Wessel @ Work in de winterzon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Wessel @ Work in de winterzon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:08

Afgelopen zaterdag op wesje gereden. Hij was al een poosje niet zo fijn om te rijden, dus had hem 2 dagen daarvoor gelongeerd en wes heeft flink gebokt. Met als resultaat dat hij nu wel fijn te rijden was.
Ik rij wessel nu ong. 1.5 jaar. Wessel wordt volgende maand 6 jaar. We hebben samen al twee winstpuntjes in de B. Ook is hij door de eigenaar uitgebracht in het B springen maar zonder winstpunten. We hebben nu al een tijdje een wedstrijdstop, maar hopen binnenkort weer te gaan starten.
Wessels moeilijke punten : aanleuning blijft moeilijk, maar dat is al erg verbeterd.
Voltes blijft hij moeilijk vinden, het is veel leuker om keihard de andere kant op te rennen! Ook hier zit al verbetering in!
Mijn verbeterpunt is houding. zie op de foto's dat ik m'n binnenhand af en toe hoger heb dan m'n buitenhand. En op de foto's waar ik wes wat meer oppak kan iedereen z'n jas aan mijn tenen ophangen. Wes had vandaag iets activer gemogen
Genoeg gekletst hier de foto's! De bak was een beetje hard, vandaag geen galopfoto's.

Afbeelding
Lekker losdraven!
Afbeelding
Losdraven op volte. Erg moeilijk om en volte te sturen en nageeflijk te blijven lopen vindt Wes!
Afbeelding
Fijn beeld!
Afbeelding
Even de binnenteugel ontspannen.
Afbeelding
Wat meer oppakken!
Afbeelding
op de volte!
Afbeelding
richting schouderbinnenwaarts. Ik moet mijn buitenbeen niet zo afsteken.
Afbeelding
Helemaal opgepakt. Iemand nog z'n jas ophangen? Wel fijne aanleuning
Afbeelding
En de laatste, onderweg naar de stal

Ik vind het leuk als je een berichtje achter laat!

Roos_Spike

Re: Wessel @ Work in de winterzon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:32

Leuk paardje, maar ik wil niet veel zeggen maar die foto richting schouderbinnenwaarts is allen meer hoofd naar binnen. maar goed. verder zag het er wel netjes uit ;)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:19

Is een goed begin Manon, schouder binnenwaarts moet je niet te schuin mee beginnen, zijn hals is al iets van de hoefslag.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:29

leuke pony,
maar je moet wel wat veranderen, zoals iets meer recht op gaan zitten.. en handen bij elkaar houdenn.. nu ziet heter namelijk gespannen uit. maar zodra je je handen bij elkaar zet en schouders naar achteren doet en ga je zelf ook langer zitten. en druk je vervolgens je hakken beter uit.. hierdoor word de aanleuning tussen jou en je paard ook makkelijker en zou het rijden ook ontspannender en beter gaan;)

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:37

ziet der leuk uit, ook leuke pony!

opzich wel ontspannen, maar jou lage handen en het naar voren zitten geeft er toch weer een bepaald beeld over. Maar, oefening baart kunst en het begin is der!

super leuk dus!

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:06

Mooi plaatje! heel ontspannen!
nog even een tip, probeer je handen wat bij elkaar te houden, je hebt ze ver uit elkaar, als je ze dichter bij elkaar houd heb je ook meer verbinding met de mond

succes verder!

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:48

Ziet er goed uit! Snel weer een keer gaan starten, gaat zo helemaal goed komen.
Als je schoudervoor probeert idd je been niet zo uit drukken. Dan werk je automatisch met je gewicht tegen ipv mee.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:19

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:43

Ik vind het ook lastig mijn handen bij elkaar te houden. Met trainen kun je lekker variëren met je handhouding, maar in de proef moet je ze dichter naast elkaar houden.
Wanneer ga je weer starten? Doe je in maart nog mee bij Oostmoer? Ik moet dan jureren. Succes met trainen verder en wie weet tot ziens in de ring.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:32

hee leuk beestje lijkt veel qua uiterlijk op die ik rij:P
verder op de eerste paar foto's loopt hij best wel laag dat verbetert wel namate de foto's en idd je handen wat dichter bij elkaar en steek jij je voeten naar buiten of lijkt dat zo?
verder super leuk stel samen jullie zullen het wel ver schoppen;)

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:13

Op de foto's ziet jullie combinatie er ontspannen uit. Je kan wel iets meer rechtop zitten, ik neem aan dat je dat ook bedoelt met 'werken aan je houding'.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 09:28

Zo bedankt voor alle reacties!
Moet inderdaad mee rechtop gaan zitten, soms lukt dat maar niet altijd.
Ik heb mijn handen soms wel erg laag en breed, maar zet ze niet vast. Dat laat Wessel wel duidelijk merken. Als hij netje op lengte komt in de hals zet ik m'n handen weer netjes naast elkaar!
En hij loopt met losrijden bewust zo laag en wat achter de loodlijn, zo wordt hij lekker los!
@Amonre, ik sta nog reserve bij oostmoer. Dus wie weet. Anders in april bij de grevelingen, wilde net mijn coupons daar afgooien, maar daar wacht ik nog maar een weekje mee!

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:12

Ziet er goed uit manon!:)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 11:14

Heej stef jij ook hier?Wist niet dat jij ook op bokt zat! heb je in ieder geval wessel gezien.
Er zit nu trekhaak onder de auto en m'n pa wil best een keer rijden naar ouddorp dus zal binnenkort eens meelessen!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:32

ik vidn m leuk!
ik denk dat dat nageven en de volte op moeilijk is omdat hij wat stram is aan die kant,was bij mijn pony ook het geval.
gewoon lekker veel om het binnenbeen heen buigen ;)