Olivier @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Olivier @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:50

Vandaag heb ik een dressuurclinic gereden bij Joyce Heuitink.
Het was een leuke les, er zijn veel foto's gemaakt. Ik heb een selectie gemaakt van de mooiste foto's.
Olivier is een 13-jarige ruin van Flemmingh x Nimmerdor x Courville. We rijden Z2 dressuur, L springen, B-SGW en klasse 1 endurance. Een erg veelzijdig paard dus. (en ruiter :D ).
Op de foto's zie ik dat ik vooral mijn hoofd scheef houd, ik trek een wat rare kop af en toe. :P
Eerst hebben we thuis nog wat foto's gemaakt van hem:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan nu op de clinic:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:05

Wat stoer Heleen, een HAW topic! Olivier ziet er goed uit! Mooi achterbeen gebruik. Het nadeel van een HAW topic is dat ik er niet onderuit kom zinnige dingen te zeggen over het rijtechnische gedeelte...

Voor het beeld zou ik het mooier vinden als je je handen wat lager zou dragen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:10

Wauw, Olivier heeft z'n beste beentje voor gezet, zo te zien. :D Mooie foto's, hoor.

Je rijdt hem netjes, zeg. Ik sluit me aan bij Rhodos, voor het beeld zou ik je handen wat lager houden en ik zou je been wat langer willen zien.

Renszke

Re: Olivier @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:50

handen moet naar mijn idee niet zo hoog, er zit nml een knik in de verbinding met de teugels en daardoor de mond. Verder loopt hij wel heel netjes.

Probeer trouwens je hoofd niet zo naar achteren te doen, maar gewoon recht naar voren kijken.

Ik vind de combinatie verder er wel super uit! Zijn meer schoonheidsfoutjes.. veel succes en plezier

anjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:02

Het zijn mooie foto's geworden heleen: jullie staan er super op!
(goeie fotograaf zeker ;) )

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:04

Prachtig beest zeg!

vind alleen wel je stang erg streng ;) en op meerdere foto's doet paard ook zijn mond open (hier een verband tussen?)

verder erg lekker !

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:40

Wat leuk om jullie eens te zien op HAW. Ik vind Oliver echt een heel knap hoofd hebben, echt aansprekend. Je hebt hem fijn aan het lopen, en stekken kan hij wel :P Denk alleen dat het beeld nog completer wordt als je je handen wat lager houdt en je benen meer af laat hangen.
Hoe was de clinic trouwens en wat heb je moeten trainen met hem? En wanneer ga je weer dressuurwedstrijden starten? ;)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:55

Als je hem zo ziet op de standfoto enzo vind ik het helemaal niet zo'n mooi paard eigenlijk. Wel correct, maar niet echt bijzonder. Totdat je erop gaat zitten. Met rijden maakt ie zich wel ontzettend mooi.

Wat je handen en benen betreft ga ik met de rest mee.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:57

je handen vind ik ook erg hoog,en je stang teugel ben je volgens mij te streng mee..let op je tenen,ze wijzen naar buiten ;)
verder ziet het er leuk uit!
succes

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:22

Gave foto's Heleen. Ik vind 'm op stand juist zo veranderd, veel bespierder geworden.

En strekken kan hij als de beste. Hij heeft dan altijd wel de neiging om wat uit elkaar te vallen.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:48

Wat is ie stoer Heleen! Ziet er super uit hoor!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:55

Erg leuk paard, wat leuk ook dat jullie zo veelzijdig zijn! Ik vind hem wat 'strak' ogen aan de voorkant, ik zie liever iets meer ontspanning, vooral in de middendraf lijkt het wat strak in de bovenlijn te worden. Verder vind ik jouw houding best mooi, alleen let erop dat je je handen niet te hoog en te ver naar je buik toe zet!

Veel plezier (dat hebben jullie samen geloof ik wel) en succes nog!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:03

Mooi foto's Heleen. Strekken kan hij zeker goed.

Hij lijkt voor het oog soms een beetje te hangen op de hand, maar dit komt volgens mij ook omdat je je hand erg hoog draagt.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:04

Wat een leuk paard :) Echt stoer dat ie zo veelzijdig is. Ik probeer met de mijne ook wel eens te springen maar ik vrees dat dat bij dressuur blijft, gezien zijn nogal onhandige springmanieren := Knap dat ie alles zo goed doet!
Ik vind hem zo iets strak aan de voorkant lijken, hij mag wel wat meer op lengte, en iets meer oprichting. Maar mooie foto's, top! :)

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:49

Hey Heleen,
Wat een gafe foto's en wat leuk dat je zoveel verschillende dingen met hem doet. Vind foto 6 en 7 met name erg mooi. Rijtechnisch commentaar: het is al gezegd maar voor het beeld mogen je handen wat lager en je tenen naar binnen.

P.S. Heb de opfok gebeld en ga aankomend weekend kijken

Rikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:57

Probeer niet achterover te gaan hangen, verder ziet het er netjes uit.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:00

Wat een prachtig paard, en wat Rikus zegt ben ik het niet mee eens. Je kunt beter zo zitten dan voor de loodlijn, het ziet er keurig uit, probeer op je tenen te letten Dat ze naar binnen/voren blijven wijzen en niet naar de zijkant :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:18

Paard laat zich mooi zien tijdens de beweging, maar ik vind je idd ook te hard in de stangteugel, dit heeft geen zin zo. Ik zou eens goed kijken of de ketting wel goed zit als je vind dat het niet inwerkt. Hij doet wel lekker de staart erop zetten... :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 22:57

Degene die de clinic gaf, had de kinketting juist wat veranderd aan het begin van de les. Daardoor was Olivier ook wat zoekeriger in de aanleuning, en hij had wat moeite met wat zware plekken in de bak.
Wat betreft mijn handen, op de foto lijken ze inderdaad erg hoog, maar ik kreeg tijdens deze les juist spontaan de complimenten van de lesgeefster dat ze mijn handen correct vond op de goede hoogte. ;)
Bedankt verder voor de opmerkingen.
Ik vind hem zelf wel erg mooi op dit moment. En ondanks dat ik hem af en toe in de weg zit misschien, vind ik Olivier zelf mooi lopen. Als je vergelijkt met een jaar geleden ben ik erg blij met hoe het er nu uit ziet. Dit was een jaar geleden:
Afbeelding
Ik ben trots op mijn knappe paard *D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:04

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Met name het stukje waar jullie in de training op aan het werken zijn en tegen welke problemen jullie eventueel aan lopen mist in de openingspost.