Dior voor het eerst op Bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flo31

Dior voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:03

Dit is Dior, mijn paardje sinds 3 maanden geleden! Nu is ze 6 jaar en is een kleindochter van Heartbreaker en Darco (twee zéér goede Belgische springpaarden!) Toen ik haar ging proberen was ik onmiddellijk verliefd op haar ene blauwe oog, mijn eerste pony had dat ook gehad!
In de drie maanden dat ik haar nu ongeveer heb, is ze al wat gespierder, loopt ze gemakkelijker nageeflijk en ze springt echt gewoon zo fantastisch, ze weigert gewoon nooit en heb zo al een oxer van 1m20 gesprongen! Op dit moment rij ik haar dus vooral dressuurmatig en spring ik maar een keer per week tijdens de les!

We kunnen natuurlijk nog veel vooruitgang boeken, maar we doen het eerder zachtjes aan, ik probeer haar vooral zo laag mogelijk te krijgen met haar hoofd zodat haar rug nog wat meer gespierd wordt.
Met de rechtergalop hebben we wel nog wat moeilijkheden, ze springt vaak fout aan en ze kwam op een moment ook vaak te diep met haar hoofd! Dit is nu al veel verbeterd en nu laat ik haar haar achterbenen ook wat meer onder haar lichaam brengen door (schijn)overgangen!

Laat jullie mening maar horen en ik zet er binnenkort wel springfoto's op!

Dit was dus helemaal in het begin, de eerste dag toen ze net was aangekomen!
Afbeelding

Dit is 2 maanden later:
(Mijn houding was niet zo goed, ik probeerde toen het zadel van een vriendin uit en kreeg de stijgbeugels niet korter!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit was 2weekjes geleden:
Eerst even naar beneden rijden:
Afbeelding

Dan iets hoger laten komen:
Afbeelding
Afbeelding

Hier komt ze dan wel iets voor mijn hand:
Afbeelding

En een galopje:
Afbeelding

En dan nog eentje van haar superleuke hoofdje met haar maanoog:
Afbeelding

Mijn benen zouden wel iets naar achteren moeten liggen
Laat maar weten wat jullie ervan vinden en wat nog verbeterd kan worden!

onley

Re: Dior voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:10

wat een knapperd zeg !

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:14

Je ziet duidelijk verandering in jullie rijden ziet er goed uit.
Eigen commentaar geef je zelf al, misschien mag de achterhand er nog wat meer onder in de galop..
Verder lekker door blijven trainen met je leuke topper !

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:05

ziet er goed uit..

en wat een geweldig paardje.. :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:29

Prachtig paardje :j

En je bent ook vooruit gegaan in het hoofdstel :D Probeer haar met de galop meer op de achterhand te zetten d.m.v. je zit te verzwaren en iets meer terug te verzamelen, daarna voorzichtig voorwaarts drijven en Et Võila :D

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:50

Wat een verandering zeg!!! Mn complimenten. Wat een super mooi beestje... Succes...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:53

Wat een bijzonder mooi paard zeg! Jullie zijn echt vooruit gegaan :j

lenzie331

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:02

Zo dat ziet er goed uit. Je ziet echt wel verbetering en wat een mooi beestje zeg!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:43

Wat een leuk paard!
Mijn complimenten voor je rijstijl, je zit er (op een paar kleine schoonheidsfoutjes na) Keurig op!
Je lijkt me een eerlijke ruiter.

Wel vind ik dat je wat te lief rijd, je mag hem gerust nu van achteren wat meer erbij gaan pakken :)

flo31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 13:41

Oh wat leuk al die fijne reacties! We zijn er inderdaad wel op vooruit gegaan en ik ben zo blij hoe ze het allemaal zo snel oppikt!

Ik moet wel vertellen dat ik in het begin toen ik ze had wel enkele twijfels had! Ik had haar langs een soort handelaar gekocht die ook paarden bij onze manege had staan! Uiteindelijk bleek dat de man helemaal niet te vertrouwen was en toen Dior dus net was aangekomen dacht ik zelf dat ze gedrogeerd werd ofzo omdat ze zo braaf was! Bij de eerste keer dat ze geschoren werd, keek ze bijna niet eens naar het scheerapparaat! Toen ze tandarts kwam ook niet! Nu is die man al 2 maanden geleden buitengegooid op onze manege en is ze nog steeds zo lief! Als ik terugkijk heb ik dus gewoon heel veel geluk gehad dat ik op zo'n leuk, lief een eerlijk paardje ben gevallen, want het had ook helemaal anders kunnen aflopen! Zo zie je maar dat je bijna niemand kan vertrouwen in het paardenwereldje (alleszins in België niet!)

Maar dit maakt nu allemaal niets meer uit, ik vind ze super en we hebben zoveel plezier samen! :P