Na een lastige periode met mijn merrie en de wanhoop nabij, gaan we weer in een stijgende lijn vooruit. Ze heeft een tijd staakgedrag vertoond bij aandraven (stilstaan, achteruit lopen enz.). Dit is na een periode van medisch onderzoeken (bleek niets aan de hand) en twee weken longeren helemaal opgelost.
We zijn wel even een klein stapje teruggegaan in de training, lekker veel voorwaarts neerwaarts en naar de ontspanning. Veel afwisseling, dus ik ben ook begonnen met springen en dit vinden we allebei heel erg leuk.
We mogen L1 starten en de eerste wedstrijd staat voor april gepland, maar als we er nog niet klaar voor zijn, dan stel ik het nog even uit. In dit filmpje zijn we bezig met wijken. Mijn merrie snapt nog niet helemaal wat de bedoeling is. Ik pak wel vaker wijken in de training mee, maar dat is nog niet meer dan wat wegzetten voor het been op de volte. In de les gingen we kijken hoe ze het deed op een rechte lijn. Het beginnetje is er, maar ze mag nog veel meer opzij en meer scharen. Al met al ben ik tevreden!
Aandachtspunten: ik moet mijn benen veel stiller houden! Verder moet ik er op letten dat ze zich niet te lang maakt.
Tips zijn welkom. Commentaar ook, mits onderbouwd, anders heb ik er niets aan

Ik zat te wachten op een bokkend paard....
Wel leuk om de progressie te zien