Axel @ Work al verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eclaiire

Axel @ Work al verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 18:10

Zondag was er een vriendin mee op Axel te bewonderen. Natuurlijk een mooie gelegenheid om wat foto's te schieten.

Inmiddels zijn Axel en ik begonnen met lichte oefeningen, dit pikt Ax heel goed op. Soms is hij nog wat onzeker als het gaat om een volte, of handveranderen. Ook pakken we sinds kort de galop erbij. Axel is een draver, en vind galop daarom een hele uitdaging. De paar galopsprongen die hij maakt worden uitbundig beloond.

Ons niveau ligt denk ik rond de B.. Het probleem is dat zowel ik als Axel snel afgeleidt worden. Als er meerdere mensen in de bak zijn, voel ik me vreselijk bekeken en ga ik onzekerder zitten. Dit is helaas af te lezen in mijn houding. Axel reageert hier dus ook onzeker op.

1. Nog twee foto's van een maand geleden
Afbeelding
2.
Afbeelding

Van afgelopen zondag:

3.
Afbeelding

4. Mijn houding is hier totaal niet best. Maar hier vind ik Axel zo erg zijn best doen!
Afbeelding

5. En ook heb ik de "grote" sprong gewaagd om eens een balkje te springen
Afbeelding

6. En nog even een mooie foto van ons samen :D
Afbeelding

Dit waren de foto's weeral niet echt veel. Hoop de volgende keer even wat meer foto's te kunne laten maken!

okkie80

Re: Axel @ Work al verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:20

Leuk paardje hoor!Je houding geef je zelf al aan en het lijkt alsof je je handen wat vaszet op je paard,probeer ze wat meer te dragen.Verder succes ermee,komt helemaal goed!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:55

Wat een leuk paardje :)

Het begin is er al :j goed om te zien dat je niet probeert hem narr beneden te trekken :) Als je hem zo blijft rijden, veel overgangen gaat maken, en veel voltes gaat rijden, zakt hij er wel in :) Je hebt alleen je teugels wat te lang, hierdoor heb je je handen te dicht bij je zadel/buik. Je moet je teugels dus wat korter pakken, en je handen wat meer naar voren doen.
De springfoto is niet helemaal op het meeste hippe moment genomen geloof ik, dus is het ook niet echt handig daar commentaar op te geven. Op deze foto te zien zit je wel netjes boven de sprong volgens mij :) Maarehm volgende keer wel eventjes grondbalkje gebruiken ;)
Op foto 4 zit je trouwens vrij ver achterin je zadel. Misschien helpt het als je je beugels een gaatje langer doet, dan kan je je been wat langer maken en zo dieper(en meer voor)in je zadel gaan zitten :)

Veel succes en plezier samen :)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 08:15

Dankjullie wel voor de reactie's! Dat mijn teugels te lang zijn heb ik inderdaad vaker last van! Mijn beugels heb ik inderdaad al een stuk langer gedaan nadat ik deze foto zag. En die springfoto, tsjah! Ik ben zelf totaal geen spring held, en Axel ook totaal niet. Grondbalkje gaat er in vervolg ook liggen!

Bedankt voor het commentaar, ga er zeker aan werken! :D

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:19

Wat een leuk paardje heb je!
Probeer alleen iets rechter op te zitten; je kijkt op de foto's nogal naar beneden. Succes ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:54

Die springfoto ziet er helemaal niet slecht uit hoor :n .
Alleen het grondbalkje mist, maar die leg je er voortaan neer zeg je, dus dan lekker af en toe een sprongetje meepakken, worden ze vaak juist heel lekker los van in de rug :)

Lis_Jolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:39

Ik vind dat je je handen erg dicht bij je hebt. Misschien teugels iets korter en je handen dan meer dragen. Daardoor ga je ook wat 'krom' zitten.

Verder zie je wel verbetering! Ga zo door!

DeLangeDreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:43

Ik vind het goed dat je je paardje niet naar beneden wilt trekken. Dat komt heus vanzelf. Hou goed je hoofd en schouders achteruit en niet inknikken daar. Veel suc6 ermee!

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:58

Wederom bedankt voor de super reacties. Heb inderdaad gauw last van lange teugels. Waardoor ik dus geen contact meet heb met de mond, en dus weer naar voor ga zitten.

En vandaag voor het eerst echt gegaloppeerd. Ruim 6 rondjes! En dat is erg veel voor Axel! In iedergeval ben ik enorm trots op hem!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:03

Leuk hoor, probeer je handen wat meer te dragen en rechtop te gaan zitten. ;)
Axel doet echt z'n best, dat zie je gewoon. Wist je trouwens dat dravers extreem goed kunnen springen. :D

Rockferry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:01

teugeltjes korter nemen,handen netjes van je af houden
iets meer recht op zitten

succes,leuk paardje!!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:41

Ik zou je teugels iets korter nemen, maar verder ziet het er leuk uit.
Af en toe lijkt het alsof hij een beetje leunt op de voorhand, maar met veel schakelingen gaat dat er ook wel weer uit.

Heel leuk paardje! Herken veel van hem in mijn verzorgpaardje (ook een draver)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 09:43

Bedankt voor de tips. Hou nu inderdaad mij teugels wat korter, en moet zelf zeggen dat dat stukke beter gaat! Dus bedankt!:D

Het rijden gaat nu al stukke ontspannender, ondanks rare bakkabouters in sommige hoeken, en hengstige merries die Axel weer héél intressant vind.

Ook de galop gaat steeds beter!:D Toppertje dus ;)