)

Lijkt me leuk om jullie over een poosje nog eens op foto te zien.

Heel veel succes

eerlijk gezegd zitten de beugels erg goed voor mijn gevoel. Lichtrijden gaat gewoon goed hoor! geen last van terugklappen o.i.d.

En tsjah Mijn instructrice is zelf verantwoordelijk voor het zadel, Daar heb ik niks over te zeggen, en terecht :Y).

Dankjulliewel voor de reacties!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:17

Oke ik snap het ;)
Thermo is inderdaad een beetje nouja, veel te warm met dit mooie weer! :)
Heel veel succes!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:24

dankjewel :j

karin_1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:06

Je beugels moeten langer, dan kun je je hakken beter uitdrukken.
Ook moet je verder voor in het zadel gaan zitten, zo kun je je bekken makkelijke kantelen en krijg je ook geen last van je kont of van de voorkant.
Voor de rest vind ik dat je mooi rijdt ;)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:16

igor001 schreef:

Dat idee had ik ook al , maar voor de 2e x vind ik het best netjes hoor

Itsmelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:09

Netjes Kelly,
ik ben ratsgat @ ht :}
jeweet wel meeting :Y)
Wat is amigo een lekkerepony zeg!
ik ivnd wle dta je je armen wat mag buigen

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:16

Ik heb het gevoel dat hij op een aantal foto's in een sukkeldrafje loopt. Probeer hem goed voorwaards te rijden. En heel veel overgangen.
Wat de rest zegt ga ik niet herhalen. :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:39

Ik ben het wel met de rest eens, maar vind het er voor een 2e keer erg goed en vertrouwd uitzien! ;)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:41

Jullie zijn echt een leuke combinatie! :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:54

Volgens mij zeggen wel meer mensen hier het (Ik heb geen zin om alles te lezen xD), maar je zou je tenen meer aan de beugels moeten houden zodat je je hakken ook kan uitdrukken en je knie meer langs je zadel ligt. Verder vind ik je houding wel heel goed!

WandaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:40

Hierbij ook een reactie van de eigenaresse.
Doordat Kelly zonder paard kwam te zitten heb ik haar aangeboden Amigo te komen rijden.
Amigo hebben wij in de eerste plaats gekocht als menpaard, maar onder het zadel doet hij het ook prima.
Amigo is een attent paard, hij wil altijd zijn best doen, soms wat te veel en moet je hem wat temperen (veel overgangen rijden).
Hij heeft een fijne mond, is met kleine teugelhulpen met een zachte hand plezierig te rijden.

Een aantal foto's zijn prachtige momenten, maar bij een aantal is het bewegingsmoment te vroeg of te laat genomen, of komt Amigo even tegen de hand in.
Als beide meer een combinatie vormen zal Amigo constanter gaan lopen en Kelly meer controle krijgen over
houding en zit.
Amigo is inderdaad te stevig, zijn vorige amazone heeft een ernstig ongeluk gehad (met een ander paard, van iemand anders), zij is een aantal maanden bewusteloos geweest en nog steeds (langdurig) aan het revalideren.
Door omstandigheden is er van mennen ook niet zoveel gekomen. Hij moet dus meer aan het werk.

Door de stevigheid van Amigo en de te DIKKE sjabrak (eenmalig gebruikt) ligt het zadel inderdaad wat hoog.

Ik heb met Kelly afgesproken dat we de volgende keer de foto's eerst even gaan bespreken.

Door het plezier (haar enthousiasme) en haar doorzettingsvermogen en de werkwilligheid van Amigo gaat het zeker goed komen met deze twee.