Prya 1e x @work op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pria

Prya 1e x @work op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:10

hoihoi

Prya is een 10 jarige merrie van Gribaldi X Calato
toen ik prya 3 maanden geleden kreeg had ze wegens tijdgebrek 1 jaar in het land gestaan, ik ben toen rustig begonnen om de conditie weer een beetje op te bouwen, ik heb er toen in 2 weken tijd 2 x opgezeten, maar toen brak ik mijn voet door een ongelukkige val op de stal.
aangezien ik het niet echt nodig vond om er iemand anders op te zetten (omdat ze toch nog niet echt conditie had) en ik het graag zelf wil doen, heb ik haar weer in het land gezet, daar is ze 2,5 maand geweest en nu staat ze weer lekker thuis en ben ik weer opnieuw begonnen met de conditie op te bouwen.

het paard heeft "vroeger" L gelopen, maar heeft daarna eerst een paar maanden in een manege gelopen (daar was ze niet geschikt voor) en toen dus een jaar stil gestaan.
linksom is haar moeilijke kant, en dit laat ze ook duidelijk merken in de galop (steeds omspringen en bokken).

ik heb er donderdag weer voor het eerst opgezeten, en vandaag even foto`s gemaakt!
zodra ze weer een beetje op conditie is ga ik les met haar nemen, maar nu zie ik daar het nut nog niet echt van in omdat ik haar eerst een beetje wil leren kennen, en haar de tijd te geven om zelf weer een beetje te wennen.

mijn houding is echt om te huilen :( :o hij was al niet top maar 2,5 maand niet rijden werkt er ook niet echt aan mee :o

nou genoeg gepraat hier de foto`s!! (foto`s staan niet op volgorde!

Afbeelding
losstappen

Afbeelding
draven

Afbeelding
draven

Afbeelding
draven

Afbeelding
ik kan ook heel goed bokken :(

Afbeelding
wat ik hier doe weet ik niet, maar paardje loopt wel fijn

Afbeelding
galopje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
lekker uit galloperen

Afbeelding
en weer uitstappen

dit waren de foto`s ik hoop reactie en tips te krijgen :)
groetjes!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:12

Handjes hoger, en geen piano spelen, en dan lukt het wel :)
Leuk paard!

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:13

leuke paardje..jullie zijn goed bezig
alleen op je tenen letten want je prikt hemop elke foto

NanceMiss

Re: Prya 1e x @work op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:51

Probeer je handen rechtop te houden en je beugels een gaatje langer te doen, je lijkt erg kort te zitten.

Veel succes en laat over een poosje nog eens wat nieuwe foto's zien!

p.s. je kunt je paard tijdens het lessen ook beter leren kennen!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:59

Nou ik vind het er vriendelijk uitzien :)
Alleen.. vraag ik me af waarom je met sporen rijd? En als je dr mee rijd, let wel op dat je je tenen naar binnen draait, zodat je niet constant in de buik prikt.

Je beugels kan je wel 1/2 gaatjes langer doen :) En let op je handen :)

Verder succes met het opbouwen, dat komt wel goed denk ik!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:27

Ik vind het geheel er mooi ontspannen uit zien, super! En misschien komt het door goede fotos, maar ik vind dat ze nog best mooie spieren achter heeft voor zo'n tijd rust!

Je zegt het zelf al, je zit mag wel wat verbeteren. Probeer rechtop te blijven zitten (je heup knikt in) en niet te ver naar achter, je benen schieten dan naar voren. Concentreer hier op en dan hebben jullie waarschijnlijk tegelijk de conditie en houding weer op peil waardoor je weer lekker door kunt trainen.

Succes! Jullie zijn een mooie combi!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:50

Ik denk dat je eens naar je zadel moet laten kijken. Het lijkt alsof deze achter omhoog komt (goed te zien op foto 3 en 4) Verder vind ik jullie een fijne combinatie.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:54

Ooh hey volgens mij ken ik deze Prya ;) Komt ze toevallig uit Ede of heeft ze in Ede gestaan? Mijn pony heeft op hetzelfde stalletje als zij gestaan, tenminste als zij de Prya is die ik denk dat het is.
Sorry voor de off topic reactie..

pria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:16

bedank voor jullie reactie`s!
op mij houding ben ik aan het werken! is ook wel nodig haha
ik heb mij beugels zo kort omdat ik zo zelf het fijnste zit, ik had mijn beugels langer, maar dan zwalken mijn benen echt de pan uit, dus zodra mijn houding weer iets beter is doe ik ze weer langer maar nu dus ook voor het paard hou ik ze nog even een paar weekjes wat kort :)

@ ego0105: Het zadel wat ik er nu op heb liggen is even een leenzadel, dit omdat ik me aangepaste zadel deze week pas krijg, maar hij ligt niet heel slecht ze heeft er iig geen last van dit is ook de conclusie van degene die het zadel gepast heeft.

