Indy @ Dressuur work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Robbertcv

Indy @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:52

Vandaag was het erg lekker weer en heeft sander454 @ bokt foto's van mij en indy gemaakt.
Indy is een merrie van 5 jaar en we rijden samen B dressuur.
Ik probeer haar gewoon wat lager en ontspannen, van achter naar voren te rijden zodat ze wat sterker wordt van achter. Op het laatst probeer ik er toch nog wel even iets omhoog te werken.
Problemen zijn dat ze een beetje overbouwd is van achteren en dat ik en zij het moeilijk vinden om van achter naar voren te rijden. We hebben nu 1 winstpunt in de B dressuur.
Zaterdag hebben we weer wedstrijd.
hier de foto's

Indy :D
Afbeelding

Instappen
Afbeelding

Nog meer stappen
Afbeelding

Draven, mijn handen hou ik hier een beetje scheef
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn geen uitstap foto's

Hier nog een filmpje, Youtube heeft het filmpje wel een beetje heel erg vaag gemaakt.

Laat je een berichtje achter?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:56

Het ziet er mooi ontspannen uit, maar ik zou mijn teugels wat korter pakken ;) Dan kun je je handen mooi boven de schoft houden en loopt je paardje wat meer opgericht :) Houd je schouders een beetje meer naar achter en kijk naar voren, dan komt het helemaal goed met jullie :D

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:57

Leuke pony!
Je moet wat meer op je handen gaan letten!
Je hebt haar wel lekker voorwaarts, en het ziet er best wel goed uit!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:04

Ze loopot al wel mooi ontspannen naar beneden hoor! Netjes!
Ik zou haar inderdaad na het losrijden wat meer oppakken en wat meer opgericht laten lopen. Probeer je hakken wat meer uit te drukken. Misschien wel lastig, want ik denk dat ze niet veel lijf heeft om je benen langs te leggen.

denice

Re: Indy @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:21

leuke pony heb je!

Alleen, wat doen je handen allemaal?
Houd je handen bij elkaar boven de manenkam. Als ze niet in je hand wil zakken, moet je een beetje been geven, maar zo rijden met je handen heeft geen zin. Het ziet er niet uit, en het is niet prettig voor je pony.

Succes!

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:23

@Magiccc Dankjewel
@QualityLover Ik heb mijn teugels inderdaad altijd wel wat lang, had ik ook vorige keer op mijn proef commentaar op en mijn schouders is altijd al en probleem geweest maar het gaat nu steeds beter.
@supertammy Mijn benen komen er idd wel beetje erg onderuit heb ook vrij lange benen.
@bobolien Dankjewel
@denice Mijn handen gaan idd beetje alle kanten op. Ik reed vroeger altijd toen ik 10 was ofzo erg terug en vind het nogsteeds lastig om van achteren naar voren te rijden. Ik rijdt liever terug in mijn hand maar dat is natuurlijk niet de bedoeling :P

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:41

leuk paardje, en idd je handen! ook iets lager proberen te houden, verder is het al gezegd.
en ligt jou zadel niet ietwat te ver naar voren? ligt zo te zien wat ver op de schouder, dat belemmert de schoudervrijheid ;)

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:48

Floran schreef:
leuk paardje, en idd je handen! ook iets lager proberen te houden, verder is het al gezegd.
en ligt jou zadel niet ietwat te ver naar voren? ligt zo te zien wat ver op de schouder, dat belemmert de schoudervrijheid ;)

Ja dat klopt, mijn pony heeft een lastige rug. Heb er al een zadelmaker naar laten kijken en die heeft iets aangepast, maar hij wil nog iets van de singelstoot voorin leggen ofzo heb geen idee wat hij precies wil doen maar je hebt gelijk.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:53

Hé wat een leuke pony! Ik merk vooral op het filmpje dat je lijkt te zagen? Kan het niet met zekerheid zeggen, maar nagevelijk is niet iets wat moet. Zolang je van achter blijft activeren hoort ze uiteindelijk van zelf naar beneden te komen. Succes nog! Vindt jullie een leuke combi :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:06

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:16

Ziet er goed uit hoor, en indy is echt een onwijs leuke pony.

probeer wel je handen wat stiller te houden, en voor je uit te kijken.
succes met je wedstrijd!

90_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:32

Je bent goed op weg met je pony!
Wat mensen zeggen over meer oprichten en kortere teugels, dat is denk ik wat te snel en te moeilijk voor dit paardje. ik zou eerder kijken of je haar met ophoudingen en schakelen meer op het achterbeen kan krijgen en meer aanleuning krijgt, dan komt de oprichting vanzelf wel en dan ben je alweer een hele grote stap verder!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:36

De foto's laden erg langzaam. Het ziet er in het filmpje goed uit. Inderdaad vooruit kijken, maar je beweegt je voeten ook constant in het filmpje. Je bent elke pas aan het drijven.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:44

leuke foto's robbert! :D
probeer ook je benen een beetje stiller te houden als je bij iedere pas het paard een prik met de sporen geeft. raakt ze eraan gewend en hebben je sporen geen zin meer. ;)

heel veel succes zaterdag!

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:52

Ziet er leuk uit :D
Maar het mag naar mijn idee wel wat actiever vanuit de achterhand lopen. En je zou je teugels wel wat korter mogen doen en je handen meer naar voren :)

Succes verder *D

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:51

hjoi hoi !
je rug is mooi recht!
ik zou als ik jou was ff je benen wat langer houden,, ennuh je handen !! foeii
je weet vast en zeker wel wat ik bedoel!

lekker door gaan! wie wil komt er wel !

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:33

Foto's zijn goed gelukt hè?
Ik zou als ik jouw was proberen je voeten recht te houden.
probeer tijdens het lopen anders je tenen naar binnen te houden.
en je onderbeen wat stiller te houden.
Verder ziet het er netjes uit.

DonnaWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:36

Hey Robbert

Ik vind het vergeleken met de foto's in je vorige topic al mega veranderd! Dit ziet er echt al beter uit!

Het is goed dat je je bewust bent dat je nog teveel met je handen probeert te doen. Is in het filmpje ook goed te zien. Dus blijf daaraan werken, probeer steeds richting licht contact te gaan, en zorg dat je pony je hand kan vertrouwen.
Licht contact en voorwaarts zijn. Niet door constant te drijven, jij geeft een tempo aan en houdt daarna je been weer stil (en klaar voor de volgende hulp). Dit is heus lastig om goed te leren hoor. En altijd aan denken: been zonder hand, hand zonder been. Dat betekent dat als je een hulp met je been geeft, je beslist niet met je hand mag inwerken. Andersom, als je een ophouding maakt, mag je niet tegelijk drijven. Dit is om heel duidelijk aan je pony te maken wat een hulp betekent.

Ik vind niet dat je teugels nu korter hoeft te doen. Je geeft nu heel mooi ruimte aan je pony om de hals te gebruiken. Wat me ook opvalt is dat ze af en toe al wat meer buiging in de gewrichten van haar achterbenen laat zien. Dat is voor elk paard een doel, maar zeker ook wanneer het paard overbouwd is, helpt dat om de croupe wat te laten zakken (en uiteindelijk de voorhand wat te ontlasten).

Complimenten voor de verbetering die je laat zien!!

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:41

heey.
leuke foto's en filmpje.