Dat hij enkel voor hout en buitenritten leeft, doet niets aan mijn enthousiasme af.
Vorige topics:
Toen ik hem net reed:
[RT-HAW] Michiel (kwpn) @ work, nu al verbetering zichtbaar.
Zonder zadel kunnen we ook:
[ITP] Twee "penny's" @ lol met je knol!
En ons vorige HAW topic:
[RT-HAW] Michiel opnieuw @ work, alweer verbetering!
In dat vorige topic was het nageven nog niet wat het wezen moest, en de galop een drama. (bok bok bok bokkerdebok en z'n rug was net een omgekeerde dromedaris...)
Maar nu had ik woensdag les gehad, donderdag gereden, en vrijdag was een vriendin zo lief om wat foto's te nemen.

Het ging voor mijn gevoel echt lekker. Doordat hij al los was van de dagen ervoor, en er niemand anders aan de knopjes had gezeten reed ik er zo mee weg.
De enigste aandachtspuntjes zijn nog:
-Ik ben af en toe zo druk aan het rijden dat ik mijn houding vergeet.
-En anders vergeet ik wat voorwaarts rijden betekend.
-De galop is nu zonder bokken, lekker ontspannen, maar ik moet meer durven rijden, niet enkel zitten.
-Michiel vind het errug grappig om op links vast te pakken. Want dan kan ze lekker niets meer. Ik moet dus zorgen dat hij niks heeft om vast te pakken.
-Sb ter verbetering van de achterhand leek weer eens nergenst op...
Nou, daar komen ze:
Stap, handjes netjes bij elkaar, van de voorkant af blijven en ontspannen, dan gaat Giel dat vanzelf ook doen.

Drafje, lekker buigen. Nou is dat ontspannen of niet? Valse knik van het vorige topic is nergenst meer te bekennen. Mischien iets te diep, maar daar kijk ik nu nog niet naar hoor. Alleen mijn houding weer. Wat ben ik daar in godsnaam aan het doen?

Net klaar met volte, ik vond dit wel een fijn plaatje.

Volte 10 meter.

Stukje slangenvolte geloof ik. Steeds voorzichtig omstellen naar links, en zorgen dat hij niet de kans krijgt om vast te pakken.

En... Actie, tijd voor galop! Dit geeft al een véél fijner beeld.

En een filmpje, het gaat nog veels te traag, maar ik ben allang blij dat ik normaal aan kan galoperen, op galopshulpen en niet op mijn stem. Ook kan ik nu voltes draaien en been geven (kuit dan hé) zonder gebok.
http://s213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/?action=view¤t=V060309_1545.flv
Op het laatste nog wat wijken en schouderbinnenwaarts mee gepakt. Dat ging vandaag niet zo super, maar we hebben hoe dan ook tips nodig, dus kom maar op.
Sb, maar we gaan meer opzij als vooruit... Koppie houden waar het hoort gaat nog niet echt.

Pasje wijken dan maar...

Dat was het dan alweer, ik hoop dat jullie ook verbetering zien. Tips zijn meer dan welkom! Bedenk wel dat Michiel inmiddels 16 is, en dus niet meer zo snel nieuwe dingen leert. Ik ben allang blij dat hij zijn rug onspant, het echte dragen lukt hem gewoon niet. Hij wil best, maar houd het niet langer als een paar tellen vol. Instructie was woensdag al heel tevreden, heb toen zelfs een sprongetje gedaan. Afgezien van een bok na de sprong ging dat goed, dus ik hoop echt dat ik het springen deze zomer op kan gaan pakken.
Nog een keer poseren, lekker ding van me.

Groetjes Ciska en (_) van Michiel.