@ Vadalma: dat kan wel kloppen! ze komt iig wel uit die buurt! zou je me een pb kunnen sturen met jou info over hoe jij haar kent enz.. Bedankt!

groetjes amanda

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:36

Je hebt PB ;)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:43

Ik vind het er al heel netjes uitzien! Ik denk dat je hele houding verbetert als je je beugels wat langer doet, maar dat komt vanzelf wel. Succes met verder opbouwen! :)

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:49

Let inderdaad op je houding; tenen en handen, maar is logisch als je een tijdje niet gereden hebt.
Verder vind ik het er netjes uitzien! Heel veel succes met haar.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:37

een witte gribaldi :D
haha handig hea bokkende paarden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:19

Ik vind het er niet verkeerd uitzien hoor, je hebt haar heel goed aan het lopen. Denk idd als je je beugels wat langer doet je houding helemaal goed is, maar kan me voorstellen dat je ze bewust iets korter hebt gehouden.

pria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:30

Bedankt voor de leuke reacties!

@ vadalma: bedankt voor de pb!

@ vilouma: jah leuk he ze is wit en 1.59,5 groot (klein) dus eigenlijk presies het tegenovergestelde van Gribaldi :)
en dat bokken tja komt wel goed! maar als ik me beugels langer maak denk ik dat ik ga vliegen haha

@ SusanH: Bedankt! ze voelt ook heel fijn, ze is hel licht in de hand en lekker voorwaarts, neerwaarts.

groetjes!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:37

Dag Amanda! Wat leuk om Pry zo te zien, het ziet er echt goed uit! Ze is ook echt wit, ik heb haar het afgelopen jaar alleen maar lekker als modder varken gezien.

Maar probeer haar langzaam iets meer over de rug te laten lopen, ik weet dat ze dan af en toe dwars kan zijn, maar gewoon doorzetten.

Gr Annemiek (vriendin van ellen en je oude juf van de eerste klas ;))

pria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 19:05

@ annemeik: heyy leuk jij ook op bokt!!
je had van ellen zeker al gehoort dat prya bij mij ondergebracht is? jahjah nu is ze wit haha heb der 5 x gewassen voordat ze zo wit was en der staart wel 10 keer, maar goed wat wil je in het modder land :)

ik ben wel bezig met over de rug lopen enzo, maar op het moment ben ik blij als ze naar voren gaat en niet omhoog als ik been geef haha, maar er zitten zeker op het eind hele fijne stukken bij waar ze echt gaat ontspannen en over de rug gaat lopen, maar ik wil niet metteen teveel van haar vragen, maar het komt helemaal goed

kom je ook op het scholen concours? dan zul je even zien hoe mooi wit en stralend ze eruit ziet:D

ik merk echt dat ze het naar der zin heeft op de plek waar ze nu staat, ik krijg 1 a 2 keer in de week les en ellen komt van de week ook nog even langs voor een zadel en een lesje haha

groetjes amanda (je vervelende 1e jaars leerling :p)

pria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 16:45

Hoi allemaal!
Even een update!! vandaag even wat balkjes gelopen en een klein kruisje gesprongen!

ze vond het allemaal maar weer raar en dacht dat de balken der zouden aanvallen!
eerst rustig in draf op het balkje aan en vol op de noodrem, nog maar een keer aangereden en goed aangemoedigd! ze sprong er echt met een noodsprong overheen!, dus even goed beloond dit een paar keer herhaald en toen nog een x of 4 het kruisje gesprongen, ik dacht dat het kruisje toch echt maar 20 cm hoog was, maar daar dacht prya anders over en ging er echt met een sprong van een meter overheen!
al met al ben ik weer heel trots op haar! :o :D
de volgende x als we gaan springen zou ik foto`s laten maken en ze dan natuurlijk even showen!!
groetjes

pria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:36

verder nog iemand tips of commentaar?

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:08

Het valt me op dat je in de galop een beetje 'op' je zadel zit in plaats van 'in' je zadel.. Klinkt erg dom maar weet niet echt hoe ik het anders moet zeggen, het kunnen natuurlijk ook momentopnamens zijn. Verder zie ik ook dat je hem in het drafwerk iets te strak houd waardoor je hem niet echt fijn rond kunt rijden. Probeer de komende week met losdraven hem lekker lang over de hals naar voren te rijden, doe dit een kwartier/halfuur lang en stel hem daarna iets in de hand en ga dan basisoefeningen doen. Je zult het verschil over een week wel zien denk ik! je kan hem fijner naar je eigen hand aan de teugel laten lopen in plaats van dat de pony er een beetje opkropt..

Zo een heel verhaal maar je hebt er denk ik wel wat aan. Voor de rest vind ik het een leuke pony en een leuke combinatie! er zit een erg leuk, fris koppie op! :D

pria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:15

@ _Memphis_: bedankt voor je advies! ik zit er alleen nog niet zolang op max 20 min doordat ze eigenlijk nog niet echt conditie heeft! maa zal er iig aan gaan werken
en het is een paard :) (scheelt wel een halve cm :P)
groetjes