Bonte Guus @ work -> verbetering?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Bonte Guus @ work -> verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:23

Vandaag heerlijk gereden met onze Guus. Zelfs een sprongetje gewaagd, voor het eerst terwijl ik alleen was, ik was eigenelijk al klaar maar toen kwam mijn vriend terug en ik wou toch wel eens mooie rijfoto's en een springfoto dus nog even verder gereden.
Informatie over Guus;
Hij heet eigenlijk Flannagan, hij is een zwart bonte tinkerruin van inmiddels 12 jaar. Ik heb hem net 3 maand ongeveer en ben nu een week of 3 met hem bezig. Ons niveau zal ongeveer B zijn, we starten a.s. zondag onze eerste FNRS wedstrijd ter voorbereiding op de B straks in de zomer. We doen de F6
Zo zag het er een week geleden uit, veel spanning vooral aan mijn kant.
[RIJ-ITP] Bonte Guus @ work

Nu gaat het al een stuk beter, ik ben een stuk relaxter, heb inmiddels weer lekker les gehad vorige week wat super goed gaat. Mijn binnenhand is af en toe wat streng... Guus laat mij snel weten wanneer dit gebeurd en dan kan ik redelijk snel weer toestaan/ontspannen. Mijn teentjes mogen ook wel wat meer naar binnen O:) Het is nog even wennen op zo'n rond paard :Y)

Nou hier de foto's

lekker beeld vind ik zelf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was net na een moment dat ik te streng was met mijn hand, ik geef hier even overdreven toe
Afbeelding

En dan ziet het er 2 passen later weer zo uit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet meer meegeven met mijn handen, dit is echt een knelpunt, Guus wil namelijk graag langs de hindernis en ik moet hem dan echt even goed opsluiten met de teugels, het is nogal eens zo dat we niet uitkomen en ik dan niet echt voorbereid ben op zijn sprong waarnaar ik dus met mijn handen blijf steken zegmaar. Nog even wat oefenen en dan hoop ik wat beter in te kunnen schatten wanneer hij springt.
Afbeelding

Hier ging hij er dus langs :Y) Maar nog wel springen :P
Afbeelding

Guus spots hindernis (een stijl van 60cm waar geen foto van is :\)
Afbeelding

Dat was het, tips welkom :j

timokyana

Re: Bonte Guus @ work -> verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:25

wat leuk CP, lekker aan de slag met guus en je 1e wedstrijdje al zo snel.Super!
Het ziet er goed uit, nu nog lekker trots rechtop zitten op die knappe kerel van je ;-)

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:31

het ziet er in elk geval schoner uit :+
oke even serieus, ik zie wel wat verbetering, denk erom dat je met springen
je handen mee naar voren neemt, geef hem de ruimte om te springen.
Blijf idd mooi rechtopzitten en kijk naar voren, je knol doet de rest, voel wat hij
doet...,een ding: jullie komen er wel ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:33

Dankje! :D
Hij is inderdaad een stuk schoner, helpt dat het niet meer regent ;)
Ik moet inderdaad mijn schouders nog wat naar achteren doen, zit nog wat te 'krampachtig' soms :j

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:07

Ziet er goed uit zeg!
Al veel minder verkrampt dan eerst.
Vooral die laatste foto is erg leuk, volgens mij vind hij springen echt leuk om te doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:23

Die laatste vind ik ook erg leuk :D

Ik kreeg vorige week met de les veel gegniffel dat ik met mijn KWPN jas op een tinker rijd :P Haha, valt me mee dat ik daa rnog geen berichtje over heb :P

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:31

als hij langs de hindernis door blijft gaan kun je een balk liggen zo schuin erlangs zodat als hij er langs moet springen en opsluiten tussen de benen niet de handen want dan wordt het een gevecht dat je niet kunt winnen ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 23:05

Paard O:)

Dankje :D

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:14

Let indd op je hand en tenen verder leuk paard ! geefwat meer mee boven de sprong

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:38

Hey Chantal, wat is Guus toch leuk!! :D

Probeer je minder op zijn houding van voren te concentreren, maar ga aan de slag met zijn achterhand, dan train je zijn hele rug, waardoor hij ook makkelijker zijn hals zal gaan dragen.

Succes met je wedstrijd!

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:31

1e punt van verbetering: Stuk schoner :+ ( ;) )
het is echt een stoer paard om te zien, hij oogt ook een stuk groter dan hij is!

Voor het rijtechnische: het ziet er op de foto's een beetje uit alsof hij wat tegen jouw been hangt, dus niet echt flitsend reageert
op jouw beenhulpen, om dat te verbeteren kun je veel overgangen en schijnovergangen rijden (als dit inderdaad zo is) en laat daarbij de voorkant dan nog even voor wat het is, dat zal vanzelf komen als hij wat meer van achter naar voor gaat lopen.

Voor het aanrijden op de hindernis zou ik proberen een paar pasjes wijken mee te nemen zodat je hem goed opzij kan zetten voor je binnenbeen. dit kun je ook nog doen op de rechte lijn bij het aanrijden op de hindernis.
wat ook kan helpen is vroeg aanrijden op de hindernis en tussendoor een volte van 10 meter rijden en hem daarbij goed aan je binnenbeen zetten.
en dat je hem dan wat meer opsluit tussen je teugels is goed maar denk er dan aan dat je bij de afzet weer voldoende meegeeft (maar dit geef je zelf ook al aan)

Succes ermee!

EDIT; even wat verduidelijkt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 14:24

@Bokker88: Ik moet eerlijk zeggen dat je met het tegen het been hangen toch verkeerd zit, Guus is namelijk giga goed aan het been, soms zelfs iets te :o ik moet mijn benen echt goed stil houden bij hem, ik hoef maar iets aan te drukken en hij reageerd. Ben ik wel erg blij om dat hij dit zo doet, mijn andere paard heeft het absoluut niet.

Wijken zijn we met de les wat mee bezig maar wil nog niet helemaal lukken, als ik mijn been iets te veel aandurk galloppeerd hij. Maar ik zal het onthouden :j
De volte is inderdaad ook een goede :j dankje voor de tips :D

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:08

cp112 schreef:
@Bokker88: Ik moet eerlijk zeggen dat je met het tegen het been hangen toch verkeerd zit, Guus is namelijk giga goed aan het been, soms zelfs iets te :o ik moet mijn benen echt goed stil houden bij hem, ik hoef maar iets aan te drukken en hij reageerd. Ben ik wel erg blij om dat hij dit zo doet, mijn andere paard heeft het absoluut niet.

Wijken zijn we met de les wat mee bezig maar wil nog niet helemaal lukken, als ik mijn been iets te veel aandurk galloppeerd hij. Maar ik zal het onthouden :j
De volte is inderdaad ook een goede :j dankje voor de tips :D

Oke dat is mooi, het is ook lastig zoiets vanaf foto's te beoordelen, het blijven natuurlijk momentopnames!

Succes verder met je mooie Guus

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 17:31

Heb net even weer een paar sprongetjes meegenomen en je tip over het voltetje gebruikt, ging wel een stuk beter :j hij is er niet lagsgegaan. Dankje voor de tip :j