Op het moment zijn we bezig met controle houden, hetzelfde tempo aanhouden in draf, vertrouwen geven en laten zien dat er geen monsters uit de bosjes springen.
Kim is een heel sterk paard, maar ook erg goed terug te nemen als ze er vandoor wil gaan.
Ze reageerd prima op stem en onze buitenritten zijn over het algemeen geweldig!
Het probleem begint bij ons zodra ik met haar wil trainen.
Of het nou in de bak is, het grote weiland of buiten op een grasveld; ik blijf tegen het volgende aanlopen.
Ze zet zich, vooral op de rechterhand, helemaal vast en probeerd zo snel mogelijk richting uitgang te rennen.
Ze is dan erg moeilijk te sturen, en soms moet ik gewoon echt in haar mond trekken om haar onder controle te houden.
Achteraf voel ik me hier erg schuldig over.
Ook stilstaan kent ze niet; wijken, draaien, wendingen om de voorhand, alles haalt ze uit de kast.
Daarbij trekt ze keihard de teugels uit mijn handen, waardoor ik hier nu zit met een pijnlijke blaar op mijn hand.
Dat is ook de reden dat ik liever een buitenrit maak, dan serieus te gaan trainen.
Toch vind ik het belangrijk om haar de basiskennis te leren, zodat de buitenritten nog veiliger worden.
De foto's zijn gisteren gemaakt en ze was énorm(!) druk.
Lentekriebels.
Mijn eigen commentaar:
- Tenen naar binnen draaien.
- Af en toe pianohandjes corrigeren.
- Rechtop blijven zitten.
- Minder op de voorhand rijden.
- Benen niet kantelen.
Paspoortje:
Naam: Kim van de Hamstermolenberg
Geslacht: Merrie
Hoogte: 1.72m
Ras: Nederlands [ras]
Geb. datum: 14 April 2004
Kleur: Toverballetje
Aftekeningen: Een kol en 2 sokjes achter.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Dat was het alweer!!

Bedankt voor het kijken!

(lijken soms wel sliding stops). Je zou dat misschien ook eens kunnen proberen aan te leren aan de longe?
)