fjord bitloos AdB methode

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

fjord bitloos AdB methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:51

Hallo bokkers

ik had toch weer zin in foto's dus komt het weer.
ik had al een aantal daagjes niet gereden ivb met drukte dus vandaag waren we lekekr aan t recht richten gegaan en trainen van de achterhand! Ze valt graag op de voorhand en ik zie met vorige topics gelukkig al verbetering qua achterhand gebruik!
Mijn handen heb ik vrijhoog, mogen iets lager en mijn benen moet ik ook aan werken, ook trek ik mijn rug graag hol :+

Verder zie je dat mn paard goed haar buikspier gebruikt wat ze eerst niet deed! Ben daar al erg trots op!
verder rijd ik bit en boomloos. Ze was in t begin wat stijfjes maar wkam later verbetering in.
We lessen overigens nog niet zo heel lang volgens deze methode ( met haar heb ik daarvoor alleen tijdens t inrijden les gehad en verder niet meer en nu ongeveer 2,5 maand weer aan t lessen )
Wat ze voor de lessen deed was ontzettend op de schouders vallen, rug vast zetten voorhand duiken en vast in haar lichaam.
ok genoeg info!
de foto's :

Afbeelding
helaas een wat wazige foto, maar je ziet toch wel dat ze lekker liep

Afbeelding
Mijn benen :( verder best tevreden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
lekker buikspiertje!

Afbeelding

Afbeelding
lekker achterbeentje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
weer lekekr achterhandje

Afbeelding
Kom iets te hoog uit t zadel

Afbeelding
bolle rug :P

Afbeelding

Afbeelding
Waae gaat mijn been heen????

Afbeelding
En als laatste ware liefde!!

overigens vind ik het in de krul het minst belangrijke!! :)

saskiakefie

Re: fjord bitloos AdB methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:58

ah leuk :) Ziet er weer goed uit, bitloos :j
Denk aan je voeten. je mag je handen wel iets lager houden, af entoe lijkt het alsof je hem iets omhoog trekt, zoals foto 7 en 12 ;) erg leuk iemand te zien die niet alleen met het krulletje bezig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:10

ja klopt mn handen waren iets te hoog, met deze methoden rijd je metw at hogere handen maar ik had ze idd net iets te hoog :P
En mijn benen, ja ik moet ze echt een keer vast zetten aan mn zadel geloof ik, die doen alles behalve t goede :+
heb er ookal gewone beugels aan gehangen ipv die fenders!

bedankt voor je reactie ;)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:25

Indd eerste wat mij opviel, waren je handen en benen :j
Probeer ook je hakken wat meer uit te drukken, dan heb je ook minder last van 'weglopende' benen.
Ziet er verder goed uit :j En indd, in de krul maakt niets uit, mits je paard de rug alsnog goed gebruikt :j

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:29

Steekt je dekje niet heel erg uit aan de achterkant?
En volgens mij zie ik op een aantal foto's pianohandjes! Met een boomlooszadel zijn je benen wat wiebeliger dan met een boomzadel, maar toch opletten. Voor de rest: leuke fjord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:30

bedankt voor de reacties weer :P
nee het dekje lijkt wat ver achter te steken maar daar zit geen inlage meer in, de stof is wat langer laat maar zeggen ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:30

Waarom zet je het bij HAW, moet ik weer een snuggere opmerking maken bij ITP hoeft dat niet.

Komt 'ie, behalve je benen (zie vorige posts) en te hoge handen heb je volgens mij je handen ook plat ipv rechtop.

Verder heb je een leuke fjord. Vooral die laatste foto, jammer dat ie daar net zijn oogje dicht heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:32

ik heb ze op sommige foto's id dplat maar op andere ook rechtop :P
Hihi t schommelt :(

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:36

Hey! Ziet er goed uit!
Achterbeen is al een stuk meer actief vergeleken de eerdere foto's!
En ik vind dat je een nette houding hebt, helemaal aangezien je op een barefootje rijd :)
Alleen bij je onderschrift "lekker buikspiertje" komt idd die buikspier mooi omhoog alleen geen achterbeen ;)

Keep up the good work! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:38

Ja klopt daarom had ik ook niks over de benen bij die foto alleen kwam die buikspier er zo mooi uit! :P
En idd de achterhand word steeds een beetje beter!
En bedankt dat je me een nette houding vind hebben, alleen sinds ik boomloos rijd zijn mijn benen overal behalve op e goede plek haha daar moet ik echt hard aan werken, maar dat komt vast goed
Bedankt voor je reactie :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:01

Misschien is het een hint :+

Tja cinnepin, vind haar hier absoluut niet goed lopen. Je kan wel zeggen dat dit de methode is. Maar alsnog;

Geen achterhand gebruik
Geen ruggebruik
Geen nageeflijkheid....
Geen greintje voorwaartse drang.

Ik kan je geen tips geven gezien je enorm vast houd aan die AdB methode. Maar wil je wel even laten weten wat ik zie. Ik vind haar ook nog steeds veeeeel te dik... IMO is dat niet goed voor dit dier haar gezondheid. Het beperkt haar volgens mij ook in het bewegen... Je maakt je rug ook erg hol. Doe ik ook overigens ;) Maar is misschien een klein puntje. :) Zou ook je handen graag iets lager zien. Nu maken je ellebogen een hoek van 90° en da's dus te klein ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:07

In vergelijking met je vorige topics vind ik haar achterhand al een stuk beter ondertreden.
Ik heb het idee dat je zelf wat meer aan een onafhankelijke zit moet worden, ik krijg het idee van de foto's dat je die niet hebt. Misschien een idee om náást AdB zitlessen te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:10

ik wil ook zit lessen gaan nemen ;) Dat is nog ene puntje idd, bedankt voor je reactie

@ paharagirlke ik zie al wel degelijk vebetring met achterhand gebruik hoor! Tuurlijk is t nog niet perfect! Maar dan zouden we ook geen lessen nodig hebben!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:12

Mij vielen de benen en handen direct op, evenals de hoogte waarop je je handen houd.

