Diablo in de picture

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Diablo in de picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:28

Meet Diablo:

Afbeelding

Diablo heb ik 2 jaar gelegen gekocht met de intentie om hem weer door te verkopen. Momenteel staat hij nog te koop maarrrrr, ik denk dat ik hem toch hou. Diablo is zo'n leuk paard, hij is braaf leuk lief en heeft potentie voor de sport dus wil ik hem naar het Z1 rijden.
Momenteel zijn we L2 dressuur en B springen.

Het ging een tijd minder met Diablo omdat hij niet lekker liep. Hij was sterk en hangerig in de hand en ging snel in de staak. Dit deed hij dan door zn hoofd omhoog te gooien of als ik m een tik gaf door een bok. Diablo is normaal helemaal niet zo, hij wilt graag werken, dus ik merkte meteen dat er iets niet goed was.

Het bleek van de week dat zijn zadel helemaal niet goed lag :S Terwijl ik er meerdere mensen naar heb laten kijken.
Nu rijd ik met springzadel en is hij meteen een stuk losser.

Hij heeft even stilgestaan omdat het dus niet goed ging, dus hij heeft een beetje een dikke buik :P

Nu ging het dus al een stuk beter. Hij wilt nog wel wat duiken maar hij doet heel erg zijn best.

Mijn punten zijn:

- mijn rug is te rond
- schouders meer terug
- binnenhand
- naar voren kijken

De fotos zijn even snel gemaakt met mijn fantastische 8.1 megapixel telefoon :P

Afbeelding

Stap, hier duidelijk zijn buikje :P

Afbeelding

Stap rond en laag, ik val voorover.

Afbeelding

Draven, jammer van het sta-moment :P

Afbeelding

Draf, ik hang een beetje achterover...

Afbeelding

Galop, duikt iets.

Afbeelding

Galop mooi ruim.

Afbeelding

Doei! :P

mvs

Re: Diablo in de picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:30

Het lijkt alsof je erg veel spanning in je handen hebt en ook flink wat gewicht draagt! als dat zo is probeer hem dan wat meer zelf te laten dragen door iets meer te spelen, je hand te ontspannen en vooral in tempo's wisselen...

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:31

Leuk paard :)

Ik zie veel spanning...
Let erop dat ie niet achter de ll komt, en dat jij niet of heel erg naar achteren gaat hangen, of naarvoren valt.en op de eerste paar foto's mogen je benen iets meer naar achteren, en je handen iets naar voren en rechtop, hoop dat je hiernee wat kan :)

Succes,
Liefs Minjon :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:34

Leuk paard,

het lijkt idd of je veel spanning in je handen hebt, en je geeft het zelf ook al dat je naar achter hangt.
En misschien soms een beetje op je been letten.

Succes samen verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:48

Ja mijn houding is niet optimaal door het springzadel.

Diablo is idd nog zwaar in de hand, maar dit wordt al steeds beter, hij vind het moeilijk om los te laten en helemaal na te geven.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:49

leuk paard :D
het lijkkt op de foto's alsof je veel achterover hangt en je moet je schouders zeg maar dragen(zelf ook last van, mijn instructeur zegt altijd ga zitten als een bekakt iemand oftewel doe alsof je de allerbelangrijkste bent:D )
als hij al zegt wie ben jij weet ik al wat hij bedoelt :P

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:51

Rechtop zitten en je handen niet bij het zadel houden maar dragen, hierdoor krijg je alleen maar trekwedstrijdjes en lost niet van je probleem op.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:58

werk aan je houding. Het punt van te rond en je schouders is niet het enige probleem. Je moet met jou houding je paard zo weinig mogelijk in de weg zitten. Vraag instructie om dit te verbeteren. Je er zelf op wijzen is namelijk heel erg moeilijk vooral wat je eigen houding betreft. Wanneer jou houding beter is, komt het allemaal goed! Dat weet ik bijna zeker.

edit:
Wel raar. Ik zag op je profiel een foto waar je echt een veeeel beter houding hebt dan nu op deze foto's. Werk daar weer naar toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:01

Femke, bedankt voor je reactie. Echter heb ik dit alleen op het springzadel, omdat ik dan snel een luie houding aanneem. Op een dressuurzadel heb ik wel een betere zit. Morgen krijg ik een dressuurzadel en zal ik ook daar foto's van maken.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:03

Joolien schreef:
Femke, bedankt voor je reactie. Echter heb ik dit alleen op het springzadel, omdat ik dan snel een luie houding aanneem. Op een dressuurzadel heb ik wel een betere zit. Morgen krijg ik een dressuurzadel en zal ik ook daar foto's van maken.

dat kan dan idd wel kloppen. Want ik geloof idd dat die foto op je profiel een Dressuur zadel was;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:08

Ja idd. Maar voordat ik een dressuurzadel aanschafte, zat ik helemaal als een piraat op mn paard. Ronde rug, schouders naar voren en scheef :P Dat is al iets verbeterd, maar nu voor de fotos lette ik zo op Dietje dat k niet meer op mezelf lette.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:37

Ik vind het een leuk paardje! Ik vind dat er veel spanning is vooral aan de voorkant, je leunt vaak naar achteren dus zorg dat je recht blijft zitten en je schouders naar achteren duwt. Ik zou hem even iets voorwaartser rijden zodat zijn achterhand er wat meer bijkomt... Want die vind ik redelijk minimaal. Ik vind dat je al goed bezig bent hoor!

