Bo--> B+2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Bo--> B+2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:53

Hoi hoi!

Zondag lekker les gehad in het zonnetje, geoefend voor mijn wedstrijden.
We zijn nu B+2 en oefenen wel op L niveau.
Verder weet ik dat het Zadel te klein is --> als jullie het nodig vinden om er commentaar op te geven ga je gang;)
Ik wil niet teveel punten zeggen om te kijken wat jullie vinden.
ik moet werken aan mijn houding en der halshouding en impuls.

natuurlijk hebben we goed in en uitgestapt;)

Afbeeldingniet me handen vast zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding protest
Afbeelding
Afbeelding contact houden op de teugels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Doeg Doeg!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:56

Ik vind dat het paard zn rug veel en veeeeel meer mag ontspannen.
Het paard lijkt nu zijn rug een beetje weg te drukken.
Ik denk dat het helpt als jij ontspant (voornamelijk in je ellebogen), een ander zadel koopt voor je pony, en de teugels losser laat, dan krijgt je pony ook de kans zich te ontspannen. Ik denk dat het beeld dan stukken minder gejaagd overkomt.

Verder nog tips voor je impuls: van die hoefslag af, figuren rijden, soepelheid creeeren, en hierbij heel veel overgangen, geen 3 seconden hetzelfde tempo.

Succes!

Mooie bles heeft je pony! :D
Laatst bijgewerkt door Puchje op 08-04-09 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:57

Je lijkt af en toe vrij streng met je binnenhand.
Verder zouden je beugels een gaatje (of twee) langer mogen en je hakken laag houden. Niet je benen optrekken.

Leuk paardje trouwens! Denk dat als jullie een groter zadel hebben dat het allemaal ook een stuk beter gaat, ook met de ontspanning van je paardje ;)

deniece

Re: Bo--> B+2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:05

Ik ben het eens met het voorgaande commentaar. Het ziet er zeker niet ontspannen uit, je paard toont erg gespannen en houd zijn rug strak vast. En of je het nou wilt horen of niet, waarschijnlijk komt dit door een deel door je véel te kleine zadel. Je past zelf niet in het zadel, maar zo te zien is het zadel ook veel te klein voor je pony. Persoonlijk zou ik er echt niet mee door rijden als ik jou was, wie weet wat voor schade het aanricht aan de rug van je paard..

Ik zou gaan werken aan ontspanning, laat die teugels vieren en drijf goed bij. Rijd eindeloos figuren en overgangen en schakelingen. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat je gewoon een goed zadel aan schaft wat voor jou en je paard goed ligt :)

JorindaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:20

Leuk paardje, leuke combinatie.
Er zijn alleen nog wel wat dingen waar jullie echt aan moeten werken. Het ziet er inderdaad niet ontspannen zijn, en soms ziet het er ook erg tegen de hand uit. Veel oefenen! En een nieuw zadels is eigenlijk wel noodzakelijk, het ziet en een beetje uit of je paardje er last van heeft. Succes ! ;)

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:31

Leuke combinatie. Vind hem wel erg op de voorhand lopen..
Verder ben ik het eens met de voorgaande reacties!
Succes!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:36

Wat grappig, keek net even in je profiel en zag dat Bo er ook een is van Gomel Ox. Hij lijkt iig zeer spreken op het paard wat ik nu rijdt (foto's in profiel). :)

Voor de rest ga ik met bovenstaand commentaar mee. En probeer op je beenligging te letten, been lang maken en hakken uitdrukken :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:42

Snel op zoek naar een nieuw zadel zou ik zeggen :oo

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:22

Leuke pony! :) Ik vind het hele plaatje wat gespannen ogen. Ik denk dat je beter je beugels een paar gaten langer kunt maken, want je zit nu vrij kort. Het zou al heel wat helpen als je er een passend zadel op zou leggen. (voor zowel jou als voor de pony) Dit is voor jullie allebei niet fijn :n

priscilla135

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:17

Ik ben het eens met het commentaar hierboven ik vindt ook dat je beugels te kort zitten waardoor je zelf niet goed kunt zitten.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 01:02

hey maudy.... bootje loopt minder he momenteel heb beter van je gezien hoor.
maja je kent het wel 2 stappen vooruit 3 terug.

maar bo loopt erg op dr voorhand en mag veel meer zakken vanuit haar rug..
hou dr op beide teugels gelijk je komt heel streng over op je binnenhand.

kop op meis heb veel beter van jou gezien.
groetjes

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 01:57

Ik ben het erg eens met het voorgaande commentaar alleen nou ben ik toch wel erg nieuwschierig waarom je geen commentaar wilt op het zadel? Zou bijna zeggen waarom plaats je de foto's dan als je eigenlijk weet dat je er (terecht) commentaar op krijgt! Ik heb ook ff in je profiel gespiekt en op die foto ziet het er een stuk ontspannender uit! Tip veel overgangen rijden om je pony meer op de achterhand te laten lopen, voltes verkleinen en openen, tempowisselingen rijden op een slangenvolte enz... Beugels iets langer maken zodat je je benen mooi lang kan maken en vooral je handen wat meer dragen!
Ik denk als je veel van de tips die je hier krijgt op volgt dat het al een heel stuk beter gaat! Ik vind trouwens dat je een super gave en vooral knappe pony hebt en vind jullie een leuk stel samen! Wens je nog veel plezier en succes met rijden!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:04

Wat grappig, ik zit op precies tzelfde punt als jij :=
B+2 en train op L niveau..