En ik vind dat het paard veel op de voorhand loopt. Nou hebben fjorden hier toch al een handje van, maar goed is het niet natuurlijk ;)

Ik heb alleen geen verstand van de AdeB methode, dus het kan zijn dat het eerst zo moet om vervolgens verder uit te breiden en het gewicht naar achteren te verplaatsen. Dus mijn commentaar kan natuurlijk niet correct zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:16

neehoor met de achterhand zijn we idd bezig, maar het is nog beroerder geweest! Dus ben al blij met wat vooruitgang, lekker door trainen daarmee en dan komt t vast goed ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:17

Het lijkt wel alsof je je paard laag wilt laten lopen, maar haar hier op de een of andere manier in tegenhoudt?

Dit lage lopen kun je ook op een wat meer voorwaarts rijden bereiken toch?
En dan activeer je ook nog eens wat achterbeen.

(heb geen kennis van adb dus sorry als ik nu heel iets stoms zeg).

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:17

tjahh ik weet normaal niet duidelijk wat op de voorhand lopen is, maar ik zie het hier toch echt wel!
neemt niet weg dat het beter is dan op oudere foto's

tja het is al vaker gezegt, je benen die leiden hun eigen leven, en je handel mogen ook wat lager...
maar let er ook op dat je niet te veel met een holle rug rijd!
ik weet niet of je van jezelf een holle rug hebt, maar het kan(zeker in combinatie met boomloos) ook heel vervelend zijn voor je paard

edit: woops.... dankjewel oplettende bokker!
Laatst bijgewerkt door siskeh op 06-03-09 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:20

Nevermind, het is al aangepast :') Maar kan het niet meer verwijderen dus ik kijk even heel lief naar een moderator?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-03-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:22

beter zo... :o
ff ergens anders met mn gedachten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:24

Als jullie lezen wat er staat staat er al over mn handen en benen in de bgin post :+ dus hoeft dat niet steeds herhaald te worden! Dat heb ik zelf ookal gezien dus graag commentaar/kritiek wat er nog niet 10 keer staat ;)
Bedankt :P

In deze methode is t gebruikelijk dat je je handen hoger houd ( klassiek dressuur, zie je altijd wel ) Maar ze mochten idd ietsje lager!
En ja ze valt nog wta op de voorhand dat klopt, maar er IS verbetering, En dat is al een lichtpuntje, neemt nietw eg dat we er zijn, maar we zijn op de goede weg ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:34

Ik vind het plaatje ook niet echt goed en ik ga helemaal mee in wat pharagirlke zegt. Maar ok... Rome is ook niet op 1 dag gebouwd ;).

Jou houding is ook niet echt goed... Misschien is het handig om eens een paar lesjes centered riding te volgen? Heb het ook gedaan en mijn houding is hierdoor echt verbeterd :j.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:10

Moderatoropmerking:
Berichten tegen de regels verwijderd.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:46

Nou heb ik al diverse fototopics van je zien komen en gaan, waarbij je iedere keer aangeeft via de methode Antoine te Both te rijden.

Dus ben ik maar eens gaan kijken op de site van de man om te zien of dit nu echt de bedoeling is.... maar nee.... Daar zie ik rechtgerichte paarden die in staat zijn hun hoofd te dragen. Ruiters die vooruit kijken, benen op de juiste plaats houden, actief met hun zit bezig zijn en ook gewoon met bit en goed passend zadel (plus dekje) rijden.

http://www.hoefkatrol.com.whsites.net/

Ik ben dan ook bang dat je alleen uit de AdB methode haalt wat jou goed past en de rest laat zitten.

En dat kan niet, Als je AdB wilt volgen, moet je ook voor het complete plaatje gaan!

En dus zal je paard rechtgericht moeten gaan dragen. Dus gewoon, basis! Aan het been en nageven!

Als je graag wil rijden zoals de paarden die ik voorbij zie komen op zijn website, neem dan vaker les van hem. Maar noem het niet in de stadium de AdB methode..... Dat geeft een verkeerde indruk van Antoine de Both en zijn lessen.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:43

Cinnepin, vergeleken met de vorige foto's zijn jullie wel degelijk vooruit gegaan. Ik heb wel het idee dat je je handen naar binnen draait, kan dat kloppen? Probeer ze recht te houden zo heb je meer controle over wat je met je handen doet. Verder zijn je benen ook een aandachtspuntje maar dat zei jezelf ook al. Je gaat vooruit hoor!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:13

Cindy, heb je vorige foto's ook bekeken en soms ook gereageerd in je topics.

Ik vind dat deze foto's er al beter uitzien je gaat toch echt vooruit (je houding is beter en je paard lijkt voorwaardser).......er zijn nog zat dingen waaraan je zult moeten werken vooral je houding, maar dat is al vele malen gezegt en daar ben je je ook bewust van denk ik.

Het is altijd makkelijk om iemand kritiek te geven en ook op deze foto's zijn er punten te noemen, maar er mag ook best eens gezegt worden dat je vooruit gaat en lekker bezig bent met je fjord...goed hoor.

Veel plezier saampjes.