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:33

Mag ik eerlijk zijn? je zit wel erg veel naar achteren,
en de ene keer zit je als een zoutzak, probeer dat te verminderen.
Vooral de eerste rijfoto lijkt het of je paard niet te houden is en
dat je er erg gespannen op zit, een sterk verbeter punt dus.
verder wel een leuke knol hoor. ;)

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:31

Super leuk paardje! :D
Het ziet eruit alsof je in een luie stoel zit.
je zit veel te veel naar achteren.
en daardoor lijkt het alsof je zelf aan de teugels gaat
lopen hangen! Maar verder echt een super leuk paardje!
maar probeer aan deze punten te werken!
want het is echt een mooi paard! :D

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:32

Ik zag net je profiel!
en daar doe je het stukken minder dat achterover
zitten! en zo moet je ook leren zitten! :)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:59

je hangt echt veel ste veel naar achter
op sommige foto;s loopt hij maar wat, je meot hem meer opppakken

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:34

wat ook mij erg opvalt, is dat je heel ver naar achter zit op sommige foto's..
Probeer erop te letten :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:32

mag iets ronder afgebogen in de hals,verder is het voor de L2 een fijn beeld .
de Z1 moet je toch nog welk echt kei hard voor werken hoor;) daar kom je niet zo maar.

ik vind alleen je houding zwaar bagger.. het lijkt alsof je aan de teugels hangt.

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:11

meid ik vind je laatste foto fantastisch!
Je wilt commentaar?mening?

OK! Je zit is echt vreseeelijk ! sorry, verder ziet het er leuk uit, maar ga eens verschillende paarden rijden, om een beetje je zit te fatsoeneren.. Het is mijn mening, dus hoop niet dat je het verkeerd opvat..

verder leuke combi!

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:14

ben ik weer, heb net je fot's bekeken op je profiel. en daar zit je er wel weer leuk op !

nou ja!! nieuwe foto's haha..
geintje

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:20

Je zegt net dat je paardje niet helemaal lekker wil ontspannen en gaan zakken en wat wil vasthouden in de mond, maar dat komt omdat jij hem daarin belemmert. Ga niet in op het vasthouden, dat wordt een eeuwige trek-strijd die je paard wint. Handen altijd soepel en ontspannen, even een ophouding en weer duidelijk met je hand meegeven en ontspannen. Verder zie ik dat steeds je spoor in de buik verdwijnt, constant. Dat wil zeggen dat je paardje niet goed voorwaarts is of dat jij automatisch (wat nog veel erger is) de spoor er in hebt waardoor je een paard krijgt wat rent en onder je uit vliegt. Liever afentoe een flinke por als er geen reactie op je kuithulp is dan steeds zachtjes aantikken, daar geeft het paard amper om en hiermee maak je hem bot voor de spoor. Veel overgangen rijden en kijken of je wel de door jouw gewenste reactie krijgt en of deze snel genoeg is. Benen na het aansporen weer netjes terugplaatsen en hakken uitdrukken. Als je vaak moet aansporen is er dus bij de eerste keer aansporen al geen goede duidelijke reactie, hier dus aan werken en hem eens flink aan het werk zetten. Niet als je een por geeft hem onder je uit laten wegrennen maar contact met de voorkant, geen spanning. Als je paardje een mooi tempo loopt en actief reageert op jouw been, komt de achterhand er mooi onder en loopt je paardje ontspannen over de rug. Hij zal op zoek gaan naar jouw handen die altijd ontspannen is en niet trekt of spant. Verder lekker veel aan je houding werken. Komt helemaal goed lekker veel oefenen, maar bedenk wel dat je deze dingen eerst zal moeten oplossen en dan gaat hij prima lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:49

Jaaa ik weeeeet het nou wel!!!! Hhaha nee grapje. Vandaag nog met springzadel gereden want ik had geen tijd om voor een dressuurzadel te kijken vandaag was het al minder. Ik moet ook meer met dressuurzadel rijden.

Afbeelding

Zo zit ik ongeveer, alleen dit is nog een ander zadel waarbij mn benen niet mooi lagen wat resulteerd in tenen naar buiten.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:52

Leuk paard, al denk ik dat je nog teveel met je handen doet.
Op een aantal foto's heb je een redelijk strenge hand ;)
Probeer ook op een ander zadel, zelf je balans te vinden,
en hem dan van achter naar voren te rijden. Dan zal er ook een stuk meer ontspanning komen. Heel veel succes

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:12

Je zit inderdaad erg ver naar achteren op de foto's, maar dat zal voor een heel groot deel al verholpen worden, als jij je beugels wat langer maakt :)
Verder: erg leuk paardje!

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:13

Naar mijn idee, zo van de foto's, werk je veel te veel met je handen, je hangt als het ware in zijn mond. Ook is hij sterk, dan moet je juist los laten en proberen het voorwaarts op te lossen. Verder wel een erg leuk paard en ik geloof ook wel dat je met een dressuurzadel beter zit, alleen geloof ik dan niet dat je minder in zijn mond hangt.