Paard loopt wel fijn, alleen je paard mag iets meer actief van achteren en wat contanter in de aanleuning.

Ik geef geen commentaar op je zadel, ik vraag me alleen wel af hoe je kan rijden in dat zadel := dat kán gewoon niet lekker zitten :n

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 17:51

hoi

Bedankt voor jullie reactie's, ja kijk ik lease deze pony en heb dus niet de keuze om een ander zadel te kopen.

bedankt voor jullie tips ikga er zeker wat mee doen!

groetjes

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:57

Ook al lease je deze pony, dan zou het welzijn alsnog voorop moeten staan.
En als je heel eerlijk zou zijn tegenover dit paardje, zou je niet meer met dit zadel gaan rijden.
Het paardje toont duidelijk zijn ongenoegen en zet de rug ontzettend vast.
Dit kan puur en alleen van het zadel komen in mijn ogen.
Ik zou eens even goed met de eigenaar overleggen. Er zijn ook goedkope zadels verkrijgbaar.
Als je hiermee door blijft rijden zijn de dierenartskosten uiteindelijk hoger dan de kosten voor een ander zadeltje.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:05

Ik ga mee met het commentaar wat hierboven staat vermeld. Ik zie in je profiel dat je met een dressuurzadel rijdt?
Met dit zadel zit jij veel beter, en je pony loopt ook veel meer ontspannen.

Misschien een tip zou zijn:
Koop/spaar zelf voor een leuk 2e hands zadel waar jij goed in zit en die je pony past.

Ik heb bijv een 2e hands jc vzh zadel te koop voor maar 82,95 (overgenomen van een bokker maar past mijn paard niet goed)
Je kunt dus voor weinig geld aan een leuk passend zadeltje komen.

In ieder veel succes en plezier met je pony. Want vanuit je profiel te zien komen jullie er wel ;)

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 19:07

ja dat dresuurzadel rijd ik ook wel mee,
maar in de les springe wij ook en dat rijd niet meer dres zadel,

Helaas, stop ik met lease eind mei vanwege school probleme.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:58

Oh dat is erg jammer, want vind jou en Bo een erg leuk team! Ik heb op de middelbare school ook een jaar lang moeten stoppen met paardrijden omdat ik slecht cijfers haalde op school, maar ben toen goed mn best gaan doen en heb mn cijfers opgehaalt en mocht weer rijden! Succes met je school en nog veel plezier met Bo en het rijden!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:42

Allereerst,
Leuke pony!

Jammer genoeg houdt hij zijn rug vast. Dit komt denk ik door een slecht passend zadel. Ik heb nog wat tips voor je:

1. Probeer je benen niet op te trekken (houdt ze mooi lang)
2. Probeer je binnenhand los te laten, alleen je buitenteugel erbij houden. Als je dit doet zal hij ook niet over de buitenschouder weglopen.

Succes!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:50

Een erg leuke pony en ook ik ga mee met het voorgaande.. Je pony drukt zijn rug weg en omdat jij op de achterkant van het zadel zit heb je ook grote kans dat je pony zijn rug weg drukt omdat het pijn doet omdat je achterop je lepel zit en dus in zijn rug drukt. Ook las ik dat het niet jouw eigen pony is en je dus geen keuze hebt over het zadel. Maar ook ik rij een paard van een ander en zorg voor mijn eigen zadel.
Je pony kan hier dus heel erge rugproblemen van krijgen.

jamieblont1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:49

Puchje schreef:
Ik vind dat het paard zn rug veel en veeeeel meer mag ontspannen.
Het paard lijkt nu zijn rug een beetje weg te drukken.
Ik denk dat het helpt als jij ontspant (voornamelijk in je ellebogen), een ander zadel koopt voor je pony, en de teugels losser laat, dan krijgt je pony ook de kans zich te ontspannen. Ik denk dat het beeld dan stukken minder gejaagd overkomt.

Verder nog tips voor je impuls: van die hoefslag af, figuren rijden, soepelheid creeeren, en hierbij heel veel overgangen, geen 3 seconden hetzelfde tempo.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:28

Let erop dat je niet telkens stelling naar binnen hebt.
Voor de rest leuke ponnie, succes ermee.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:53

priscilla schreef:
Een erg leuke pony en ook ik ga mee met het voorgaande.. Je pony drukt zijn rug weg en omdat jij op de achterkant van het zadel zit heb je ook grote kans dat je pony zijn rug weg drukt omdat het pijn doet omdat je achterop je lepel zit en dus in zijn rug drukt. Ook las ik dat het niet jouw eigen pony is en je dus geen keuze hebt over het zadel. Maar ook ik rij een paard van een ander en zorg voor mijn eigen zadel.
Je pony kan hier dus heel erge rugproblemen van krijgen.

bedankt, maar als je dan toch leest lees dan ook even dat ik in eind mei stop;) en misschie neen idee om te denken dat ik een STUK jonger als jou bn;)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:57

Ik vind het er niet ontspannen uit zien, je handen vliegen alle kanten op, heb ook het idee dat je hem daardoor in de weg zit. Ook is je zaldel te klein voor je bips.

*edit, zag dat je zelf al had aangegeven over je zaldel, pardon.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 17:02

maakt niet uit jo;)

Heb je misschie nee ntip om me handen beter te houden?