Hier is dan eindelijk weer een topic van mij en Jessika. Ons vorige topic is al bijna 4 manden geleden

[RT-HAW] Jessika [Haflinger] @ dressuur...klaar voor de B?!
Voor degene die ons nog niet kennen:
Jessika is een 9 jarige Haflinger merrie van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ik rij haar sinds september 2008 en het gaat gelukkig steeds beter

Jess staat al een half jaar op dieet maar de laatste tijd willen de kilo's maar niet verdwijnen...ze blijft fors en haar buik zit haar echt in de weg

We trainen thuis op B/L niveau, ik rijd veel tempowisselingen, overgangen en figuren om haar oplettend en gefocussed te houden. Concentratie is een lastig punt bij Jess aangezien ze elke dwarrelend blaadje als geldige reden ziet om eens even lekker een sprintje te trekken

Ook is Jess ontzettend traag voor m'n been en moet ik haar elke pas bijdrijven, anders valt ze stil

Wat wel ontzettend verbeterd is de afgelopen tijd is de galop. Waar we op ons debuut 2en en 3en hadden halen we nu 6en en 7ens

Intussen hebben we op training af en toe een stukje wijken geintroduceert maar wat nog niet zo denderend gaat, en schoudervoor neem ik regelmatig mee om haar soepel te maken.
De nagefelijkheid is echt enorm verbeterd sinds m'n instructrice mij erop attent maakte dat ik best wat strenger mag zijn

Het zadel is laatst aangepast, helemaal opgevuld en er zit een bredere boom in waardoor deze iets beter ligt, maar voor mij is het zadel echt niet geschikt. Ik doe m'n best op m'n beenhouding, maar als ik zo de foto's zie dan kan ik dat echt niet terugzien helaas. Ik ga even kijken of het scheelt met langere beugels, dat ik dan misschien m'n bovenbenen langer kan maken, maar ik vrees van niet.
Verder is mijn handhouding wel een stukje beter, ik heb m'n handen minder op m'n benen leunen, maar ik moet nog leren om m'n handen hoog en naar voren te plaatsen zodra Jess lekker loopt. Nu blijven ze nog rond het zadel hangen...
Nou, hier volgen de foto's (ze staan niet helemaal op volgorde), het was lekker weer maar madam liep een beetje te klooien...er was ook zo veel te zien

Ik sta open voor commentaar en tips, zolang ik er maar wat mee kan.
groetjes